Betrouwbaarheid BMW 1-serie: Problemen, storingen en zwakke punten van het model
Problemen met het automatische start-stopsysteem: deze kunnen al optreden bij 20.000-30.000 km
Defecte waterpomp: Dit kan leiden tot problemen vanaf 80.000-100.000 km.
Defecte elektrische ramen: problemen treden vaak op na 60.000-80.000 km.
Problemen met de airconditioning: kunnen optreden na 40.000-60.000 km.
Defecte LED-koplampen: afzonderlijke LED-segmenten kunnen defect raken na 50.000-70.000 km.
Problemen met het keyless-go systeem: storingen kunnen optreden vanaf 40.000-60.000 km.
BMW 1-serie: problemen met de distributieketting
Een veel voorkomend probleem bij de benzinemotoren van de N45 en N46 reeksen (116i, 118i, 120i) is het uitrekken van de distributieketting, wat in het ergste geval kan leiden tot ernstige motorschade. Typische tekenen van een defect zijn een ratelend geluid bij een koude start, een ongelijkmatige motorloop en een merkbaar vermogensverlies. Dit zwakke punt treft vooral modellen gebouwd tussen 2004 en 2007 (E87). Als preventieve maatregel raden we aan om de distributieketting, inclusief de kettingspanner en de geleiderail, bij ongeveer 100.000 kilometer te vervangen.
Beoordelingen - 83
Product informatie
Viscositeit klasse SAE: 5W-30
ACEA:
ACEA C3
API:
API SN
Aanbevelingen van de fabrikant: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
De turbolader kan problemen veroorzaken bij de 3-cilinder motoren (116i, 118i) van de F20 serie (vanaf 2011). Problemen treden meestal op tussen 60.000 en 100.000 kilometer. Frequente storingen worden gekenmerkt door vermogensverlies en een verhoogd olieverbruik. Om de levensduur van de turbolader te verlengen, is het raadzaam regelmatig olie te verversen en olie van hoge kwaliteit te gebruiken.
BMW 1-serie: zwakke punten in de diesel
In de dieselmotoren (116d, 118d, 120d) van de N47-serie (vanaf 2007) kunnen verschillende zwakke punten voorkomen. Veel voorkomende storingen betreffen het uitlaatgasrecirculatiesysteem en verstopte inspuitkoppen. Om deze problemen te voorkomen, worden regelmatige reiniging en het gebruik van brandstof van hoge kwaliteit aanbevolen. In geval van storingen moeten de betreffende onderdelen meestal worden vervangen.
BMW 1-serie: Problemen met de automatische versnellingsbak
De automatische 6-versnellingsbak (116i, 118i, 120i) wordt soms gekenmerkt door schokkerig schakelen of vertraagd starten. Deze problemen doen zich vaak voor tussen 50.000 en 100.000 kilometer. Een software-update van de transmissiecontrole-eenheid kan vaak een oplossing bieden.
BMW 1-serie: Problemen met de achteras versnellingsbak
Bij modellen met achterwielaandrijving (alle modellen behalve 120d xDrive) kan olieverlies optreden in de versnellingsbak van de achteras. Dit treedt meestal op na 100.000 kilometer. Het is belangrijk om het oliepeil regelmatig te controleren en de afdichtingen tijdig te vervangen.
BMW 1-serie: Problemen met de cabriokap
De stoffen kap van de Cabrio (E88, 2008-2013) kan af en toe mechanische problemen of lekkage vertonen. Regelmatig onderhoud en impregneren van de kap en een jaarlijkse inspectie van het mechanisme kunnen problemen voorkomen.
Aanbevelingen van de fabrikant: BMW Longlife-01, MB 229.5, PSA B71 2296, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Chrysler MS-10725, Chrysler MS-10850, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-N2, Fiat 9.55535-Z2, GM LL-B-025, PSA B71 2294
Roest kan zich vormen op de achterste wielkasten en het kofferdeksel, vooral bij modellen gebouwd tussen 2005 en 2010. Roestvorming kan effectief worden voorkomen door het lakwerk regelmatig te controleren en te onderhouden en steenslag snel te herstellen.
BMW 1-serie: Problemen met bobines
Bij modellen gebouwd tussen 2006 en 2010 (E87, E81, E82, E88) kunnen de bobines defect raken, wat kan leiden tot ontstekingsfouten en een onregelmatige motorloop. BMW is een terugroepactie gestart voor de getroffen auto's om de bobines te vervangen.
BMW 1-serie: Problemen met de elektrische ruiten
De elektrische ruiten, vooral op de achterportieren, kunnen na verloop van tijd defect raken. Dit gebeurt meestal tussen 60.000 en 100.000 kilometer. Regelmatige smering van het mechanisme en vervanging van versleten onderdelen kan de levensduur verlengen.
Aanvullende veel voorkomende zwakke punten aan de BMW 1-serie
Op basis van ervaringen van BMW 1-serie rijders geven we hier een overzicht van andere mogelijke problemen:
Lekkage in het ruitensproeiersysteem achter: defecten worden hier vaak gevonden tussen 50.000-70.000 gereden kilometers.
Defecte parkeersensoren: deze kunnen al vanaf 30.000-50.000 kilometer defect raken of foutmeldingen geven.
Problemen met de elektrische achterklep (indien gemonteerd): Deze kunnen al optreden vanaf 40.000-60.000 kilometer.
Slijtage van remschijven en remblokken: Vaak al na 30 000-50 000 km, vooral bij een sportieve rijstijl.
Het is belangrijk op te merken dat de BMW Serie 1 niet noodzakelijk al deze complicaties zal hebben en dat regelmatig onderhoud veel van deze problemen kan voorkomen of minimaliseren. Door aandacht te besteden aan potentiële zwakke punten en regelmatige controles uit te voeren, kan de betrouwbaarheid en prestaties van het voertuig worden gegarandeerd.
AUTODOC Bestsellers – koop online aan een goede prijs en verlaag de kosten van het vervangen van onderdelen
Beoordelingen - 19
Product informatie
Inbouwplaats: rechts
Buiten / binnenspiegel: Te verwarmen, Bol-vormig
Enkel in combinatie met: OEM
Links- / rechtsbesturing:
voor voertuigen met stuur links
Aanbevelingen van de fabrikant:
BMW GS 94000, Chrysler MS-7170, Ford ESE-M978B4H-A, GM 1825-M, GM 1899-M, MAN 324 NF, MB 325.0, MTU MTL 5048, GME L1301, GM QL130100
Aanbevelingen van de fabrikant: BMW Longlife-01, Fiat 9.55535-M2, GM LL-B-025, MB 229.3, MB 226.5, PSA B71 2296, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00