Onderdelen RENAULT 17: alle 1 modellen
Populaire onderdelen RENAULT 17
Onderdelen catalogus RENAULT 17
Accessoires RENAULT 17
De meestverkochte onderdelen RENAULT 17-auto's
Voordelige aanbiedingen voor auto-onderdelen van premium merkproducenten voor 1 RENAULT 17 modellen zijn nu beschikbaar. In onze cataloog reserveonderdelen voor RENAULT vindt u een ruim assortiment van eersteklas en goedkope automaterialen voor RENAULT 17 van de leidende producenten.
Onze online winkel biedt gekwalificeerde informatieve ondersteuning op elk uur van de dag. U kunt eender welke vraag omtrent RENAULT 17 auto-onderdelen stellen en advies van ons ondersteuningsteam ontvangen in elke taal. We helpen u om snel het nodige onderdeel te vinden en een bestelling te plaatsen. Koop reserveonderdelen voor uw RENAULT 17in de online winkel van Autodoc!
Populaire posts
RENAULT 17 Info over het model – de juiste reserveonderdelen uitkiezen
Renault 17De coupés Renault 17 en Renault 15 werden uitgebracht door de Franse firma van 1971 tot 1979. Aan de buitenzijde verschilde Renault 17 wagens van het Renault 15-model in de configuratie van de koplampen (Renault 15 had twee rechthoekige koplampen, Renault 17, 4 ronde) en de ruiten aan de achterzijde.
Renault 17. 1ste generatieIn 1966 concentreerde Renault zich, na de ontwikkeling van het project voor een kleine dubbele coupé met de producent van Gordini racewagens geweigerd te hebben, op de release va Renault 12 sedan. Maar vanwege het brede publiek besliste het bedrijf om het gamma niet te beperken tot één sedan, en bracht de volledige reeks modellen uit, gelijkaardig aan het model Renault 12. Er waren dus coupés van de modellen Renault 17 en Renault 15.
Het onderstel en het loopwerk van Renault 17 werden ontleend aan Renault 12, maar het ontwerp van de carrosserie was uniek. De voorstelling van Renault 17 vond plaats op het Parijse autosalon van 1971.
Bij het ontwikkelen van het dashboard, voorzagen de ontwerpers van Renault 17 elk van de vier wijzerplaten van een opvouwbare luifel: in de namiddag kon het opzij bewogen worden, zodat de zon de toestellen kon verlichten, en 's avonds werd het teruggeplaatst zodat de weerspiegeling op de voorruit de bestuurder niet kon afleidden. Deze aanpak qua ontwerp werd niet gebruikelijk, en de kleppen van de toestellen werden vastgezet in één positie.
In september 1974 werd op het autosalon van Parijs de modificatie van Renault 17 TS voorgesteld onder de naam Renault 17 TS Gordini (vanwege de stopzetting van de productie van Renault 12 Gordini). Er was echter niets veranderd: naast een nieuwe naam, kreeg de auto (alsook het volledige gamma van Renault 15-17) een alarmsysteem en een groter tankvolume voor de reinigingsvloeistof.
Renault 17. 1ste generatie restylingIn 1976 begon de radiatorgrille, als resultaat van een herziening, geschilderd te worden in een kleur gelijkaardig aan die van de carrosserie. Het dashboard begon er nauwkeurig en beknopt uit te zien, op dit moment gaf de producent meer om kwaliteit dan om originaliteit. De nieuwe smalle zetels met vier onafhankelijk regelbare steunkussens voor de romp, waren de grootste verandering in de cabine. Vanwege de brandstofcrisis was het ook noodzakelijk om de kracht van de motoren te verminderen.
In de geschiedenis van het model bevindt er zich ook een sportpagina: in 1974 namen de piloten in de Renault 17 de eerste en de derde plaats op het Amerikaanse podium van de Press-on-Regardless Rally Wereldbeker.
Renault 17 en Renault 15 werden geproduceerd tot midden 1979, toen ze vervangen werden met het model Renault Fuego.
Renault 17 op de markt in verschillende landenIn Italië werd de Renault 17 verkocht onder de naam Renault 177 vanwege bijgeloof met betrekking rond het getal 17.