
Automaterialen voor RENAULT TRAFIC


Top Auto-onderdelen voor 12 RENAULT TRAFIC modellen:
Populaire onderdelencategorieën voor RENAULT TRAFIC
Onderdelencataloog voor RENAULT TRAFIC
Online winkel voor RENAULT TRAFIC accessoire
-
Wieldoppen
-
Autostoelhoezen
-
Automatten
-
Fietsendrager
-
Autostoel
-
Kofferbakmatten
-
Autokrik
-
Kentekenplaathouder
De meestverkochte artikelen voor RENAULT TRAFIC-auto's
RENAULT TRAFIC Info over het model – de juiste reserveonderdelen uitkiezen
Renault TraficDe productie van de commerciële voertuigen Renault Trafic begon in 1981 en loopt vandaag nog steeds. Tot op heden werden er drie generaties en drie restylings uitgebracht. De montage van Renault Trafic werd uitgevoerd in Batilly en Sandouville (Frankrijk), Luton (Groot-Brittannië), Barcelona (Spanje). Buiten Europa werd de auto vervaardigd in Chili, Argentinië en China. In 2002 won Renault Trafic de eerste plaats in de wedstrijd International Van of the Year.
Renault Trafic 1ste generatieDe eerste generatie van Renault Trafic werd uitgebracht in 1981-1989. De auto's verschilden in eenvoud en betrouwbaarheid, waardoor ze populair werden in Europa en daarbuiten. Er waren verschillende varianten qua hoogte van het dak en lengte van de wielbasis. De modellen van de eerste generatie werden geproduceerd in de carrosserie van een bestelwagen. Het ontwerp van de voertuigen was volledig mee met zijn tijd: rechthoekige vormen domineerden het exterieur, en de cabine werd gemaakt in een utilitaire stijl.
Renault Trafic 1ste generatie restylingsIn 1989 werd er een restyling uitgevoerd op de eerste generatie van Renault Trafic. De wagen werd in het algemeen moderner. De ontwerpers slaagden erin de hoeken af te ronden en van de extreme platheid van het exterieur af te komen. De voorste richtingaanwijzers werden verhoogd tot het niveau van de koplampen en de zijspiegels werden vergroot. Ook de deurklinken werden bijgewerkt en de binnenbekleding was verbeterd. Aan het aanbod carrosserieën werd een minibus toegevoegd.
In 1997 werd Renault Trafic opnieuw onderworpen aan modernisatie. De hoofdwijzigingen hadden betrekking op de voorzijde van het exterieur van de wagen.
Renault Trafic 2de generatieDe tweede generatie van Renault Trafic werd uitgebracht van 2001 tot 2006. Het ontwerp van de wagen was aanzienlijk veranderd. De contouren van de carrosserie werden soepeler, en de rechthoekige koplampen werden vervangen door traanvormige. De soepele vormen werden benadrukt door reliëf in de zijpanelen en een typische ronde boog op het dak boven de bestuurderscabine. De cabine verschilde in eenvoud en ergonomie.
In 2004 werd op het autosalon van Brussel de Renault Trafic Deck'Up conceptwagen voorgesteld. Deze werd gebouwd op basis van het Renault Trafic model. De conceptwagen had de kenmerken van een MPV en een pick-up met een dubbele cabine. Renault Trafic Deck'Up ontleende het uiterlijk van de voorzijde aan het seriemodel van de tweede generatie Renault Trafic. Voor de rest werd het ontwerp volledig aangepast. De conceptwagen kreeg vleugeldeuren. Er werd besloten om middenstijl van de zijwand te verwijderen voor comfortabel instappen van de passagiers. Het interieur van de cabine had lichtbeige tinten. Of het model ooit in massaproductie komt, is nog onduidelijk.
Renault Trafic 2de generatie restylingIn 2006 werd een restyling uitgevoerd op de tweede generatie wagens. Het ontwerp van de koplampen, bumpers en de radiatorgrille werden lichtjes aangepast.
Renault Trafic 3de generatieDe derde generatie van Renault Trafic wordt uitgebracht sinds 2014 en loopt vandaag nog verder. Het ontwerp van de bijgewerkte wagen werd agressiever vanwege de massieve voorkant met enorme koplampen met een ongewone vorm en de grote radiatorgrille. Ook het reliëf van de zijwanden werd aangepast. De herkenbare boog op het dak werd bijna onmerkbaar.
Renault Trafic op de markt in verschillende landenDe Renault Trafic wagen werd ook verkocht onder andere namen. In Europa staat deze bekend als Opel Vivaro en Opel Arena. Het Vauxhall Vivaro model werd voor de Britse markt geproduceerd, en Nissan Primastar werd vervaardigd in een Nissan fabriek. In India werd de auto sinds 2007 uitgebracht, waar deze de naam Tata Winger kreeg.
RENAULT TRAFIC Tutorial/Stap voor stap gids reparatie en vervanging
-
PDFHoe luchtfilter vervangen bij een RENAULT Kangoo II Express (FW) – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 2.12 mb
-
PDFHoe brandstoffilter vervangen bij een RENAULT Twingo II Hatchback – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 1.63 mb
-
PDFHoe interieurfilter vervangen bij een RENAULT Modus / Grand Modus (F, JP) – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 1.5 mb
-
PDFHoe motorolie en filter vervangen bij een RENAULT Master II Van – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 2.08 mb
-
PDFHoe brandstoffilter vervangen bij een RENAULT Espace IV (JK) – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 1.6 mb
-
PDFHoe brandstoffilter vervangen bij een Renault Megane 2 – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 1.78 mb

Klantenenquête omtrent RENAULT TRAFIC
Gemiddelde klantenbeoordeling
/5
uit 356 beoordelingen
-
Prijs
9 -
Exterieurontwerp
10 -
Bodemvrijheid
5 -
Binnenzicht
11 -
Zitcomfort
4 -
Ergonomie
9 -
Kwaliteit materiaal
5 -
Rijbereik
3 -
Bagagecapacitiet
8 -
Transformaties interieur
3 -
Klimaatregelingssysteem
10 -
Comfort voorzetels
8 -
Interieurruimte
15 -
Koplampen
8 -
Geluidsisolatie
4 -
Prestatie ophanging
18 -
Stuurreactie
13 -
Handig voor reizen
8 -
Koude start
5 -
Brandstofverbruik
27 -
Autoprestatie
29 -
Remmen
9 -
Versnellingsbak
6 -
Wegligging
8 -
Manoeuvreerbaarheid
8 -
Onderhoudskost
13 -
Extra ruimten
6 -
Kwaliteit carrosserie
6
die nu op de auto zitten kapot zijn