• SHOP
  • CLUB
Premiumaccount uitproberen
0
Mijn garage
Voertuig toevoegen
0
Artikelen #
0,00 €
Uw winkelwagentje is nog leeg

Mercedes-Benz S-Klasse motoren

Inhoudsopgave

  1. Mercedes-Benz S-Klasse generatie I-III (1972-1998): Historische generaties
    1. Mercedes-Benz S-Klasse benzinemotoren: Historische generaties (1972-1998)
    2. Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotoren: Historische generaties (1972-1998)
  2. Mercedes-Benz S-Klasse generatie IV (1998-2006)
    1. Mercedes-Benz S-Klasse benzinemotoren: Generatie IV (1998-2006)
    2. Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotoren: Generatie IV (1998-2006)
  3. Mercedes-Benz S-Klasse generatie V (2006-2013)
    1. Mercedes-Benz S-Klasse benzinemotoren: Generatie V (2006-2013)
    2. Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotoren: Generatie V (2006-2013)
    3. Mercedes-Benz S-Klasse hybride aandrijving: Generatie V (2006-2013)
  4. Mercedes-Benz S-Klasse generatie VI (2013-2020)
    1. Mercedes-Benz S-Klasse benzinemotoren: Generatie VI (2013-2020)
    2. Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotoren: Generatie VI (2013-2020)
    3. Mercedes-Benz S-Klasse plug-in hybrides: Generatie VI (2013-2020)
  5. Mercedes-Benz S-Klasse generatie VII (2020-heden)
    1. Mercedes-Benz S-Klasse mild hybride benzinemotor: Generatie VII (2020-heden)
    2. Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotoren: Generatie VII (2020-heden)
    3. Mercedes-Benz S-Klasse plug-in hybrides: Generatie VII (2020-heden)
    4. Mercedes-Benz S-Klasse Electric Drive: Generatie VII (2020-heden)
  6. Samenvatting: De beste Mercedes-Benz S-Klasse motoren van alle generaties

Sinds de introductie in 1972 heeft de Mercedes-Benz S-Klasse zich gevestigd als het toppunt van automobiele luxe en technologische innovatie. Gedurende zeven generaties presenteerde de S-Klasse een indrukwekkende reeks motoren, van zuinige diesels tot krachtige V12-motoren, waarbij altijd werd ingespeeld op de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van motortechnologie.

Mercedes-Benz S-Klasse generatie I-III (1972-1998): Historische generaties

Mercedes-Benz S-Klasse generatie I-III (1972-1998): Historische generaties

De eerste drie generaties van de Mercedes-Benz S-Klasse (W116, W126, W140) legden de basis voor de reputatie van de modelserie als technologische pionier. Bij goed onderhoud haalden deze historische Mercedes-Benz S-Klasse motoren kilometerstanden van 400.000 tot 600.000 kilometer, waarbij de V8-motoren met groot volume bijzonder duurzaam waren. Grote reparaties waren meestal pas nodig na 250.000 tot 350.000 kilometer, voornamelijk aan automatische transmissies en luchtveringen. Het absolute hoogtepunt was de M117 5,0-liter V8 (1979-1991), die kracht, betrouwbaarheid en een soepele loop perfect combineerde. De W126 generatie (1979-1991) wordt beschouwd als de meest betrouwbare van alle historische S-Klasse generaties, terwijl de W140 (1991-1998) kwetsbaarder werd door de complexe elektronica.

Mercedes-Benz S-Klasse benzinemotoren: Historische generaties (1972-1998)

De Mercedes-Benz S-Klasse benzinemotoren van de eerste drie generaties bestonden voornamelijk uit zescilinder lijnmotoren (M110, M103) met een cilinderinhoud van 2,8 tot 3,0 liter en 160-188 pk, evenals de legendarische V8 motoren (M116, M117) met 3,5 tot 5,6 liter en 200-300 pk. De M110 2,8-liter lijnmotor van de W116 bleek bijzonder robuust, terwijl de M117 5,0-liter V8 van de W126 wordt beschouwd als de beste benzinemotor uit die tijd. De W140-generatie introduceerde de eerste V12-motor (M120) met 6,0 liter en 408 pk, maar deze was gevoelig voor problemen met het koelsysteem. Typische zwakke punten van alle Mercedes-Benz S-Klasse benzinemotoren uit die tijd waren klepsteelafdichtingen, kettingspanners en, in het geval van de V8 motoren, af en toe cilinderkoppakkingen.

Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotoren: Historische generaties (1972-1998)

Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotoren begonnen in 1979 met de OM617 3,0-liter vijfcilinder (125 pk) in de W126 generatie. Deze motor ontwikkelde zich tot de meest betrouwbare aandrijving in de hele geschiedenis van de S-Klasse en haalde regelmatig meer dan 500.000 kilometer. De W140 introduceerde de modernere OM606 3,0-liter zes-in-lijn motor (136-177 pk), die ook zeer duurzaam was. De OM603 3,5-liter zescilinder (150 pk) completeerde het dieselgamma en werd beschouwd als de krachtigste, maar ook de meest kwetsbare diesel van deze generatie.

Mercedes S-Klasse motor Vermogen Brandstofverbruik Typische zwakke punten Beoordeling
M110 2.8 R6 160-185 PK 12-14 l/100km Klepsteelafdichtingen, kettingspanner Zeer goed
M116/M117 V8 200-300 PK 14-18 l/100km Cilinderkoppakking, koelsysteem Zeer goed
M120 V12 408 PK 16-20 l/100km Koelsysteem, elektronica Gemiddeld
OM617 Diesel 125 PK 9-11 l/100km Praktisch onverwoestbaar Zeer goed
OM603/OM606 Diesel 136-177 PK 8-10 l/100km Injectiepomp, gloeibougies Goed

Mercedes-Benz S-Klasse generatie IV (1998-2006)

Mercedes-Benz S-Klasse generatie IV (1998-2006)

De vierde generatie van de Mercedes-Benz S-Klasse (W220) markeerde een keerpunt in de kwaliteitsgeschiedenis van de modelserie en wordt beschouwd als de meest problematische van alle generaties S-Klasse. De kilometerstand daalde tot tussen de 200.000 en 300.000 kilometer, met dure reparaties aan de luchtvering, elektronica en motoren tussen de 80.000 en 150.000 kilometer. Vooral de eerste modellen (1998-2002) hadden te kampen met kwaliteitsproblemen, die met de facelift van 2002 slechts gedeeltelijk werden verholpen. De beste motor van deze generatie was de M113 5,0-liter V8 met 306 pk, die ondanks alle problemen van de W220-generatie nog steeds de traditionele betrouwbaarheid van Mercedes bood. De complexe elektronica en de gevoelige Airmatic luchtvering hadden een negatieve invloed op deze generatie.

Mercedes-Benz S-Klasse benzinemotoren: Generatie IV (1998-2006)

De Mercedes-Benz S-Klasse benzinemotoren van de W220 bestonden uit de M112 V6 (3,2 liter, 224 pk), de M113 V8 motoren (4,3 en 5,0 liter, 279-306 pk) en de M137 V12 (5,8 liter, 367 pk). De M112 V6 bleek de meest kwetsbare motor met frequente problemen met balansassen en oliepompen. De M113 V8 motoren waren veel betrouwbaarder, waarbij de 5,0-liter werd beschouwd als de beste benzinemotor van deze generatie. De M137 V12 had last van problemen met het koelsysteem en complexe elektronica. Alle Mercedes-Benz S-Klasse motoren van deze generatie kampten met problemen met de massa-luchtstroomsensor en bobines.

Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotoren: Generatie IV (1998-2006)

Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotoren waren beperkt tot de OM628 4,0-liter V8 (250 pk) en de OM613 3,2-liter zescilinder-in-lijn (197 pk). De OM628 V8 diesel was een technisch hoogstandje, maar gevoelig voor problemen met de common rail injectie en het uitlaatgasrecirculatiesysteem. De kleinere OM613 bleek betrouwbaarder, maar haalde niet de soepele loop van de V8-variant. Beide Mercedes-Benz S-Klasse diesels hadden last van de typische problemen van de vroege common-rail technologie.

Mercedes S-Klasse motor Vermogen Brandstofverbruik Typische zwakke punten Waardering
M112 V6 224 PK 10-12 l/100km Schakelassen, oliepomp Problematisch
M113 V8 279-306 PK 12-15 l/100km Massa-luchtstroomsensor, bobines Goed
M137 V12 367 PK 14-17 l/100km Koelsysteem, elektronica Matig
OM613 Diesel 197 PK 8-10 l/100km Problemen met common rail Gemiddeld
OM628 V8 Diesel 250 PK 9-11 l/100km Injectie, EGR-systeem Matig

Mercedes-Benz S-Klasse generatie V (2006-2013)

Mercedes-Benz S-Klasse generatie V (2006-2013)

De vijfde generatie van de Mercedes-Benz S-Klasse (W221) betekende een aanzienlijke kwaliteitsverbetering ten opzichte van de vorige generatie en haalde opnieuw kilometerstanden van 250.000 tot 400.000 kilometer. Grote reparaties waren meestal pas na 150.000 tot 250.000 kilometer nodig, voornamelijk aan de luchtvering en elektronica. Het absolute hoogtepunt was de M156 6,2-liter V8 met 525 pk in de S63 AMG, die ondanks zijn prestaties verrassend betrouwbaar was. De W221 introduceerde voor het eerst hybride technologie in de S-Klasse en bood een evenwichtige mix van luxe, prestaties en hernieuwde betrouwbaarheid. De meeste motoren van deze generatie worden beschouwd als aanzienlijk robuuster dan hun W220 voorgangers.

Mercedes-Benz S-Klasse benzinemotoren: Generatie V (2006-2013)

Tot de Mercedes-Benz S-Klasse benzinemotoren van de W221 behoorden de M272 V6 (3,0 en 3,5 liter, 231-272 pk), de M273 V8 motoren (4,7 en 5,5 liter, 388-435 pk), de M156 6,2-liter V8 (525 pk) en de M275 V12 (5,5 liter, 517 pk). De M272 V6 was gevoelig voor problemen met de balansassen en kettingspanners, vooral de vroege varianten. De M273 V8-motoren bleken betrouwbaar, waarbij de 5,5-liter werd beschouwd als de beste allround motor van deze generatie. De M156 AMG-motor was verrassend robuust voor zijn vermogen, terwijl de M275 V12 last had van problemen met bobines en koelsystemen.

Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotoren: Generatie V (2006-2013)

De Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotoren omvatten de OM642 3,0-liter V6 (235 pk) en de OM629 4,0-liter V8 (320 pk). De OM642 ontwikkelde zich tot de meest betrouwbare diesel in de geschiedenis van de S-Klasse en haalde regelmatig meer dan 400.000 kilometer. Typische zwakke punten waren alleen problemen met uitlaatgasrecirculatie en af en toe met injectoren. De OM629 V8 diesel was krachtiger, maar gevoeliger voor problemen met de common rail injectie.

Mercedes-Benz S-Klasse hybride aandrijving: Generatie V (2006-2013)

Vanaf 2009 werd de S400 Hybrid aangeboden met een combinatie van M272 V6 (279 pk) en elektromotor (20 pk). Deze eerste Mercedes-Benz S-Klasse hybride was meer een technologisch demonstratiemodel dan een volledig ontwikkeld systeem en had te lijden onder complexe elektronica en hoge onderhoudskosten.

Mercedes S-Klasse motor Vermogen Brandstofverbruik Typische zwakke punten Waardering
M272 V6 231-272 PK 9-11 l/100km Balansassen, kettingspanner Gemiddeld
M273 V8 388-435 PK 11-14 l/100km Robuust, weinig problemen Zeer goed
M156 AMG V8 525 PK 13-16 l/100km Verrassend betrouwbaar Goed
M275 V12 517 PK 13-16 l/100km Bobines, koelsysteem Matig
OM642 V6 Diesel 235 PK 7-9 l/100km EGR-systeem, injectoren Zeer goed
OM629 V8 diesel 320 PK 8-10 l/100km Problemen met common rail Goed
S400 Hybride 299 PK 7,9 l/100km Complexe elektronica Gemiddeld

Mercedes-Benz S-Klasse generatie VI (2013-2020)

Mercedes-Benz S-Klasse generatie VI (2013-2020)

De zesde generatie van de Mercedes-Benz S-Klasse (W222) stelde nieuwe normen op het gebied van efficiëntie en technologie en haalde kilometerstanden van 300.000 tot 450.000 kilometer. Grote reparaties waren meestal pas na 200.000 tot 300.000 kilometer nodig, voornamelijk aan de complexe elektronica en assistentiesystemen. Het absolute hoogtepunt was de M176 4,0-liter V8 Biturbo met maximaal 630 pk, die vermogen en efficiëntie perfect combineerde. De W222 introduceerde voor het eerst een volledig plug-in hybride aanbod en bood de meest uitgebalanceerde mix van prestaties, efficiëntie en betrouwbaarheid van alle S-Klasse generaties. De meeste motoren van deze generatie worden beschouwd als zeer volwassen en duurzaam.

Mercedes-Benz S-Klasse benzinemotoren: Generatie VI (2013-2020)

De Mercedes-Benz S-Klasse benzinemotoren van de W222 omvatten de M276 V6 (3,0 liter, 333 pk), de M278 V8 motoren (4,7 liter, 455 pk), de nieuwe M176 4,0 liter V8 Biturbo (469-630 pk) en de M279 V12 (6,0 liter, 630 pk). De M276 V6 met biturbo-oplading bleek een betrouwbare en efficiënte motor, ideaal voor de basis S-Klasse. De M278 V8 was robuust, maar werd al snel verdrongen door de modernere M176. De M176 4,0-liter V8 Biturbo ontwikkelde zich tot de beste benzinemotor in de geschiedenis van de S-Klasse en combineerde hoge prestaties met verrassende betrouwbaarheid. De M279 V12 was technisch volwassen, maar complex en duur in onderhoud.

Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotoren: Generatie VI (2013-2020)

De Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotoren waren beperkt tot de doorontwikkelde OM642 3,0-liter V6 (258-340 pk) en de nieuwe OM656 3,0-liter lijn zescilinder (286-340 pk vanaf 2017). De OM642 bereikte in deze generatie zijn hoogste betrouwbaarheid en wordt beschouwd als een van de beste dieselmotoren aller tijden. De nieuwe OM656 was nog efficiënter en schoner, maar vatbaarder voor problemen vanwege de complexere uitlaatgasnabehandeling.

Mercedes-Benz S-Klasse plug-in hybrides: Generatie VI (2013-2020)

De Mercedes-Benz S-Klasse plug-in hybrides omvatten de S500e (M276 V6 + elektromotor, 442 pk) en later de S560e (M276 V6 + elektromotor, 469 pk). Deze systemen waren aanzienlijk geavanceerder dan de eerdere S400 Hybrid en boden een elektrisch bereik tot 50 kilometer. De betrouwbaarheid was goed, maar de complexiteit leidde tot hogere onderhoudskosten.

Mercedes S-Klasse motor Vermogen Brandstofverbruik Typische zwakke punten Beoordeling
M276 V6 Biturbo 333 PK 8-10 l/100km Robuust, weinig problemen Zeer goed
M278 V8 455 PK 10-12 l/100km Betrouwbaar, maar verouderd Goed
M176 V8 Biturbo 469-630 PK 9-13 l/100km Uitstekende betrouwbaarheid Zeer goed
M279 V12 630 PK 12-15 l/100km Complex, duur Goed
OM642 V6 Diesel 258-340 PK 6-8 l/100km Zeer betrouwbaar Zeer goed
OM656 R6 Diesel 286-340 PK 5-7 l/100km Uitlaatgasnabehandeling Goed
S500e/S560e Hybride 442-469 PK 2,8-3,2 l/100km Complex, maar volwassen Goed

Mercedes-Benz S-Klasse generatie VII (2020-heden)

Mercedes-Benz S-Klasse generatie VII (2020-heden)

De huidige Mercedes-Benz S-Klasse (W223) is volledig gebaseerd op elektrificatie en vertegenwoordigt de toekomst van de luxe sedan. Alle motoren zijn op zijn minst mild hybride, terwijl de plug-in hybrides een elektrisch bereik van meer dan 100 kilometer bieden. Omdat de generatie pas sinds 2020 op de markt is, is er nog geen langetermijnervaring beschikbaar, maar de eerste tests laten veelbelovende benaderingen zien voor kilometerstanden van meer dan 400.000 kilometer. De topmotor is de M176 4,0-liter V8 biturbo met 48-voltsysteem en maximaal 630 pk, die de bewezen betrouwbaarheid van de W222-motor combineert met state-of-the-art efficiëntietechnologie. De nieuwe EQS-variant als volledig elektrische auto markeert de overgang naar elektromobiliteit.

Mercedes-Benz S-Klasse mild hybride benzinemotor: Generatie VII (2020-heden)

De Mercedes-Benz S-Klasse benzinemotoren van de W223 omvatten de M256 lijn zescilinder (3,0 liter, 367-435 pk) met 48-volt mild hybrid en de beproefde M176 V8 biturbo (4,0 liter, 469-630 pk) eveneens met 48-volt systeem. De M256 is een compleet nieuwe motor met een elektrische compressor en geïntegreerde starter-generator, die zeer efficiënt en verfijnd blijkt te zijn. De M176 V8 is verder ontwikkeld en wordt beschouwd als de beste motor van de huidige generatie.

Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotoren: Generatie VII (2020-heden)

De Mercedes-Benz S-Klasse diesels zijn beperkt tot de OM656 3,0-liter zescilinder-in-lijn (286-400 pk) met 48-volt mild hybrid-systeem. Deze motor is een verdere ontwikkeling van de W222-unit en biedt een verbeterde efficiëntie en zuiverheid.

Mercedes-Benz S-Klasse plug-in hybrides: Generatie VII (2020-heden)

De Mercedes-Benz S-Klasse plug-in hybrides omvatten de S580e (M256 + elektromotor, 510 pk) met een elektrische actieradius van meer dan 100 kilometer. Het systeem is aanzienlijk krachtiger dan zijn voorgangers en biedt een uitstekende balans tussen efficiëntie en prestaties.

Mercedes-Benz S-Klasse Electric Drive: Generatie VII (2020-heden)

De Mercedes EQS als elektrische S-Klasse biedt vermogens van 333 tot 761 pk en een actieradius tot 770 kilometer. Als volledig elektrische auto vertegenwoordigt hij de toekomst van de luxe sedan.

Mercedes S-Klasse motor Vermogen Brandstofverbruik Typische zwakke punten Waardering
M256 R6 mild hybride 367-435 PK 7-9 l/100km Tot nu toe geen serieproblemen Zeer goed
M176 V8 mild hybride 469-630 PK 9-12 l/100km Bewezen betrouwbaar Zeer goed
OM656 R6 Diesel 286-400 PK 5-7 l/100km Uitlaatgasnabehandeling Goed
S580e plug-in hybride 510 PK 0,9-1,3 l/100km Complex, maar volwassen Zeer goed
EQS Elektrisch 333-761 PK 15-20 kWh/100km Nieuwe technologie Goed

Samenvatting: De beste Mercedes-Benz S-Klasse motoren van alle generaties

De ontwikkeling van Mercedes-Benz S-Klasse motoren laat een fascinerende reis zien van mechanische perfectie naar elektronische complexiteit tot moderne elektrificatie. Terwijl de historische generaties indruk maakten met hun lange levensduur, bereikten de nieuwere generaties een betere balans tussen prestaties, efficiëntie en betrouwbaarheid. De huidige mild-hybride en plug-in hybride systemen beloven de toekomst van de luxe sedan te bepalen.

  • Beste Mercedes-Benz S-Klasse benzinemotor:

De M176 4,0-liter V8 Biturbo (generatie VI & VII) combineert topprestaties met verrassende betrouwbaarheid en geavanceerde efficiëntietechnologie.

  • Beste Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotor:

De OM642 3,0-liter V6 (Generatie V & VI) biedt de beste combinatie van betrouwbaarheid, zuinigheid en duurzaamheid in de geschiedenis van de S-Klasse.

  • Beste Mercedes-Benz S-Klasse hybride motor:

De S580e plug-in hybride (Generatie VII) met meer dan 100 km elektrisch bereik en 510 pk systeemvermogen vertegenwoordigt de perfecte combinatie van luxe en efficiëntie.

Voor onderhoud en reserveonderdelen voor alle generaties Mercedes-Benz S-Klasse biedt AUTODOC een uitgebreid assortiment originele en hoogwaardige reserveonderdelen met snelle levering en deskundig advies.

AUTODOC Bestsellers – koop online aan een goede prijs en verlaag de kosten van het vervangen van onderdelen

MANNOL Longlife 504/507 MN7715-5 Motorolie 5W-30, 5L
Beoordelingen - 83
Product informatie
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Aanbevelingen van de fabrikant: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Inhoud [liter]: 5
  • Productlijn: Longlife
  • Versie: 504 / 507
  • productnummer: MN7715-5
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • MANNOL: Motorolie
  • onze prijs: 34,28 €
Details
MANNOL Motorolie 5W-30, 5L
Artikelnummer: MN7715-5
Meer
34,28 €
6,86 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

082034 BOSCH 1 987 302 777 Gloeilamp, verstraler H7 12V 55W PX26d, 5000K, Halogeen
Beoordelingen - 26
Product informatie
  • Lamptype: H7
  • Lichten-bouwtype: Halogeen
  • Nominaal vermogen [W]: 55
  • Spanning (Volt): 12
  • Kleurtemperatuur [K]: 5000
  • Sokkeluitvoering gloeilamp: PX26d
  • BOSCH: Gloeilamp, verstraler
  • productnummer: 1 987 302 777
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
BOSCH Gloeilamp, verstraler H7 12V 55W PX26d, 5000K, Halogeen
Artikelnummer: 1 987 302 777
4,08 €
Prijs per stuk
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-63%
+50 HELLA 8GJ 004 173-121 Gloeilamp, verstraler R2 (Bilux) 12V 60/55W P45t, 3200K, Halogeen, Transparent
Beoordelingen - 37
Product informatie
  • Lamptype: R2 (Bilux)
  • Lichten-bouwtype: Halogeen
  • Nominaal vermogen [W]: 60 / 55
  • Spanning (Volt): 12
  • Bundeltype: Doos
  • Gloeilampkleur: Transparent
  • Kleurtemperatuur [K]: 3200
  • Sokkeluitvoering gloeilamp: P45t
  • Montage / demontage door vakmensen vereist!
  • HELLA: Gloeilamp, verstraler
  • productnummer: 8GJ 004 173-121
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
HELLA Gloeilamp, verstraler R2 (Bilux) 12V 60/55W P45t, 3200K, Halogeen, Transparent
Artikelnummer: 8GJ 004 173-121
in vergelijking met de adviesprijs 10,14 €

3,69 €
Prijs per stuk
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

OSRAM ORIGINAL 2820 Gloeilamp 12V 2W, Gloeilampfitting
Beoordelingen - 4
Product informatie
  • Lamptype: Gloeilampfitting
  • Productlijn: ORIGINAL
  • Spanning (Volt): 12
  • Nominaal vermogen [W]: 2
  • Sokkeluitvoering gloeilamp: W2.1x9.5d
  • OSRAM: Gloeilamp
  • productnummer: 2820
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
OSRAM Gloeilamp 12V 2W, Gloeilampfitting
Artikelnummer: 2820
1,06 €
Prijs per stuk
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-20%
CASTROL EDGE LL 15F7E5 Motorolie 5W-30, 4L
Beoordelingen - 33
Product informatie
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • Aanbevelingen van de fabrikant: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Inhoud [liter]: 4
  • Productlijn: EDGE
  • Versie: LL
  • productnummer: 15F7E5
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • CASTROL: Motorolie
  • onze prijs: 46,87 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
CASTROL Motorolie 5W-30, 4L
Artikelnummer: 15F7E5
in vergelijking met de adviesprijs 59,00 €

46,87 €
11,72 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

MANNOL LEGEND EXTRA MN7919-5 Motorolie 0W-30, 5L
Beoordelingen - 28
Product informatie
  • Viscositeit klasse SAE: 0W-30
  • ACEA: ACEA C2, ACEA C3
  • API: API SN
  • Aanbevelingen van de fabrikant: BMW Longlife-12 FE, MB 229.61, PSA B71 2290, PSA B71 2312, Ford WSS-M2C950-A
  • Inhoud [liter]: 5
  • Productlijn: LEGEND
  • Versie: EXTRA
  • productnummer: MN7919-5
  • Bundeltype: Jerrycan
  • MANNOL: Motorolie
  • onze prijs: 32,91 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
MANNOL Motorolie 0W-30, 5L
Artikelnummer: MN7919-5
Meer
32,91 €
6,58 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-17%
LIQUI MOLY Leichtlauf High Tech 3864 Motorolie 5W-40, 5L
Beoordelingen - 22
Product informatie
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SP
  • Aanbevelingen van de fabrikant: BMW Longlife-01, MB 229.5, PSA B71 2296, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Chrysler MS-10725, Chrysler MS-10850, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-N2, Fiat 9.55535-Z2, GM LL-B-025, PSA B71 2294
  • Inhoud [liter]: 5
  • Productlijn: Leichtlauf
  • Versie: High Tech
  • productnummer: 3864
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • LIQUI MOLY: Motorolie
  • onze prijs: 53,28 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
LIQUI MOLY Motorolie 5W-40, 5L
Artikelnummer: 3864
in vergelijking met de adviesprijs 64,66 €

53,28 €
10,66 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

MANNOL ENERGY MN7511-20 Motorolie 5W-30, 20L, Deels synthetische olie
Beoordelingen - 52
Product informatie
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CH-4, API SN
  • Aanbevelingen van de fabrikant: BMW Longlife-98, MB 229.5, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, VW 503 01, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Inhoud [liter]: 20
  • Olie: Deels synthetische olie
  • Productlijn: ENERGY
  • productnummer: MN7511-20
  • MANNOL: Motorolie
  • onze prijs: 91,95 €
Details
MANNOL Motorolie 5W-30, 20L, Deels synthetische olie
Artikelnummer: MN7511-20
Meer
91,95 €
4,60 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-37%
VALEO AQUA VISION 032523 Gloeilamp, verstraler H7 12V 55W PX26d, 3000K, Halogeen
Beoordelingen - 25
Product informatie
  • Productlijn: AQUA VISION
  • Lamptype: H7
  • Lichten-bouwtype: Halogeen
  • Nominaal vermogen [W]: 55
  • Spanning (Volt): 12
  • Kleurtemperatuur [K]: 3000
  • Sokkeluitvoering gloeilamp: PX26d
  • VALEO: Gloeilamp, verstraler
  • productnummer: 032523
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
VALEO Gloeilamp, verstraler H7 12V 55W PX26d, 3000K, Halogeen
Artikelnummer: 032523
in vergelijking met de adviesprijs 13,33 €

8,38 €
Prijs per stuk
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

H11 BOSCH 1 987 302 806 Gloeilamp, verstraler H11 12V 55W PGJ19-2, 3200K, Halogeen
Beoordelingen - 34
Product informatie
  • Lamptype: H11
  • Lichten-bouwtype: Halogeen
  • Nominaal vermogen [W]: 55
  • Spanning (Volt): 12
  • Kleurtemperatuur [K]: 3200
  • Sokkeluitvoering gloeilamp: PGJ19-2
  • BOSCH: Gloeilamp, verstraler
  • productnummer: 1 987 302 806
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
BOSCH Gloeilamp, verstraler H11 12V 55W PGJ19-2, 3200K, Halogeen
Artikelnummer: 1 987 302 806
7,35 €
Prijs per stuk
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-29%
47516930 PHILIPS 12258PRB1 Gloeilamp, verstraler H1 12V 55W P14.5s, 3200K, Halogeen, Vision
Beoordelingen - 2
Product informatie
  • aanvullende informatie: Vision
  • Lamptype: H1
  • Lichten-bouwtype: Halogeen
  • Nominaal vermogen [W]: 55
  • Spanning (Volt): 12
  • Bundeltype: Blisterverpaking
  • Kleurtemperatuur [K]: 3200
  • Sokkeluitvoering gloeilamp: P14.5s
  • PHILIPS: Gloeilamp, verstraler
  • productnummer: 12258PRB1
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
PHILIPS Gloeilamp, verstraler H1 12V 55W P14.5s, 3200K, Halogeen, Vision
Artikelnummer: 12258PRB1
in vergelijking met de adviesprijs 6,09 €

4,32 €
Prijs per stuk
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

MANNOL RACING+ESTER MN7902-10 Motorolie 10W-60, 10L, Synthetische olie
Beoordelingen - 45
Product informatie
  • Viscositeit klasse SAE: 10W-60
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CH-4
  • Aanbevelingen van de fabrikant: VW 501 01, VW 505 00, MB 229.1, Ford WSS-M2C153-E, GM 6094-M
  • Inhoud [liter]: 10
  • Olie: Synthetische olie
  • Productlijn: RACING+ESTER
  • productnummer: MN7902-10
  • MANNOL: Motorolie
  • onze prijs: 60,87 €
Details
MANNOL Motorolie 10W-60, 10L, Synthetische olie
Artikelnummer: MN7902-10
Meer
60,87 €
6,09 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

MANNOL DIESEL MN7402-5 Motorolie 15W-40, 5L, Mineraal olie
Beoordelingen - 29
Product informatie
  • Viscositeit klasse SAE: 15W-40
  • ACEA: ACEA E2, ACEA A3 / B3, ACEA A2 / B2
  • API: API CG-4, API CF, API SL
  • Aanbevelingen van de fabrikant: VW 505 00, VW 501 01, MB 228.3, MB 229.1, MAN M 3275, Volvo VDS, MTU-2
  • Inhoud [liter]: 5
  • Olie: Mineraal olie
  • Productlijn: DIESEL
  • productnummer: MN7402-5
  • MANNOL: Motorolie
  • onze prijs: 26,29 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
MANNOL Motorolie 15W-40, 5L, Mineraal olie
Artikelnummer: MN7402-5
Meer
26,29 €
5,26 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

LIQUI MOLY Top Tec 4200 8973 Motorolie 5W-30, 5L
Beoordelingen - 81
Product informatie
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3, ACEA C2
  • API: API SP
  • Aanbevelingen van de fabrikant: MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-G30, OV0401547-D30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, BMW Longlife-04, BMW Longlife-01 FE , VW 505 00, VW 505 01, VW 506 00, VW 506 01
  • Inhoud [liter]: 5
  • Productlijn: Top Tec
  • Versie: 4200
  • productnummer: 8973
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • niet voor motorfabrikant: TDI R5, VAG: V10
  • LIQUI MOLY: Motorolie
  • onze prijs: 78,25 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
LIQUI MOLY Motorolie 5W-30, 5L
Artikelnummer: 8973
78,25 €
15,65 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

KROON OIL HELAR SP LL-03 32303 Motorolie 5W-30, 4L, Deels synthetische olie
Beoordelingen - 13
Product informatie
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Aanbevelingen van de fabrikant: VW 504 00, MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 507 00
  • Inhoud [liter]: 4
  • Olie: Deels synthetische olie
  • Productlijn: HELAR
  • Versie: SP LL-03
  • productnummer: 32303
  • Bundeltype: Jerrycan
  • KROON OIL: Motorolie
  • onze prijs: 43,48 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
KROON OIL Motorolie 5W-30, 4L, Deels synthetische olie
Artikelnummer: 32303
43,48 €
10,87 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

Populaire posts

Inschrijven in op onze nieuwsbrief

Voer uw e-mail in om ons laatste nieuws en tips te ontvangen: