
Top Auto-onderdelen voor 3 TOYOTA SUPRA modellen
Populaire onderdelencategorieën voor TOYOTA SUPRA
Onderdelencataloog TOYOTA SUPRA
Online winkel TOYOTA SUPRA accessoire
De meestverkochte artikelen voor TOYOTA SUPRA-auto's
Voordelige aanbiedingen voor auto-onderdelen van premium merkproducenten voor 3 TOYOTA SUPRA modellen zijn nu beschikbaar. In onze cataloog reserveonderdelen voor TOYOTA vindt u een ruim assortiment van eersteklas en goedkope automaterialen voor TOYOTA SUPRA van de leidende producenten.
Alle auto-onderdelen voor TOYOTA SUPRA modellen in onze online winkel beschikken over garantie. Hier kunt u de onderdelen van uw voorkeur kopen zonder tijd te verspillen aan een ritje naar de winkel. U dient enkel een online bestelling te plaatsen. Onze levering is stipt, slechts enkele dagen en u ontvangt uw bestelling. TOYOTA SUPRA onderdelen kopen van ons bedrijf gaat snel, handig en veilig!



TOYOTA SUPRA Info over het model – de juiste reserveonderdelen uitkiezen
Toyota SupraToyota Supra is een sportwagen uitgebracht van 1978 tot 2002. Tot 1986 werd in de naam van het model de toevoeging Celica gebruikt. De auto werd geproduceerd in de Japanse fabrieken in Takara en Toyota-City.
Toyota Supra 1978–1992De eerste generatie, Toyota Supra A40, werd gelanceerd in 1978. De auto kopieerde in vele opzichten het Toyota Celica model en was op de Japanse markt verkrijgbaar onder de naam Toyota Celica XX. `De wagens bedoeld voor export droegen de naam Toyota Celica Supra.
Er was een grote vraag naar de sportieve coupé Toyota Celica XX op de Japanse markt. De auto werd gebouwd in samenwerking met de Lotus groep, de beroemde Britse producent van racewagens.
Toyota Supra A60 was beschikbaar voor verkoop in 1981. Deze beschikte over een aangepaste carrosserie en exterieur. De auto werd geproduceerd als een targa en een coupé. De intrekbare koplampen waren een basiselement van het ontwerp.
In Noord-Amerika werd de auto uitgebracht in twee bijkomende uitvoeringen onder de namen "Performance Type" (P-type) en "Luxury Type" (L-type). Deze beschikten over een speciale aerodynamische tuning van de wagen, grote velgen en sportzetels.
In de periode van 1982 tot 1986 onderging de wagen vier faceliften. De wijzigingen hadden betrekking op het exterieur en het interieur van het model, en op de technische eigenschappen. De ontwikkelaars bouwden een aantal modieuze modificaties met krachtigere motoren en een versterkte ophanging. Daarnaast werden er TPS- en EGR-systemen toegevoegd aan alle wagens.
Toyota Supra A70De derde generatie van het model werd verkocht vanaf 1986. De auto werd gebaseerd op het bijgewerkte Toyota T-platform. De sportwagen was volledig afgezonderd van Toyota Celica, en werd volledig onafhankelijk model.
De ontwerpers versmalden de richtingaanwijzers en maakten de contouren van de carrosserie soepeler, waardoor de aerodynamische eigenschappen van de wagen verbeterden. Alle Toyota Supra A70 wagens beschikten over ABS- en TEMS-systemen die de manoeuvreerbaarheid van de wagen verbeterde, zelfs bij hoge snelheden. Er werd ook een nieuw ACIS-systeem voor airconditioning ingebouwd.
Speciaal voor races in 1988, bouwde de groep een modificatie met een sterker vermogen en betere bestuurbaarheid onder de naam Toyota Supra Turbo-A. Deze presteerde op het Japanse Touring Car Championships.
Toyota Supra A70 restylingsTot 1992 voerden de ontwerpers 6 faceliften en restylings uit. Tijdens deze wijzigingen begon de auto er sportiever uit te zien, werd het interieur aanzienlijk veranderd en werden er een aantal bijkomende opties toegevoegd.
Toyota Supra A80Bij de vierde generatie, Toyota Supra A80, besloten de ontwerpers om het voornaamste detail van het exterieur, de dichtvouwende koplampen, te laten vallen. Ook het ontwerp van de voorzijde van de carrosserie werd sterk gewijzigd. De auto kreeg een nieuwe bumper, nieuwe spatborden en rondere vormen van de motorkap.
De ontwerpers plaatsten de nadruk op het verhogen van het vermogen en de verbetering van de stabiliteit van de motoren. De auto's werden uitgerust met bijkomende veiligheids- en stabilisatiesystemen.
Er werd een uniek remsysteem geïnstalleerd waardoor de wagen bij een snelheid van 113 km/h kon stoppen in 45 meter. Dit record werd in 1997 gepubliceerd door het automagazine "Car and Driver". Het record werd pas verbroken in 2004.
Toyota Supra A80 restylingNa de restyling van 1996, werd de Toyota Supra A80 wagen een stuk eenvoudiger. Het gewicht van de wagen bereikte voor de update 1565 kg, en was na de restyling gedaald tot 1500 kg.
De productie van de wagen werd in 2002 stopgezet vanwege de lage verkoopcijfers.
TOYOTA SUPRA Tutorial/Stap voor stap gids reparatie en vervanging





