
Automaterialen voor FIAT X 1/9


Top Auto-onderdelen voor 1 FIAT X 1/9 modellen:
Populaire onderdelencategorieën voor FIAT X 1/9
Onderdelencataloog voor FIAT X 1/9
De meestverkochte artikelen voor FIAT X 1/9-auto's
FIAT X 1/9 Info over het model – de juiste reserveonderdelen uitkiezen
Fiat X1/9Fiat X1/9 is een sportieve wagen met een targa carrosserie en een centrale locatie van de motor. Hij werd geproduceerd in de Fiat fabriek in Turijn van 1972 tot 1982, en vervolgens werd de productie verplaatst naar de fabriek van de firma Bertone, waar deze nog zeven jaar duurde.
Geschiedenis van de creatie van Fiat X1/9De geschiedenis van Fiat X1/9 begon in 1969, toen de presentatie van de Autobianchi A112 Runabout conceptwagen van de grote carrosseriestudio Bertone plaatsvond. De eigenaar Nuccio Bertone bood een samenwerkingsproject aan het management van Fiat aan, en toonde de partner de vooruitzichten van een dergelijk model. Na de instemming van Fiat, ontwikkelden ontwerpers van Bertone het ontwerp voor de nieuwe wagen met centraal geplaatste motor, die deed denken aan sommige Porsche modellen door de targa carrosserie, twee koffers (vooraan en achteraan) en de bewegende koplampen.
De heldere verschijning voor die jaren, de dynamica en de betaalbare prijs van de nieuwigheid waren naar de smaak van de klant, en Fiat X1/9 werden een officieus sportsymbool van de jaren '70.
De carrosserie met benijdenswaardige betrouwbaarheid in de resultaten van de crashtests, werd geproduceerd in de fabriek van Bertone, en vervolgens werd deze naar de Fiat fabriek overgebracht, waar de montage van de auto plaatsvond. De motor werd dwars onder de enige rij zetels geplaatst voor ruimtebesparing. Het verwijderde paneel van het dak kon onder de motorkap geplaatst worden, en het reservewiel bevond zich achter de passagierszetel.
In 1982 werd het model onder het volledige toezicht van het bedrijf Bertone geplaatst, die enkele wijzigingen uitvoerden in het sportieve ontwerp: vanwege de vervanging van het onderstel, werd de beenruimte voor passagiers verhoogd zodat de auto handiger werd voor lange mensen. Deze auto's werden hoofdzakelijk bedoeld voor de Amerikaanse markt.
De productie van Fiat X1/9 werd in 1989 stopgezet, waardoor de laatste wagens van dit model uitgebracht werden als speciale edities onder de naam Gran Finale.
FIAT X 1/9 Tutorial/Stap voor stap gids reparatie en vervanging
-
PDFHoe brandstoffilter vervangen bij een FIAT Ducato III Van (250, 290) – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 1.97 mb
-
PDFHoe brandstoffilter vervangen bij een FIAT Ducato III Bus (250, 290) – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 1.97 mb
-
PDFHoe motorolie en filter vervangen bij een FIAT Ducato III Bus (250, 290) – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 2.22 mb
-
PDFHoe interieurfilter vervangen bij een Fiat Panda 169 – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 2.03 mb
-
PDFHoe brandstoffilter vervangen bij een FIAT 500L (351, 352) – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 2.13 mb
-
PDFHoe brandstoffilter vervangen bij een FIAT 500 Hatchback (312) – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 1.96 mb

Reserveonderdelen voor populaire generaties van FIAT-modellen: FIAT Panda II Hatchback (169), FIAT 500 Hatchback (312), FIAT Grande Punto Hatchback (199), FIAT Punto II Hatchback (188), FIAT Ducato III Van (250, 290), FIAT Punto Evo Hatchback (199), FIAT Seicento / 600 Hatchback (187), FIAT Stilo Hatchback (192), FIAT Ducato II Bus (230), FIAT Ducato III Bus (250, 290)
FIAT motoren: FIAT Punto II Hatchback (188) 1.2 60, FIAT 500 Hatchback (312) 1.2, FIAT Panda II Hatchback (169) 1.2, FIAT Seicento / 600 Hatchback (187) 1.1, FIAT Grande Punto Hatchback (199) 1.3 D Multijet, FIAT Grande Punto Hatchback (199) 1.4, FIAT Punto II Hatchback (188) 1.2 16V 80, FIAT Grande Punto Hatchback (199) 1.2, FIAT Panda II Hatchback (169) 1.1, FIAT Punto I Hatchback (176) 1.1 55