• SHOP
  • CLUB
Premiumaccount uitproberen
0
Mijn garage
Voertuig toevoegen
0
Artikelen #
0,00 €
Uw winkelwagentje is nog leeg

BMW 3 Reeks motoren

Inhoudsopgave

  1. BMW 3 Serie motoren: Historische generaties I-III (1975-1998)
    1. BMW 3 Serie benzinemotoren: Historische generaties I-III (1975-1998)
    2. BMW 3 Serie dieselmotoren: Historische generaties I-III (1975-1998)
  2. BMW 3 Serie motoren: Generatie IV (1998-2005)
    1. BMW 3 Reeks benzinemotoren: Generatie IV (1998-2005)
    2. BMW 3 Reeks dieselmotoren: Generatie IV (1998-2005)
  3. BMW 3 Reeks motoren: Generatie V (2005-2013)
    1. BMW 3 Reeks benzinemotoren: Generatie V (2005-2013)
    2. BMW 3 Reeks dieselmotoren: Generatie V (2005-2013)
  4. BMW 3 Serie motoren: Generatie VI (2012-2019)
    1. BMW 3 Reeks benzinemotoren: Generatie VI (2012-2019)
    2. BMW 3 Reeks dieselmotoren: Generatie VI (2012-2019)
    3. BMW 3 Serie hybride aandrijving: Generatie VI (2012-2019)
  5. BMW 3 Reeks motoren: Generatie VII (2019-heden)
    1. BMW 3 Reeks benzinemotoren: Generatie VII (2019-heden)
    2. BMW 3 Reeks dieselmotoren: Generatie VII (2019-heden)
    3. BMW 3 Reeks plug-in hybrides: Generatie VII (2019-heden)
  6. Conclusie: De beste BMW 3 Serie motoren van alle generaties

Sinds zijn introductie in 1975 heeft de BMW 3 Reeks zich ontwikkeld tot een van de meest succesvolle middelgrote berlines, met een uitzonderlijk gevarieerd aanbod van BMW 3 Reeks motoren over zeven generaties. Elke generatie heeft baanbrekende technologieën en verschillende sterke punten gebracht, met voortdurende ontwikkelingen variërend van viercilinder motoren met natuurlijke aanzuiging tot hypermoderne hybride en elektrische aandrijflijnen.

BMW 3 Serie motoren: Historische generaties I-III (1975-1998)

BMW 3 Serie motoren: Historische generaties I-III (1975-1998)

De eerste drie BMW 3 Reeks generaties (E21, E30, E36) legden de basis voor de reputatie van de reeks als sportieve en betrouwbare middenklasse berline. Deze historische BMW 3 Serie motoren haalden met goed onderhoud gemakkelijk 300.000 tot 500.000 kilometer, waarbij de legendarische zescilinder M20 en M50 lijnmotoren als vrijwel onverwoestbaar werden beschouwd. Grote reparaties waren meestal pas nodig na 200.000 tot 250.000 kilometer, voornamelijk aan de koppeling, het chassis en het koelsysteem. De absolute topmotor van dit tijdperk was de M3 motor S14 (E30 M3) met 200 pk - een hoogtoerige viercilinder die motorsportbeproefde technologie naar het wegverkeer bracht. De BMW 3 Reeks zescilinder M20 (E21/E30) en M50 (E36) motoren bepaalden de norm voor een soepele loop en duurzaamheid, terwijl de vroege viercilinder M10 en M40 motoren zuinig maar minder duurzaam waren.

BMW 3 Serie benzinemotoren: Historische generaties I-III (1975-1998)

De BMW 3 Reeks benzinemotoren begon met de beproefde M10 viercilinder (1,6-2,0 liter) in de E21, die indruk maakte door zijn eenvoud en zuinigheid. De E30 bracht de legendarische M20 zescilinder (2,0-2,7 liter) met 125-171 pk, die de belichaming werd van de BMW rechte zescilinder. Deze BMW 3 Serie motoren werden gekenmerkt door een uitzonderlijk soepele loop en betrouwbaarheid. De E36 introduceerde de modernere M50 zescilinder (2,0-2,5 liter) met 150-192 pk, later gevolgd door de M52 met VANOS nokkenasverstelling. Het absolute hoogtepunt was de S14 motor in de E30 M3 - een viercilindermotor gebaseerd op de M10 met 200 pk, die een legendarische status bereikte dankzij zijn hoogtoerige eigenschappen en in de autosport bewezen technologie.

BMW 3 Serie dieselmotoren: Historische generaties I-III (1975-1998)

Dieselmotoren van de BMW 3 Reeks waren nog zeldzaam in de eerste generaties. Vanaf 1983 bood de E21 de M21 zescilinder diesel met 86 pk, die zuinig was maar niet veel voorkwam. De E30 zette deze traditie voort met de verder ontwikkelde M21. Pas in 1991 kwam de E36 met de M41 viercilinder diesel (1,7 liter, 90 pk) met een moderne dieselmotor die zich kenmerkte door een laag verbruik en hoge kilometrage. Deze vroege BMW 3 Serie dieselmotoren haalden vaak meer dan 400.000 kilometer en werden als bijzonder robuust beschouwd, maar waren luidruchtig en niet erg comfortabel.

BMW 3 Reeks motor Vermogen Brandstofverbruik Typische zwakke punten Waardering
M10 (E21) 90-125 PK 8,5-10,0 l/100km Klepspeling, olieverbruik Gemiddeld
M20 (E30) 125-171 PK 9,0-11,0 l/100km Koelsysteem, cilinderkoppakking Zeer goed
M40/M43 (E36) 90-115 PK 7,5-9,0 l/100km Distributieketting, olieverbruik Goed
M50/M52 (E36) 150-192 PK 8,5-10,5 l/100km VANOS-problemen (M52) Zeer goed
S14 (E30 M3) 200 PK 11,0-13,0 l/100km Slijtage bij hoge snelheid Zeer goed
M21 Diesel 86 PK 6,0-7,0 l/100km Luid, weinig vermogen Gemiddeld
M41 Diesel 90 PK 5,5-6,5 l/100km Luid, maar robuust Goed

BMW 3 Serie motoren: Generatie IV (1998-2005)

BMW 3 Serie motoren: Generatie IV (1998-2005)

De vierde generatie BMW 3 Serie (E46) markeerde de overgang naar moderne motortechnologie en wordt beschouwd als een van de meest betrouwbare BMW generaties ooit. De meeste BMW 3 Serie motoren van deze generatie halen met goed onderhoud gemakkelijk 300.000 tot 400.000 kilometer, waarbij de zescilinder M54 motoren als bijzonder duurzaam worden beschouwd. Grote reparaties zijn meestal pas nodig na 180.000 tot 220.000 kilometer, voornamelijk aan het koelsysteem, het chassis en de elektrische componenten. De absolute topmotor was de M54B30 met 231 pk - een perfect uitgebalanceerde zescilinder die prestaties, een soepele loop en betrouwbaarheid optimaal combineerde. Voor het eerst werd ook common rail dieseltechnologie geïntroduceerd, waardoor de BMW 3 Reeks Diesel aanzienlijk comfortabeler en krachtiger werd.

BMW 3 Reeks benzinemotoren: Generatie IV (1998-2005)

De reeks BMW 3 Reeks benzinemotoren bestond uit de beproefde viercilinder M43 (1,6-1,9 liter) en de volledig nieuwe zescilinder M54 (2,2-3,0 liter). De M54B22 met 170 pk en de M54B25 met 192 pk boden een uitstekende balans tussen prestaties en verbruik. Het hoogtepunt was de M54B30 met 231 pk, die werd gekenmerkt door zijn soepele loop en betrouwbaarheid. Deze BMW 3 Serie motoren waren voorzien van moderne technologie zoals VANOS nokkenasverstelling en elektronische gasklep. Het motorsporthoogtepunt was de S54 motor in de E46 M3 met 343 pk - een krachtige zescilinder die wordt beschouwd als een van de beste atmosferische motoren aller tijden.

BMW 3 Reeks dieselmotoren: Generatie IV (1998-2005)

De BMW 3 Reeks E46 zorgde voor een revolutie in dieseltechnologie met de M47 viercilinder (2.0 liter) in verschillende vermogensniveaus van 115 tot 150 pk. Deze BMW 3 Serie dieselmotoren waren voorzien van moderne common-rail injectie en boden aanzienlijk meer comfort dan hun voorgangers. De M47D20 met 136 pk ontwikkelde zich tot de meest betrouwbare dieselmotor van deze generatie en haalde vaak meer dan 400.000 kilometer. Het defect aan de wervelkleppen, dat vanaf ongeveer 150.000 kilometer kon optreden, was echter problematisch.

BMW 3 Serie motor Vermogen Brandstofverbruik Typische zwakke punten Beoordeling
M43 105-118 PK 7,0-8,5 l/100km Distributieketting, olieverbruik Goed
M54B22 170 PK 8,0-9,5 l/100km Koelsysteem, VANOS Zeer goed
M54B25 192 PK 8,5-10,0 l/100km Koelsysteem, VANOS Zeer goed
M54B30 231 PK 9,0-11,0 l/100km Koelsysteem, zeer robuust Zeer goed
S54 (M3) 343 PK 12,0-14,0 l/100km Hoogwaardige slijtage Zeer goed
M47D20 115-150 PK 5,0-6,5 l/100km Wervelkleppen, brandstofinjectie Goed

BMW 3 Reeks motoren: Generatie V (2005-2013)

BMW 3 Reeks motoren: Generatie V (2005-2013)

De vijfde generatie BMW 3 Reeks (E90/E91/E92/E93) bracht een volledige heroriëntatie van het motorengamma met zich mee en introduceerde voor het eerst turbolading voor benzinemotoren. De BMW 3 Serie motoren van deze generatie halen met goed onderhoud 250.000 tot 350.000 kilometer, waarbij de latere N55 motoren als betrouwbaarder worden beschouwd dan de vroege N54 exemplaren. Grote reparaties zijn meestal nodig tussen 120.000 en 180.000 kilometer, voornamelijk aan de turboladers, hogedrukpompen en het injectiesysteem. De absolute topmotor was de N55B30 met 306 pk - een perfect afgestelde zescilinder turbo die de problemen van de N54 grotendeels elimineerde. De dieselmotoren bereikten nieuwe dimensies van prestaties en efficiëntie.

BMW 3 Reeks benzinemotoren: Generatie V (2005-2013)

De BMW 3 Reeks benzinemotoren onderging een revolutie door de introductie van de N reeks met turbo. De N46 viercilinder (2.0 liter) met 150-170 pk verving de atmosferische motoren, maar had te kampen met problemen met de distributieketting en het Valvetronic systeem. De N52 zescilinder atmosferische motor (2,5-3,0 liter) met 177-272 pk werd als zeer betrouwbaar beschouwd en bood klassieke BMW-kenmerken. De baanbrekende N54 biturbo (3,0 liter) met 306 pk was de eerste BMW turbobenzinemotor, maar had problemen met de hogedrukpomp, injectiekleppen en turboladers. De daaropvolgende N55 monoturbo elimineerde veel van deze problemen en ontwikkelde zich tot de beste BMW 3 Serie benzinemotor van deze generatie.

BMW 3 Reeks dieselmotoren: Generatie V (2005-2013)

Het dieselgamma van de BMW 3 Reeks bestond uit de doorontwikkelde M47 viercilinder (2.0 liter) met 120-177 pk en de nieuwe M57 zescilinder (3.0 liter) met 197-286 pk. De M47D20 met 163 pk ontwikkelde zich tot de meest betrouwbare dieselmotor, terwijl de M57D30 met 231 pk de perfecte balans bood tussen prestaties en een soepele loop. Deze BMW 3 Serie dieselmotoren waren voorzien van moderne common-rail technologie van de derde generatie en haalden vaak meer dan 400.000 kilometer. De wervelflappen en, voor veelrijders, het roetpartikelfilter waren af en toe problematisch.

BMW 3 Reeks motor Vermogen Brandstofverbruik Typische zwakke punten Waardering
N46 150-170 PK 7,5-8,5 l/100km Distributieketting, Valvetronic Matig
N52 177-272 PK 8,0-10,5 l/100km Zeer betrouwbaar Zeer goed
N54 306 PK 9,5-12,0 l/100km Hogedrukpomp, turbo Problematisch
N55 306 PK 8,5-10,5 l/100km Aanzienlijk betrouwbaarder Goed
M47D20 120-177 PK 4,5-6,0 l/100km Wervelkleppen, robuust Goed
M57D30 197-286 PK 5,5-7,5 l/100km Zeer evenwichtig Zeer goed

BMW 3 Serie motoren: Generatie VI (2012-2019)

BMW 3 Serie motoren: Generatie VI (2012-2019)

De zesde generatie BMW 3 Serie (F30/F31/F34) markeerde de volledige overgang naar het turbotijdperk en introduceerde de modulaire motorenfamilie. De BMW 3 Serie motoren van deze generatie halen met goed onderhoud 200.000 tot 300.000 kilometer, waarbij de latere motoren uit de B-serie als aanzienlijk betrouwbaarder worden beschouwd dan de vroege exemplaren uit de N-serie. Grote reparaties zijn meestal nodig tussen de 100.000 en 150.000 kilometer, voornamelijk aan de turbo's, distributiekettingen en het injectiesysteem. De absolute topmotor was de B58B30 met 340 pk - een technisch meesterwerk dat wordt beschouwd als een van de beste BMW zescilindermotoren aller tijden. Hybride technologie vond ook voor het eerst zijn weg naar de BMW 3 Reeks.

BMW 3 Reeks benzinemotoren: Generatie VI (2012-2019)

De BMW 3 Serie benzinemotoren waren gebaseerd op de nieuwe modulaire architectuur met N20 viercilinder (2,0 liter) en N55 zescilinder (3,0 liter) motoren. De N20B20 met 184-245 pk verving de atmosferische motoren volledig, maar had last van problemen met de distributieketting en de turbocompressor. Vanaf 2015 werd de aanzienlijk verbeterde B48 viercilinder (2,0 liter) met 184-252 pk geïntroduceerd, die deze problemen grotendeels uit de weg ruimde. De N55B30 met 306 pk werd later vervangen door de revolutionaire B58B30 met 340 pk - deze BMW 3 Serie motor wordt beschouwd als een meesterwerk van techniek met gesloten carterventilatie en geoptimaliseerde turbolading.

BMW 3 Reeks dieselmotoren: Generatie VI (2012-2019)

Het dieselgamma van de BMW 3 Serie bestond uit de N47 viercilinder (2,0 liter) met 116-190 pk en de N57 zescilinder (3,0 liter) met 258-381 pk. De N47D20 met 184 pk ontwikkelde zich tot de meest betrouwbare dieselmotor van deze generatie, terwijl de N57D30 met 258 pk de perfecte balans bood tussen prestaties en efficiëntie. Deze BMW 3 Serie dieselmotoren waren voorzien van moderne common-rail technologie van de vierde generatie met een inspuitdruk tot 2500 bar. De distributieketting in de N47 en de complexe uitlaatgasnabehandeling in de N57 waren af en toe problematisch.

BMW 3 Serie hybride aandrijving: Generatie VI (2012-2019)

Vanaf 2016 werd voor het eerst een BMW 3 Serie Hybrid (330e) met 252 pk systeemvermogen aangeboden. Deze combineerde een N20 viercilindermotor met een 88 pk sterke elektromotor en bood een elektrische actieradius van ongeveer 40 kilometer. De BMW 3 Serie Hybrid bleek technisch volwassen, maar met beperkingen op het gebied van bagageruimte.

BMW 3 Reeks motor Vermogen Brandstofverbruik Typische zwakke punten Waardering
N20B20 184-245 PK 6,5-8,0 l/100km Distributieketting, turbolader Matig
B48B20 184-252 PK 5,8-7,2 l/100km Aanzienlijk betrouwbaarder Goed
N55B30 306 PK 7,5-9,0 l/100km Bewezen, maar oud Goed
B58B30 340 PK 7,0-8,5 l/100km Technisch hoogstandje Zeer goed
N47D20 116-190 PK 4,0-5,5 l/100km Distributieketting, verder robuust Goed
N57D30 258-381 PK 5,0-6,5 l/100km Complex, maar krachtig Goed
330e Hybride 252 PK 1,9 l/100km + elektriciteit Volume kofferbak Goed

BMW 3 Reeks motoren: Generatie VII (2019-heden)

BMW 3 Reeks motoren: Generatie VII (2019-heden)

De huidige BMW 3 Serie generatie (G20/G21) vertegenwoordigt het summum van BMW motortechnologie en vertrouwt volledig op geëlektrificeerde aandrijfsystemen. Alle BMW 3 Serie motoren zijn voorzien van mild hybrid technologie of zijn ontworpen als plug-in hybride. Omdat de generatie pas sinds 2019 op de markt is, is er nog geen langetermijnervaring, maar de eerste tests laten veelbelovende benaderingen zien voor een levensduur van meer dan 300.000 kilometer. De absolute topmotor is de B58B30 met 374 pk in de M340i - een verdere ontwikkeling van de al beproefde B58-motor met geoptimaliseerd vermogen. De nieuwe 48-volt mild hybrid technologie belooft een aanzienlijk verbeterde efficiëntie en duurzaamheid.

BMW 3 Reeks benzinemotoren: Generatie VII (2019-heden)

Het BMW 3 Serie benzinemotorengamma is gebaseerd op de doorontwikkelde B-serie met B48 viercilinder (2,0 liter) en B58 zescilinder (3,0 liter) motoren. De B48B20 met 156-258 pk is voorzien van 48-volt mild hybridetechnologie en vertoont aanzienlijke verbeteringen ten opzichte van zijn voorganger. De B58B30 met 374 pk in de M340i wordt beschouwd als een van de beste BMW zescilinder motoren aller tijden en ontwikkelt zich tot de topmotor van deze generatie. Alle BMW 3 Serie benzinemotoren hebben roetfilters en voldoen aan de Euro 6d norm.

BMW 3 Reeks dieselmotoren: Generatie VII (2019-heden)

Het dieselgamma van de BMW 3 Serie omvat de B47 viercilinder (2,0 liter) met 150-190 pk en de B57 zescilinder (3,0 liter) met 265-340 pk. Beide motorfamilies zijn voorzien van moderne common-rail technologie van de vijfde generatie en 48-volt mild hybridetechnologie. De B47D20 met 190 pk wordt de meest betrouwbare dieselmotor van deze generatie, terwijl de B57D30 met 265 pk de perfecte balans biedt tussen prestaties en efficiëntie.

BMW 3 Reeks plug-in hybrides: Generatie VII (2019-heden)

De BMW 3 Serie plug-in hybrides (330e, 330e xDrive) bieden systeemvermogens van 292 pk met een elektrische actieradius tot 60 kilometer. Deze BMW 3 Serie motoren combineren een B48 viercilinder motor met een 113 pk sterke elektromotor en bieden een uitstekende balans tussen prestaties en efficiëntie.

BMW 3 Reeks motor Vermogen Brandstofverbruik Typische zwakke punten Waardering
B48B20 156-258 PK 5,5-7,0 l/100km Tot nu toe geen serieproblemen Zeer goed
B58B30 374 PK 7,2-8,5 l/100km Bewezen, sterk ontwikkeld Zeer goed
B47D20 150-190 PK 4,2-5,2 l/100km Modern, efficiënt Zeer goed
B57D30 265-340 PK 5,0-6,0 l/100km Krachtig, complex Goed
330e Hybride 292 PK 1,7 l/100km + elektriciteit Zeer complex Goed

Conclusie: De beste BMW 3 Serie motoren van alle generaties

De ontwikkeling van de BMW 3 Serie motoren laat een fascinerende reis zien van eenvoudige atmosferische motoren tot zeer complexe geëlektrificeerde aandrijfsystemen. Terwijl de historische zescilinder motoren indruk maakten met hun lange levensduur en karakteristieke BMW geluid, maken de moderne turbomotoren indruk met hun efficiëntie en vermogensdichtheid. De voortdurende ontwikkeling van dieseltechnologie heeft de BMW 3 Serie Diesel tot een van de beste alternatieven voor frequente bestuurders gemaakt.

  • Beste BMW 3 Serie benzinemotor:

De B58B30 (374 pk, Generatie VII) combineert state-of-the-art technologie met bewezen BMW betrouwbaarheid en wordt beschouwd als een meesterwerk van motortechnologie.

  • Beste BMW 3 Reeks dieselmotor:

De M57D30 (231 pk, Generatie V) biedt de perfecte balans tussen prestaties, soepelheid, betrouwbaarheid en zuinigheid in alle generaties.

  • Beste BMW 3 Serie hybride motor:

De 330e plug-in hybride (292 pk, Generatie VII) met zijn lange elektrische actieradius en uitstekende systeemintegratie.

Voor onderhoud en reserveonderdelen voor alle generaties BMW 3 Reeks biedt AUTODOC een uitgebreid assortiment originele en hoogwaardige reserveonderdelen met snelle levering en deskundig advies.

AUTODOC Bestsellers – koop online aan een goede prijs en verlaag de kosten van het vervangen van onderdelen

-5%
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-5 Motorolie 5W-30, 5L
Beoordelingen - 83
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 5
  • Aanbevelingen van de fabrikant: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Specificatie: API SN, ACEA C3
  • Productlijn: Longlife
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-30
  • Versie: 504 / 507
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • MANNOL: Motorolie
  • productnummer: MN7715-5
  • onze prijs: 30,04 €
Details
MANNOL Motorolie 5W-30, 5L
Artikelnummer: MN7715-5
Meer
in vergelijking met de adviesprijs 31,95 €

30,04 €
6,01 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-20%
CASTROL EDGE LL 15F7E5 Motorolie 5W-30, 4L
Beoordelingen - 33
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 4
  • Aanbevelingen van de fabrikant: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Specificatie: ACEA C3
  • Productlijn: EDGE
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-30
  • Versie: LL
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • CASTROL: Motorolie
  • productnummer: 15F7E5
  • onze prijs: 46,87 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
CASTROL Motorolie 5W-30, 4L
Artikelnummer: 15F7E5
in vergelijking met de adviesprijs 59,00 €

46,87 €
11,72 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-5%
MANNOL LEGEND EXTRA MN7919-5 Motorolie 0W-30, 5L
Beoordelingen - 28
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 5
  • Aanbevelingen van de fabrikant: BMW Longlife-12 FE, MB 229.61, PSA B71 2290, PSA B71 2312, Ford WSS-M2C950-A
  • Specificatie: ACEA C2, API SN, ACEA C3
  • Productlijn: LEGEND
  • Viscositeit klasse SAE: 0W-30
  • Versie: EXTRA
  • Bundeltype: Jerrycan
  • MANNOL: Motorolie
  • productnummer: MN7919-5
  • onze prijs: 32,22 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
MANNOL Motorolie 0W-30, 5L
Artikelnummer: MN7919-5
Meer
in vergelijking met de adviesprijs 33,99 €

32,22 €
6,44 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

BOSCH 0 221 119 027 Bobine 14V, Zonder klem
Beoordelingen - 16
Product informatie
  • Nominale stroom [V]: 14
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Zonder klem
  • BOSCH: Bobine
  • productnummer: 0 221 119 027
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
BOSCH Bobine 14V, Zonder klem
Artikelnummer: 0 221 119 027
75,08 €
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-68%
BK2A MAGNETI MARELLI 060690002010 Bobine
Beoordelingen - 18
Product informatie
  • Kwaliteit: O.E. (Original)
  • MAGNETI MARELLI: Bobine
  • productnummer: 060690002010
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
MAGNETI MARELLI Bobine
Artikelnummer: 060690002010
in vergelijking met de adviesprijs 96,56 €

30,21 €
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

Valvoline SynPower XL-III C3 872373 Motorolie 5W-30, 4L
Beoordelingen - 62
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 4
  • Aanbevelingen van de fabrikant: MB 229.31, MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Specificatie: ACEA C3, API SN
  • Productlijn: SynPower
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-30
  • Versie: XL-III C3
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • Valvoline: Motorolie
  • productnummer: 872373
  • onze prijs: 38,78 €
Details
Valvoline Motorolie 5W-30, 4L
Artikelnummer: 872373
38,78 €
9,70 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-44%
KROON OIL Torsynth 34447 Motorolie 5W-40, 5L
Beoordelingen - 11
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 5
  • Aanbevelingen van de fabrikant: BMW Longlife-01, Fiat 9.55535-M2, GM LL-B-025, MB 229.3, MB 226.5, PSA B71 2296, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00
  • Specificatie: ACEA A3 / B4, API SN, API CF
  • Productlijn: Torsynth
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-40
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • KROON OIL: Motorolie
  • productnummer: 34447
  • onze prijs: 38,03 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
KROON OIL Motorolie 5W-40, 5L
Artikelnummer: 34447
in vergelijking met de adviesprijs 68,01 €

38,03 €
7,61 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

LIQUI MOLY Top Tec 4200 8973 Motorolie 5W-30, 5L
Beoordelingen - 81
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 5
  • Aanbevelingen van de fabrikant: MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-G30, OV0401547-D30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, BMW Longlife-04, BMW Longlife-01 FE , VW 505 00, VW 505 01, VW 506 00, VW 506 01
  • Specificatie: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Productlijn: Top Tec
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-30
  • Versie: 4200
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • niet voor motorfabrikant: TDI R5, VAG: V10
  • LIQUI MOLY: Motorolie
  • productnummer: 8973
  • onze prijs: 78,16 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
LIQUI MOLY Motorolie 5W-30, 5L
Artikelnummer: 8973
78,16 €
15,63 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

SHELL Helix Ultra 550046268 Motorolie 5W-30, 4L
Beoordelingen - 50
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 4
  • Aanbevelingen van de fabrikant: BMW Longlife-01, MB 226.5, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Renault RN0700, Renault RN0710
  • Specificatie: API SN, ACEA A3 / B3, ACEA A3 / B4
  • Productlijn: Helix
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-30
  • Versie: Ultra
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • SHELL: Motorolie
  • productnummer: 550046268
  • onze prijs: 36,91 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
SHELL Motorolie 5W-30, 4L
Artikelnummer: 550046268
36,91 €
9,23 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

KROON OIL HELAR SP LL-03 32303 Motorolie 5W-30, 4L, Deels synthetische olie
Beoordelingen - 13
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 4
  • Aanbevelingen van de fabrikant: VW 504 00, MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 507 00
  • Specificatie: ACEA C3, API SN
  • Productlijn: HELAR
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-30
  • Versie: SP LL-03
  • Olie: Deels synthetische olie
  • Bundeltype: Jerrycan
  • KROON OIL: Motorolie
  • productnummer: 32303
  • onze prijs: 44,06 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
KROON OIL Motorolie 5W-30, 4L, Deels synthetische olie
Artikelnummer: 32303
44,06 €
11,02 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

SHELL Helix Ultra 550046267 Motorolie 5W-30, 1L, Volledig synthetisch
Beoordelingen - 6
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 1
  • Aanbevelingen van de fabrikant: BMW Longlife-01, MB 226.5, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Renault RN0700, Renault RN0710
  • Specificatie: API SN, ACEA A3 / B3, ACEA A3 / B4
  • Productlijn: Helix
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-30
  • Versie: Ultra
  • Olie: Volledig synthetisch
  • Bundeltype: Fles
  • Soort voertuig: Auto
  • SHELL: Motorolie
  • productnummer: 550046267
  • onze prijs: 13,91 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
SHELL Motorolie 5W-30, 1L, Volledig synthetisch
Artikelnummer: 550046267
13,91 €
13,91 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

MOBIL Super 2000 X1 150865 Motorolie 10W-40, 4L, Deels synthetische olie
Beoordelingen - 20
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 4
  • Aanbevelingen van de fabrikant: MB 229.1, VW 501 01, VW 505 00
  • Specificatie: ACEA A3 / B3, API SL, API CF
  • Productlijn: Super
  • Viscositeit klasse SAE: 10W-40
  • Versie: 2000 X1
  • Olie: Deels synthetische olie
  • Bundeltype: Jerrycan
  • API specificaties: CF, SL
  • MOBIL: Motorolie
  • productnummer: 150865
  • onze prijs: 27,31 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
MOBIL Motorolie 10W-40, 4L, Deels synthetische olie
Artikelnummer: 150865
27,31 €
6,83 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

MOBIL Super 3000 XE 150944 Motorolie 5W-30, 5L
Beoordelingen - 33
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 5
  • Aanbevelingen van de fabrikant: DEXOS 2, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, Ford WSS-M2C917-A, VW 505 00, VW 505 01
  • Specificatie: ACEA C3, API SN, API CF
  • Productlijn: Super
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-30
  • Versie: 3000 XE
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • MOBIL: Motorolie
  • productnummer: 150944
  • onze prijs: 46,83 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
MOBIL Motorolie 5W-30, 5L
Artikelnummer: 150944
46,83 €
9,37 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

KROON OIL Emperol 33217 Motorolie 5W-40, 4L, Deels synthetische olie
Beoordelingen - 12
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 4
  • Aanbevelingen van de fabrikant: VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, Renault RN0700, Renault RN0710, BMW Longlife-01, Fiat 9.55535-M2, GM LL-B-025, Porsche A40, PSA B71 2296
  • Specificatie: ACEA A3 / B4, API SN, API CF
  • Productlijn: Emperol
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-40
  • Olie: Deels synthetische olie
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • KROON OIL: Motorolie
  • productnummer: 33217
  • onze prijs: 34,24 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
KROON OIL Motorolie 5W-40, 4L, Deels synthetische olie
Artikelnummer: 33217
34,24 €
8,56 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

MANNOL Longlife 504/507 MN7715-20 Motorolie 5W-30, 20L
Beoordelingen - 71
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 20
  • Aanbevelingen van de fabrikant: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Specificatie: API SN, ACEA C3
  • Productlijn: Longlife
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-30
  • Versie: 504 / 507
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • MANNOL: Motorolie
  • productnummer: MN7715-20
  • onze prijs: 107,93 €
Details
MANNOL Motorolie 5W-30, 20L
Artikelnummer: MN7715-20
Meer
107,93 €
5,40 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

Populaire posts

Inschrijven in op onze nieuwsbrief

Voer uw e-mail in om ons laatste nieuws en tips te ontvangen: