• SHOP
  • CLUB
Premiumaccount uitproberen
0
Mijn garage
Voertuig toevoegen
0
Artikelen #
0,00 €
Uw winkelwagentje is nog leeg

BMW 7 Reeks motoren

Inhoudsopgave

  1. BMW 7 Reeks motoren: Historische generaties I-III (1977-2001)
    1. BMW 7 Reeks benzinemotoren: Historische generaties I-III (1977-2001)
    2. BMW 7 Serie dieselmotoren: Historische generaties I-III (1977-2001)
  2. BMW 7 Serie motoren: Generatie IV (2001-2008)
    1. BMW 7 Reeks benzinemotoren: Generatie IV (2001-2008)
    2. BMW 7 Serie dieselmotoren: Generatie IV (2001-2008)
  3. BMW 7 Serie motoren: Generatie V (2008-2015)
    1. BMW 7 Serie benzinemotoren: Generatie V (2008-2015)
    2. BMW 7 Serie dieselmotoren: Generatie V (2008-2015)
    3. BMW 7 Serie hybride aandrijving: Generatie V (2008-2015)
  4. BMW 7 Serie motoren: Generatie VI (2015-2022)
    1. BMW 7 Serie benzinemotoren: Generatie VI (2015-2022)
    2. BMW 7 Serie dieselmotoren: Generatie VI (2015-2022)
    3. BMW 7 Reeks plug-in hybrides: Generatie VI (2015-2022)
  5. BMW 7 Serie motoren: Generatie VII (2022-heden)
    1. BMW 7 Reeks plug-in hybrides: Generatie VII (2022-heden)
    2. BMW 7 Serie volledig elektrisch: Generatie VII (2022-heden)
  6. Conclusie: De beste BMW 7 Serie motoren van alle generaties

Sinds de introductie in 1977 heeft de BMW 7 Reeks zich ontwikkeld tot de topklasse van de Beierse luxelimousines, met een uitzonderlijk gevarieerd aanbod van BMW 7 Reeks motoren over zes generaties. Van de klassieke atmosferische motoren uit de beginjaren tot de ultramoderne plug-in hybrides van vandaag: elke generatie weerspiegelt de technologische vooruitgang en de toenemende vraag naar luxe, prestaties en efficiëntie.

BMW 7 Reeks motoren: Historische generaties I-III (1977-2001)

BMW 7 Reeks motoren: Historische generaties I-III (1977-2001)

De eerste drie BMW 7 Reeks generaties (E23, E32, E38) legden de basis voor de reputatie van de reeks als technologische pionier in het luxesegment. Deze historische BMW 7 Serie motoren bereikten met goed onderhoud doorgaans 250.000 tot 400.000 kilometer, waarbij de zescilinder dieselmotoren van de E38 generatie als bijzonder duurzaam werden beschouwd. Grote reparaties waren meestal nodig tussen de 150.000 en 200.000 kilometer, vooral bij de vroege V8-motoren met hun gevoelige Nikasil-coatings. Het absolute hoogtepunt van dit tijdperk was de M62B44 V8 met 286 pk van de E38-generatie, die vermogen, soepele loop en betrouwbaarheid optimaal combineerde. Deze generaties introduceerden baanbrekende technologieën zoals de eerste in serie geproduceerde V12 motor (E32) en het revolutionaire iDrive systeem.

BMW 7 Reeks benzinemotoren: Historische generaties I-III (1977-2001)

De BMW 7 Serie benzinemotorreeks begon met de beproefde M30 zescilinder in verschillende cilinderinhoudsvarianten van 2,8 tot 3,5 liter (170-218 pk) in de E23 generatie. De E32-generatie introduceerde de eerste V8-motor (M60) met 286 pk in 1987 en de legendarische V12 (M70) met 300 pk in 1988. De vroege V8-motoren met Nikasil cilindercoating waren bijzonder problematisch en leidden tot motorschade wanneer zwavelhoudende brandstof werd gebruikt. De E38 generatie bracht uiteindelijk de volwassen M62 V8 motoren (286-347 pk) en de verder ontwikkelde M73 V12 (326-394 pk). De BMW 7 Serie M30B35 met 218 pk werd beschouwd als de meest betrouwbare motor van de eerste generatie, terwijl de M62B44 (286 pk) opviel als de beste V8 van het historische tijdperk.

BMW 7 Serie dieselmotoren: Historische generaties I-III (1977-2001)

BMW 7 Serie dieselmotoren werden pas aangeboden vanaf de E38 generatie (1994). De M51 zescilinder diesel met een cilinderinhoud van 2,5 liter leverde aanvankelijk 143 pk, later 163 pk. Deze BMW 7 Serie TDS motoren bleken uitzonderlijk robuust en zuinig, haalden met gemak meer dan 400.000 kilometer en werden beschouwd als de meest betrouwbare motoren uit het hele historische tijdperk. De M57 zescilinder diesel (vanaf 1998) met 193 pk zette nieuwe maatstaven op het gebied van soepelheid en prestaties.

BMW 7 Serie motor Vermogen Brandstofverbruik Typische zwakke punten Waardering
M30B35 (E23/E32) 218 PK 12,5-13,5 l/100km Zeer robuust, alleen slijtage Zeer goed
M60B40 (E32) 286 PK 13,5-14,5 l/100km Nikasil problemen Matig
M70B50 (E32) 300 PK 16,5-18,0 l/100km Complex, hoog verbruik Gemiddeld
M62B44 (E38) 286 PK 11,5-12,5 l/100km Zeer betrouwbaar Zeer goed
M73B54 (E38) 326-394 PK 15,0-17,0 l/100km Veel onderhoud Goed
M51D25 TDS (E38) 143-163 PK 8,5-9,5 l/100km Extreem robuust Zeer goed
M57D30 (E38) 193 PK 8,0-9,0 l/100km Zeer betrouwbaar Zeer goed

BMW 7 Serie motoren: Generatie IV (2001-2008)

BMW 7 Serie motoren: Generatie IV (2001-2008)

De vierde generatie BMW 7 Serie (E65/E66) markeerde een radicaal nieuw begin met het controversiële Chris Bangle design en een compleet nieuwe elektronica-architectuur. Deze BMW 7 Serie motoren bereikten met goed onderhoud doorgaans 200.000 tot 350.000 kilometer, waarbij de dieselmotoren aanzienlijk betrouwbaarder waren dan de benzinemotoren. Grote reparaties waren meestal nodig tussen 120.000 en 180.000 kilometer, vooral voor de complexe Valvetronic systemen en elektronische componenten. De absolute topmotor van deze generatie was de M57D30TÜ2 met 231 pk, die ondanks alle elektronische complexiteit een uitstekende betrouwbaarheid bood. Technische hoogtepunten waren het revolutionaire iDrive systeem, de Valvetronic technologie en het eerste Active Steering systeem, dat echter ook leidde tot een grotere storingsgevoeligheid.

BMW 7 Reeks benzinemotoren: Generatie IV (2001-2008)

De BMW 7 Serie benzinemotoren bestonden aanvankelijk uit de N62-V8 met 4,4 liter (333 pk) en 4,8 liter (367 pk) en de N73-V12 met 6,0 liter (445 pk). Deze BMW 7 Serie motoren hadden te kampen met typische problemen van de vroege Valvetronic generatie: defecten aan de klepliftafstelling, problemen met het koelsysteem en elektronische storingen maakten ze tot de meest problematische motoren van deze generatie. De BMW 7 Serie N62B48 met 367 pk was bijzonder gevoelig voor koelvloeistofverlies en schade aan de cilinderkoppakking. Vanaf 2005 werd de herziene N62TÜ toegevoegd met verbeterde betrouwbaarheid, maar deze bleef af en toe Valvetronic problemen vertonen.

BMW 7 Serie dieselmotoren: Generatie IV (2001-2008)

De BMW 7 Serie diesels werden gedomineerd door de verder ontwikkelde M57 zescilinder motor met common-rail injectie in verschillende vermogensniveaus van 218 tot 272 pk. De BMW 7 Serie M57D30TÜ2 met 231 pk ontwikkelde zich tot de meest betrouwbare motor van de hele generatie en bood een uitstekende combinatie van prestaties, verbruik en duurzaamheid. Deze BMW 7 Reeks diesels voldeden al aan de Euro 4 norm en boden ondanks de complexe elektronica een zeer hoge betrouwbaarheid, omdat de bewezen dieseltechnologie minder werd beïnvloed door de nieuwe elektronische systemen.

BMW 7 Reeks motor Vermogen Brandstofverbruik Typische zwakke punten Classificatie
N62B44 333 PK 12,5-13,5 l/100km Valvetronic, koelsysteem Problematisch
N62B48 367 PK 13,5-14,5 l/100km Verlies van koelvloeistof, cilinderkop Problematisch
N73B60 445 PK 15,5-17,0 l/100km Zeer complex, elektronische problemen Matig
M57D30TÜ 218-272 PK 8,5-10,0 l/100km Zeer robuust (231 pk-variant) Zeer goed

BMW 7 Serie motoren: Generatie V (2008-2015)

BMW 7 Serie motoren: Generatie V (2008-2015)

De vijfde generatie BMW 7 Serie (F01/F02) bracht een aanzienlijke verbetering van de betrouwbaarheid en wordt beschouwd als de meest evenwichtige generatie van de serie. Bij goed onderhoud halen de meeste BMW 7 Serie motoren van deze generatie met gemak 250.000 tot 400.000 kilometer, waarbij de dieselmotoren met maximaal 500.000 kilometer als bijzonder duurzaam worden beschouwd. Grote motorstoringen zijn zeldzaam geworden, alleen de vroege N63 V8 motoren blijven zwakke punten vertonen in het olieverbruik. Het absolute hoogtepunt was de N57D30O1 met 381 pk - een technisch hoogstandje met drie turbo's die zowel vermogen als efficiëntie boden. Hybride technologie werd ook voor het eerst geïntroduceerd met de ActiveHybrid 7 uit 2009.

BMW 7 Serie benzinemotoren: Generatie V (2008-2015)

De BMW 7 Serie benzinemotoren begon met de herziene N62TU-V8 (407 pk), die al snel werd vervangen door de nieuwe N63-V8 met twin-turbocharging (407-544 pk). Voor het topsegment was er de N74-V12 met 544 pk. Deze BMW 7 Serie N63 motoren bleken veel problematischer dan verwacht, met frequente meldingen van verhoogd olieverbruik door slijtagegevoelige zuigerveren en schade aan de turbocompressor. De BMW 7 Serie N63B44O0 met 407 pk ontwikkelde zich tot de meest problematische motor van deze generatie, terwijl de latere N63TU (vanaf 2012) met herziene zuigers een betere betrouwbaarheid bood.

BMW 7 Serie dieselmotoren: Generatie V (2008-2015)

De BMW 7 Serie N57 zescilinder diesel werd aangeboden in verschillende vermogensniveaus van 245 tot 381 pk. Alle BMW 7 Serie diesels hadden moderne common-rail injectie met SCR katalysator en roetfilter. De BMW 7 Serie N57D30TOP met 313 pk bleek de meest betrouwbare en efficiënte motor van deze generatie, met een testverbruik van slechts 6,8-7,5 liter per 100 km en een hoge betrouwbaarheid. De tri-turbo diesel N57D30O1 met 381 pk was technisch fascinerend, maar onderhoudsintensiever.

BMW 7 Serie hybride aandrijving: Generatie V (2008-2015)

Vanaf 2009 werd de BMW 7 Serie ActiveHybrid aangeboden met een N63 V8 en elektromotor voor een systeemvermogen van 465 pk. Dit combineerde het N63 probleem met extra hybride complexiteit en werd niet als erg betrouwbaar beschouwd.

BMW 7 Serie motor Vermogen Brandstofverbruik Typische zwakke punten Waardering
N62TU 407 PK 12,5-13,5 l/100km Valvetronic, maar beter dan voorganger Goed
N63B44O0 407-544 PK 11,5-13,5 l/100km Olieverbruik, zuigerveren, turbolader Problematisch
N74B60 544 PK 14,5-16,0 l/100km Complex, maar betrouwbaarder dan N63 Gemiddeld
N57D30TOP 245-313 PK 6,8-7,5 l/100km Zeer robuust Zeer goed
N57D30O1 381 PK 7,2-8,0 l/100km Tri-Turbo complex, maar betrouwbaar Goed
ActiveHybrid 465 PK 9,4 l/100km N63 problemen + hybride complexiteit Problematisch

BMW 7 Serie motoren: Generatie VI (2015-2022)

BMW 7 Serie motoren: Generatie VI (2015-2022)

De zesde generatie BMW 7 Serie (G11/G12) was volledig gericht op downsizing en elektrificatie en vertegenwoordigde BMW's visie op de toekomst van luxe sedans. Alle motoren hadden een turbo, veel met mild hybrid technologie. De BMW 7 Serie motoren van deze generatie halen gewoonlijk 300.000 tot 450.000 kilometer bij goed onderhoud, waarbij de dieselmotoren nog steeds de hoogste kilometrage bieden. De topmotor was de N57D30O1 met 400 pk, die sportieve prestaties combineerde met een hoog rendement. Tot de technische hoogtepunten behoorden het 48-volt elektrisch boordsysteem, gebarenbediening en semi-autonome rijfuncties.

BMW 7 Serie benzinemotoren: Generatie VI (2015-2022)

De basis werd gevormd door viercilindermotoren: de B48 viercilinder met 326 pk en de B58 zescilinder met 340 pk. Beide BMW 7 Serie motoren waren voorzien van moderne twin-power turbotechnologie. De BMW 7 Serie B58B30O0 met 340 pk wordt beschouwd als bijzonder succesvol en ontwikkeld tot de beste benzinemotor van deze generatie - hij biedt een soepele vermogensafgifte en is aanzienlijk betrouwbaarder dan zijn N63 voorgangers. Voor de hoogste eisen was er de herziene N63TU2 V8 met 530-625 pk, die echter af en toe olieverbruiksproblemen bleef vertonen.

BMW 7 Serie dieselmotoren: Generatie VI (2015-2022)

Er waren drie BMW 7 Serie dieselmotoren beschikbaar: de B47 viercilinder met 265 pk, de B57 zescilinder met 320 pk en de N57D30O1 met 400 pk. Deze BMW 7 Serie diesels zetten de traditie van betrouwbare BMW dieseltechnologie voort en werden beschouwd als de meest probleemloze motoren van de generatie.

BMW 7 Reeks plug-in hybrides: Generatie VI (2015-2022)

De BMW 7 Serie iPerformance varianten boden systeemvermogens van 326 tot 394 pk met een elektrisch bereik tot 58 km. Deze BMW 7 Serie motoren combineerden efficiëntie met hoge prestaties, maar waren technisch zeer complex.

BMW 7 Serie motor Vermogen Brandstofverbruik Typische zwakke punten Waardering
B48B20O1 326 PK 8,5-9,5 l/100km Viercilinder in 7 Serie ongeschikt Gemiddeld
B58B30O0 340 PK 8,0-9,0 l/100km Zeer betrouwbaar, beste benzinemotor Zeer goed
N63TU2 530-625 PK 10,5-12,5 l/100km Af en toe olieverbruik Goed
B47D20O0 265 PK 5,8-6,5 l/100km Robuust, maar viercilinder Goed
B57D30O0 320 PK 6,2-7,0 l/100km Zeer betrouwbaar Zeer goed
N57D30O1 400 PK 6,8-7,5 l/100km Beste motor van de generatie Zeer goed
iPerformance 326-394 PK 2,0-2,5 l/100km + elektriciteit Complex maar efficiënt Goed

BMW 7 Serie motoren: Generatie VII (2022-heden)

De huidige BMW 7 Serie generatie vertrouwt volledig op elektrificatie en vertegenwoordigt BMW's radicale verschuiving naar elektromobiliteit. Naast de volledig elektrische iX7 biedt de serie uitsluitend plug-in hybrides met een elektrische actieradius tot 100 kilometer. Omdat de generatie pas sinds 2022 op de markt is, is er nog geen langetermijnervaring, maar de eerste tests laten veelbelovende benaderingen zien. De topmotor is de M760e xDrive met een systeemvermogen van 571 pk, die sportieve rijprestaties combineert met een hoge efficiëntie. De nieuwe 48-volt architectuur belooft een levensduur van meer dan 400.000 kilometer, omdat de elektrische ondersteuning de belasting op de verbrandingsmotor aanzienlijk vermindert.

BMW 7 Reeks plug-in hybrides: Generatie VII (2022-heden)

Het motorengamma van de BMW 7 Serie bestaat uitsluitend uit plug-in hybrides: de 740e met 490 pk, de 750e met 490 pk en de M760e met 571 pk systeemvermogen. Alle BMW 7 Serie motoren combineren zescilinder benzinemotoren met krachtige elektromotoren en bieden een elektrische actieradius tot 100 km. De BMW 7 Serie B58 met elektrische assistentie wordt beschouwd als bijzonder evenwichtig en ontwikkelt zich tot de beste motor van deze generatie - hij profiteert van elektrische assistentie en is tot nu toe vrij van grote productieproblemen.

BMW 7 Serie volledig elektrisch: Generatie VII (2022-heden)

De BMW iX7 met 516-650 pk biedt volledig elektrische aandrijving met een actieradius tot 600 km en zet een nieuwe standaard in het luxesegment.

BMW 7 Reeks motor Vermogen Brandstofverbruik Typische zwakke punten Beoordeling
740e xDrive 490 PK 1,3-1,8 l/100km + elektriciteit Tot nu toe geen serieproblemen Zeer goed
750e xDrive 490 PK 1,3-1,8 l/100km + elektriciteit Zeer evenwichtig Zeer goed
M760e xDrive 571 PK 1,5-2,0 l/100km + elektriciteit Sportief, maar complex Goed
iX7 516-650 PK 19,6-22,1 kWh/100km Nog geen langetermijnervaring Goed

Conclusie: De beste BMW 7 Serie motoren van alle generaties

De ontwikkeling van de BMW 7 Serie motoren laat duidelijk de verandering zien van klassieke atmosferische motoren naar ultramoderne geëlektrificeerde aandrijfsystemen. Terwijl de BMW 7 Serie dieselmotoren in alle generaties uitzonderlijk betrouwbaar zijn gebleven, kampten de krachtige benzinemotoren soms met complexiteitsproblemen. De nieuwe plug-in hybride technologie van de zevende generatie belooft een mooie toekomst voor bestuurders die luxe, prestaties en efficiëntie even belangrijk vinden.

  • Beste BMW 7 Serie benzinemotor:

De BMW 7 Serie B58B30O0 (340 pk, Generatie VI) combineert moderne turbotechnologie met uitstekende betrouwbaarheid en harmonieert perfect met het luxueuze karakter van de serie.

  • Beste BMW 7 Serie dieselmotor:

De BMW 7 Serie N57D30O1 (381-400 pk, Generatie V & VI) biedt de beste combinatie van prestaties, betrouwbaarheid en efficiëntie over alle generaties en wordt beschouwd als een technisch meesterwerk.

  • Beste BMW 7 Serie hybride motor:

De BMW 7 Serie 750e xDrive (490 pk, Generatie VII) vertegenwoordigt met zijn hoge elektrische actieradius tot 100 km en lage brandstofverbruik de toekomst van de luxeklasse.

Voor onderhoud en reserveonderdelen voor alle generaties BMW 7 Reeks biedt AUTODOC een uitgebreid assortiment originele en hoogwaardige reserveonderdelen met snelle levering en deskundig advies.

AUTODOC Bestsellers – koop online aan een goede prijs en verlaag de kosten van het vervangen van onderdelen

MANNOL Longlife 504/507 MN7715-5 Motorolie 5W-30, 5L
Beoordelingen - 84
Product informatie
  • SAE-viscositeitsgraad: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Aanbevelingen van de fabrikant: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Inhoud [liter]: 5
  • Productlijn: Longlife
  • Versie: 504 / 507
  • productnummer: MN7715-5
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • MANNOL: Motorolie
  • onze prijs: 34,28 €
Details
MANNOL Motorolie 5W-30, 5L
Artikelnummer: MN7715-5
Meer
34,28 €
6,86 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-63%
+50 HELLA 8GJ 004 173-121 Gloeilamp, verstraler R2 (Bilux) 12V 60/55W P45t, 3200K, Halogeen, Transparent
Beoordelingen - 37
Product informatie
  • Lamptype: R2 (Bilux)
  • Lichten-bouwtype: Halogeen
  • Nominaal vermogen [W]: 60 / 55
  • Spanning (Volt): 12
  • Bundeltype: Doos
  • Gloeilampkleur: Transparent
  • Kleurtemperatuur [K]: 3200
  • Sokkeluitvoering gloeilamp: P45t
  • Montage / demontage door vakmensen vereist!
  • HELLA: Gloeilamp, verstraler
  • productnummer: 8GJ 004 173-121
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
HELLA Gloeilamp, verstraler R2 (Bilux) 12V 60/55W P45t, 3200K, Halogeen, Transparent
Artikelnummer: 8GJ 004 173-121
in vergelijking met de adviesprijs 10,14 €

3,69 €
Prijs per stuk
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-20%
CASTROL EDGE LL 15F7E5 Motorolie 5W-30, 4L
Beoordelingen - 34
Product informatie
  • SAE-viscositeitsgraad: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • Aanbevelingen van de fabrikant: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Inhoud [liter]: 4
  • Productlijn: EDGE
  • Versie: LL
  • productnummer: 15F7E5
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • CASTROL: Motorolie
  • onze prijs: 46,87 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
CASTROL Motorolie 5W-30, 4L
Artikelnummer: 15F7E5
in vergelijking met de adviesprijs 59,00 €

46,87 €
11,72 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

WALSER Portland 13412 Autostoelhoes zwart/grijs, Polyester, Voor
Beoordelingen - 51
Product informatie
  • Inbouwplaats: Voor
  • Aantal onderdelen (-delig): 6
  • Materiaal: Polyester
  • Kleur: zwart / grijs
  • Soort voertuig: Personenauto\'s
  • Hoeveelheid: Set
  • Versie: Portland
  • Aantal: 2
  • WALSER: Autostoelhoes
  • productnummer: 13412
  • onze prijs: 19,87 €
Details
WALSER Autostoelhoes zwart/grijs, Polyester, Voor
Artikelnummer: 13412
19,87 €
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-17%
LIQUI MOLY Leichtlauf High Tech 3864 Motorolie 5W-40, 5L
Beoordelingen - 22
Product informatie
  • SAE-viscositeitsgraad: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SP
  • Aanbevelingen van de fabrikant: BMW Longlife-01, MB 229.5, PSA B71 2296, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Chrysler MS-10725, Chrysler MS-10850, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-N2, Fiat 9.55535-Z2, GM LL-B-025, PSA B71 2294
  • Inhoud [liter]: 5
  • Productlijn: Leichtlauf
  • Versie: High Tech
  • productnummer: 3864
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • LIQUI MOLY: Motorolie
  • onze prijs: 53,28 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
LIQUI MOLY Motorolie 5W-40, 5L
Artikelnummer: 3864
in vergelijking met de adviesprijs 64,66 €

53,28 €
10,66 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

MANNOL ENERGY MN7511-10 Motorolie 5W-30, 10L, Deels synthetische olie
Beoordelingen - 66
Product informatie
  • SAE-viscositeitsgraad: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CH-4, API SN
  • Aanbevelingen van de fabrikant: Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 503 01, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Inhoud [liter]: 10
  • Olie: Deels synthetische olie
  • Productlijn: ENERGY
  • productnummer: MN7511-10
  • MANNOL: Motorolie
  • onze prijs: 46,25 €
Details
MANNOL Motorolie 5W-30, 10L, Deels synthetische olie
Artikelnummer: MN7511-10
Meer
46,25 €
4,63 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

Valvoline SynPower XL-III C3 872373 Motorolie 5W-30, 4L
Beoordelingen - 63
Product informatie
  • SAE-viscositeitsgraad: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Aanbevelingen van de fabrikant: MB 229.31, MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Inhoud [liter]: 4
  • Productlijn: SynPower
  • Versie: XL-III C3
  • productnummer: 872373
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • Valvoline: Motorolie
  • onze prijs: 39,61 €
Details
Valvoline Motorolie 5W-30, 4L
Artikelnummer: 872373
39,61 €
9,90 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-44%
KROON OIL HELAR SP LL-03 33088 Motorolie 5W-30, 5L, Deels synthetische olie
Beoordelingen - 112
Product informatie
  • SAE-viscositeitsgraad: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Aanbevelingen van de fabrikant: VW 504 00, VW 507 00, MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30
  • Inhoud [liter]: 5
  • Olie: Deels synthetische olie
  • Productlijn: HELAR
  • Versie: SP LL-03
  • productnummer: 33088
  • Bundeltype: Jerrycan
  • KROON OIL: Motorolie
  • onze prijs: 51,70 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
KROON OIL Motorolie 5W-30, 5L, Deels synthetische olie
Artikelnummer: 33088
in vergelijking met de adviesprijs 92,54 €

51,70 €
10,34 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-45%
KROON OIL Torsynth 34447 Motorolie 5W-40, 5L
Beoordelingen - 11
Product informatie
  • SAE-viscositeitsgraad: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CF
  • Aanbevelingen van de fabrikant: BMW Longlife-01, Fiat 9.55535-M2, GM LL-B-025, MB 229.3, MB 226.5, PSA B71 2296, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00
  • Inhoud [liter]: 5
  • Productlijn: Torsynth
  • productnummer: 34447
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • KROON OIL: Motorolie
  • onze prijs: 36,90 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
KROON OIL Motorolie 5W-40, 5L
Artikelnummer: 34447
in vergelijking met de adviesprijs 68,01 €

36,90 €
7,38 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-46%
KROON OIL PRESTEZA 33229 Motorolie 5W-30, 5L, Deels synthetische olie
Beoordelingen - 43
Product informatie
  • SAE-viscositeitsgraad: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Aanbevelingen van de fabrikant: MB 229.51, VW 505 00, VW 505 01, BMW Longlife-04, DEXOS 2, MB 229.52
  • Inhoud [liter]: 5
  • Olie: Deels synthetische olie
  • Productlijn: PRESTEZA
  • productnummer: 33229
  • Bundeltype: Kan
  • KROON OIL: Motorolie
  • onze prijs: 46,41 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
KROON OIL Motorolie 5W-30, 5L, Deels synthetische olie
Artikelnummer: 33229
in vergelijking met de adviesprijs 86,26 €

46,41 €
9,28 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

SHELL Helix Ultra 550046268 Motorolie 5W-30, 4L
Beoordelingen - 51
Product informatie
  • SAE-viscositeitsgraad: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B3, ACEA A3 / B4
  • API: API SN
  • Aanbevelingen van de fabrikant: BMW Longlife-01, MB 226.5, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Renault RN0700, Renault RN0710
  • Inhoud [liter]: 4
  • Productlijn: Helix
  • Versie: Ultra
  • productnummer: 550046268
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • SHELL: Motorolie
  • onze prijs: 36,89 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
SHELL Motorolie 5W-30, 4L
Artikelnummer: 550046268
36,89 €
9,22 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

KROON OIL HELAR SP LL-03 32303 Motorolie 5W-30, 4L, Deels synthetische olie
Beoordelingen - 13
Product informatie
  • SAE-viscositeitsgraad: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Aanbevelingen van de fabrikant: VW 504 00, MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 507 00
  • Inhoud [liter]: 4
  • Olie: Deels synthetische olie
  • Productlijn: HELAR
  • Versie: SP LL-03
  • productnummer: 32303
  • Bundeltype: Jerrycan
  • KROON OIL: Motorolie
  • onze prijs: 43,54 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
KROON OIL Motorolie 5W-30, 4L, Deels synthetische olie
Artikelnummer: 32303
43,54 €
10,89 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-39%
HB4 OSRAM ORIGINAL LINE 9006 Gloeilamp, verstraler HB4 12V 51W P22d, 3050K, Halogeen
Beoordelingen - 5
Product informatie
  • Productlijn: ORIGINAL LINE
  • Lamptype: HB4
  • Lichten-bouwtype: Halogeen
  • Nominaal vermogen [W]: 51
  • Spanning (Volt): 12
  • Bundeltype: Doos
  • Kleurtemperatuur [K]: 3050
  • Sokkeluitvoering gloeilamp: P22d
  • OSRAM: Gloeilamp, verstraler
  • productnummer: 9006
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
OSRAM Gloeilamp, verstraler HB4 12V 51W P22d, 3050K, Halogeen
Artikelnummer: 9006
in vergelijking met de adviesprijs 11,43 €

6,92 €
Prijs per stuk
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-61%
H7 OSRAM NIGHT BREAKER LASER next Generation 64210NL Gloeilamp, verstraler H7 12V 55W PX26d, 4050K, Halogeen
Beoordelingen - 41
Product informatie
  • Productlijn: NIGHT BREAKER LASER next Generation
  • Lamptype: H7
  • Lichten-bouwtype: Halogeen
  • Nominaal vermogen [W]: 55
  • Spanning (Volt): 12
  • Bundeltype: Doos
  • Kleurtemperatuur [K]: 4050
  • Sokkeluitvoering gloeilamp: PX26d
  • OSRAM: Gloeilamp, verstraler
  • productnummer: 64210NL
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
OSRAM Gloeilamp, verstraler H7 12V 55W PX26d, 4050K, Halogeen
Artikelnummer: 64210NL
in vergelijking met de adviesprijs 34,48 €

13,42 €
Prijs per stuk
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

MOBIL Super 2000 X1 150865 Motorolie 10W-40, 4L, Deels synthetische olie
Beoordelingen - 20
Product informatie
  • SAE-viscositeitsgraad: 10W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B3
  • API: API SL, API CF
  • Aanbevelingen van de fabrikant: MB 229.1, VW 501 01, VW 505 00
  • Inhoud [liter]: 4
  • Olie: Deels synthetische olie
  • Productlijn: Super
  • Versie: 2000 X1
  • productnummer: 150865
  • Bundeltype: Jerrycan
  • MOBIL: Motorolie
  • onze prijs: 27,79 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
MOBIL Motorolie 10W-40, 4L, Deels synthetische olie
Artikelnummer: 150865
27,79 €
6,95 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

Populaire posts

Inschrijven in op onze nieuwsbrief

Voer uw e-mail in om ons laatste nieuws en tips te ontvangen: