
Automaterialen voor FIAT DUCATO


Top Auto-onderdelen voor 15 FIAT DUCATO modellen:
TOP autoonderdelen categorieën
-
Bougies
-
Oliefilter
-
Motorolie
-
Ruitenwissers
-
Remblokken
-
Luchtfilter
-
Interieurfilter
-
Remschijven
-
Bobine
-
Brandstoffilter
-
Gasveer achterklep
-
Wielbouten en wielmoeren
-
Olie aftapplug
-
Gloeilamp koplamp
-
Gloeilamp grote koplichten
-
Gloeilamp knipperlamp
-
Gloeilamp mistlampen
-
Schokbrekers
-
Gloeibougies
-
Olie aftapplug dichting
Onderdelencataloog voor FIAT DUCATO
FIAT DUCATO Info over het model – de juiste reserveonderdelen uitkiezen
Fiat DucatoFiat Ducato wagens worden geproduceerd sinds 1981 tot op heden. Het model wordt vervaardigd in Italië, Brazilië, Turkije, Iran, Mexico en Rusland. In totaal waren er drie generaties en drie restylings van Fiat Ducato.
Fiat Ducato 1ste generatieProductie van Fiat Ducato van de eerste generatie duurde van 1982 tot 1989. De auto werd uitgebracht in drie carrosserietypes: bestelwagen, pick-up en chassis. De vervaardiging gebeurde in Italië. Het Italiaanse bedrijf was betrokken bij de ontwikkeling van de wagen samen met PSA Peugeot Citroën.
Afhankelijk van de laadcapaciteit, worden de volgende aanduidingen toegekend aan de naam Fuat Ducato: Fiat Ducato 10 (1 t), 13 (1,3 t), 14 (1,4 t) en 18 (1,8 t).
Het exterieur van de wagen was gekend om zijn eenvoud. Het voorste deel was smal met een rand van plastiek rond de radiatorgrille en koplampen. Het midden van de radiator had een logobadge in de vorm van hellende lijnen.
Het interieur werd uitgevoerd in lichte tinten.
Fiat Ducato 1ste generatie restylingDe grote wijziging van de eerste generatie van Fiat Ducato vond plaats in 1989. De auto kreeg een nieuw, actueler exterieur en interieur. De vorm van de verlichting vooraan en achteraan wijzigde. Het onderstel werd aangeboden met drie plaatsen voor de passagiers. Ook de ramen in de zijdeuren werden groter voor een betere zichtbaarheid.
Fiat Ducato 2de generatieDe première van de tweede generatie van Fiat Ducato vond plaats op het autosalon van Genève in 1993. De serieproductie begon een jaar later. Het aanbod aan carrosserieën werd vertegenwoordigd door een minibus met vijftien of negen zitplaatsen, een bestelwagen, een combi en 5+1 en 6+1 minibusjes.
De producenten wijzigden de carrosserie met soepelere lijnen en meer dynamica. De verlichting werd aangepast en de voorste en achterste bumpers kregen een nieuwe vorm. De stadslichten werden verplaatst naar het blok van de koplampen. Het interieur werd ergonomischer en moderner. De auto werd uitgebracht tot 2002.
Fiat Ducato 2de generatie restylingIn 2002 vond de restyling van de tweede generatie plaats. De producenten voegden sierlijsten toe aan de achterkant en beide zijden. De vorm van de radiatorgrille werd aangepast. De laadcapaciteit van het model ging omhoog, waardoor ook de toevoegingen wijzigden: Fiat Ducato 29 (2,9 t), Fiat Ducato 30 (3,0 t), Fiat Ducato 33 (3,3 t) en Fiat Ducato Maxi 35 (3,5 t). Als bijkomende optie was er een airbag voor de passagier.
De passagiersruimte werd handiger en praktischer vanwege de nieuwe plaatsing van de elementen.
Fiat Ducato 3de generatieDe derde generatie van Fiat Ducato werd uitgebracht vanaf 2006. De producenten brachten grote wijzigingen aan aan de voorzijde. De koplampen kregen een nieuwe vorm, waardoor ze deden denken aan hoge snelheidstrein. De voorste bumper werd breder en massiever. In de zijspiegels bevonden zich richtingaanwijzers. De vorm van de radiatorgrille veranderde en er verscheen een nieuwe badge op.
Fiat Ducato 3de generatie restylingIn 2014 werd de neus van de auto gewijzigd: het model kreeg geavanceerde koplampen van verlengde rechthoekige vorm, en de bumper begon er massiever en moderner uit te zien. De bijgewerkte luchtinlaten bevonden zich in stijlvolle nissen. Daaronder werden de mistlampen geplaatst. Over de radiatorgrille bevond zich een trapeziumvormige valse grille met een verchroomde badge van het bedrijf. De ontwerpers verhoogden ook de spatborden.
Fiat Ducato op de markt in verschillende landenDe eerste generatie van Fuat Ducato werd ook uitgebracht onder namen als Citroen C25, Peugeot J5, Alfa Romeo AR6 en Talbot Express.
De tweede en derde generatie stonden ook bekend als Citroën Jumper, Peugeot Boxer, en Ram ProMaster voor de Canadese markt en de VS.
FIAT DUCATO Tutorial/Stap voor stap gids reparatie en vervanging
-
PDFHoe bougies vervangen bij een Fiat Panda 169 – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 6.52 mb
-
PDFHoe koplampen vervangen bij een Fiat Panda 169 – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 6.98 mb
-
PDFHoe motorolie en filter vervangen bij een Fiat Panda 169 – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 7.61 mb
-
PDFHoe remschoenen achteraan vervangen bij een Fiat Panda 169 – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 10.66 mb
-
PDFHoe motorolie en filter vervangen bij een Fiat Punto 199 – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 3.31 mb
-
PDFHoe brandstoffilter vervangen bij een FIAT Ducato III Van (250, 290) – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 1.97 mb

Klantenenquête omtrent FIAT DUCATO
Gemiddelde klantenbeoordeling
/5
uit 467 beoordelingen
-
Prijs
18 -
Kwaliteit bouw
7 -
Exterieurontwerp
4 -
Bodemvrijheid
1 -
Verflaagkwaliteit
2 -
Binnenzicht
7 -
Ergonomie
4 -
Aanpassing stuur
2 -
Kwaliteit materiaal
5 -
Rijbereik
4 -
Bagagecapacitiet
14 -
Kofferopening
3 -
Comfort achterzetels
5 -
Klimaatregelingssysteem
9 -
Comfort voorzetels
11 -
Interieurruimte
11 -
Koplampen
4 -
Geluidsisolatie
5 -
Prestatie ophanging
4 -
Stuurreactie
12 -
Handig voor reizen
8 -
Koude start
16 -
Brandstofverbruik
41 -
Olieverbruik
8 -
Autoprestatie
28 -
Remmen
8 -
Feedback besturing
5 -
Versnellingsbak
6 -
Wegligging
12 -
Manoeuvreerbaarheid
8 -
Onderhoudskost
24 -
Dienstverlening en beschikbaarheid onderdelen
8 -
Extra ruimten
4 -
Kwaliteit carrosserie
12
kwalitatief zeer goed