• SHOP
  • CLUB
Premiumaccount uitproberen
0
Mijn garage
Voertuig toevoegen
0
Artikelen #
0,00 €
Uw winkelwagentje is nog leeg

Ford Focus motoren

Inhoudsopgave

  1. Ford Focus generatie I (1998-2004)
    1. Ford Focus benzinemotoren: Generatie I (1998-2004)
    2. Ford Focus dieselmotoren: Generatie I (1998-2004)
  2. Ford Focus generatie II (2004-2011)
    1. Ford Focus benzinemotoren: Generatie II (2004-2011)
    2. Ford Focus dieselmotoren: Generatie II (2004-2011)
  3. Ford Focus Generatie III (2011-2018)
    1. Ford Focus benzinemotoren: Generatie III (2011-2018)
    2. Ford Focus dieselmotoren: Generatie III (2011-2018)
  4. Ford Focus Generatie IV (2018-heden)
    1. Ford Focus mild hybride benzinemotoren: Generatie IV (2018-heden)
    2. Ford Focus dieselmotoren: Generatie IV (2018-heden)
  5. Conclusie: De beste Ford Focus-motoren van alle generaties

Sinds de lancering in 1998 heeft de Ford Focus zich gevestigd als een van de meest succesvolle compacte auto's in Europa en heeft hij vier generaties doorlopen met een indrukwekkende variëteit aan motoren. Elke generatie bracht technologische innovaties en verschillende sterke punten in het aandrijvingsgamma, met ontwikkelingen die varieerden van eenvoudige atmosferische motoren tot zeer efficiënte turbo- en hybrideaandrijvingen.

Ford Focus generatie I (1998-2004)

Ford Focus generatie I (1998-2004)

De eerste generatie Ford Focus zorgde voor een revolutie in het segment van de compacte auto's met zijn innovatieve chassisgeometrie en bood een solide motorenaanbod dat werd gekenmerkt door eenvoud en betrouwbaarheid. De meeste Ford Focus motoren van deze generatie haalden met goed onderhoud gemakkelijk 250.000 tot 350.000 kilometer, waarbij de robuuste Zetec benzine- en TDCi dieselmotoren als bijzonder duurzaam werden beschouwd. Grote reparaties waren meestal pas nodig na 180.000 tot 220.000 kilometer, voornamelijk aan de koppeling, waterpomp of distributieriem. De absolute topmotor van deze generatie was de 2.0 TDCi met 115 pk, die kracht, zuinigheid en betrouwbaarheid optimaal combineerde. Qua technologie vertrouwde Ford op bewezen oplossingen zonder overdreven complexiteit, waardoor de onderhoudskosten laag bleven en de Focus een van de meest betrouwbare compacte auto's van zijn tijd werd.

Ford Focus benzinemotoren: Generatie I (1998-2004)

Het benzinemotorengamma van de Ford Focus bestond aanvankelijk uit de 1.4 Zetec-SE met 75 pk en de 1.6 Zetec-SE met 100 pk, beide met 16-kleppen technologie. De krachtigste motor met natuurlijke aanzuiging was de 2.0 Zetec-E met 130 pk, die werd gekenmerkt door zijn soepele loop en betrouwbaarheid. Deze Ford Focus-motoren waren gebaseerd op bewezen technologie met tandriemaandrijving en vertoonden slechts enkele serieproblemen. Alleen de bobines hadden af en toe last van storingen en de distributieriem moest elke 100.000 kilometer worden vervangen. De 1.6 Zetec-SE ontwikkelde zich tot de meest betrouwbare benzinemotor van deze generatie en bood een uitstekende balans tussen prestaties, verbruik en onderhoudskosten.

Ford Focus dieselmotoren: Generatie I (1998-2004)

Ford Focus diesels werden aanvankelijk gedomineerd door de 1.8 TDDi met 90 pk (1998-2001), die al snel werd vervangen door de modernere 1.8 TDCi met 100 pk. Het hoogtepunt was de 2.0 TDCi met 115 pk, die leverbaar was vanaf 2002 en common-rail injectie bood. Deze Ford Focus TDCi motoren werden beschouwd als de meest betrouwbare diesels in hun klasse en haalden regelmatig kilometerstanden van meer dan 400.000 kilometer. De 2.0 TDCi combineerde uitstekende rijprestaties met een brandstofverbruik van slechts 5,2 liter per 100 kilometer en bleek vrijwel onderhoudsvrij - alleen de distributieriem moest elke 120.000 kilometer worden vervangen.

Ford Focus motor Prestaties Brandstofverbruik Typische zwakke punten Beoordeling
1.4 Zetec-SE 75 PK 6,8-7,2 l/100km Distributieriem, bobines Goed
1.6 Zetec-SE 100 PK 6,5-7,0 l/100km Zeer robuust, distributieriem Zeer goed
2.0 Zetec-E 130 PK 7,8-8,2 l/100km Distributieriem, af en toe waterpomp Goed
1.8 TDDi 90 PK 5,8-6,2 l/100km Luid, minder efficiënt Gemiddeld
1.8 TDCi 100 PK 5,4-5,8 l/100km Zeer betrouwbaar Zeer goed
2.0 TDCi 115 PK 5,2-5,6 l/100km Vrijwel probleemloos Zeer goed

Ford Focus generatie II (2004-2011)

Ford Focus generatie II (2004-2011)

De tweede generatie Ford Focus bracht een aanzienlijke modernisering van het motorenaanbod met zich mee, maar introduceerde ook de eerste turbobenzinemotoren, die minder betrouwbaar bleken te zijn. De meeste Ford Focus-motoren van deze generatie haalden 200.000 tot 300.000 kilometer bij zorgvuldig onderhoud, waarbij de beproefde atmosferische motoren en TDCi-diesels de meest betrouwbare aandrijflijnen bleven. Grote reparaties waren meestal nodig tussen 150.000 en 200.000 kilometer, voornamelijk aan de koppeling, het injectiesysteem of, in het geval van de turbobenzinemotoren, de turbocompressor. Het absolute hoogtepunt was de 2.0 TDCi met 136 pk, die ultramoderne injectietechnologie combineerde met bewezen betrouwbaarheid. Technisch gezien introduceerde Ford de Duratec motorfamilie voor het eerst en experimenteerde met turbolading, maar dit leidde tot de eerste kinderziektes.

Ford Focus benzinemotoren: Generatie II (2004-2011)

Het benzinemotorengamma van de Ford Focus werd volledig herzien en omvatte nu ook de Duratec-motorenfamilie. De 1.4 Duratec met 80 pk vormde de basis, gevolgd door de 1.6 Duratec met 100 pk en de 2.0 Duratec met 145 pk. De eerste turbobenzinemotor, de 1.6 EcoBoost met 150 pk, werd in 2010 toegevoegd. Deze Ford Focus-motoren vertoonden een wisselende mate van betrouwbaarheid: terwijl de motoren met natuurlijke aanzuiging zeer robuust waren, had de vroege EcoBoost last van problemen met de turbolader en een verhoogd olieverbruik. De 1.6 Duratec ontwikkelde zich tot de meest betrouwbare benzinemotor van deze generatie, terwijl de 2.0 Duratec indruk maakte met zijn soepele loop en lange levensduur.

Ford Focus dieselmotoren: Generatie II (2004-2011)

Er werden moderne varianten toegevoegd aan het dieselgamma van de Ford Focus. Naast de beproefde 1.8 TDCi (115 pk) werd de kleinere 1.6 TDCi met 90 pk toegevoegd. De topmotor was de 2.0 TDCi, die werd aangeboden in verschillende vermogensniveaus van 136 tot 163 pk. Deze Ford Focus TDCi motoren maakten gebruik van geavanceerde common-rail technologie en roetfilters. De 2.0 TDCi met 136 pk bleek de meest betrouwbare en efficiënte motor van deze generatie, met een testverbruik van slechts 5,0 liter per 100 kilometer en een hoge betrouwbaarheid op de lange termijn. Alleen de hogedrukpomp was af en toe gevoelig voor problemen na 200.000 kilometer.

Ford Focus motor Vermogen Brandstofverbruik Typische zwakke punten Beoordeling
1.4 Duratec 80 PK 6,5-7,0 l/100km Robuust, weinig problemen Goed
1.6 Duratec 100 PK 6,2-6,8 l/100km Zeer betrouwbaar Zeer goed
2.0 Duratec 145 PK 7,5-8,0 l/100km Soepel lopend, duurzaam Zeer goed
1.6 EcoBoost 150 PK 6,8-7,5 l/100km Turbocompressor, olieverbruik Problematisch
1.6 TDCi 90 PK 4,8-5,2 l/100km Af en toe injectieproblemen Goed
1.8 TDCi 115 PK 5,2-5,6 l/100km Robuust, bewezen Zeer goed
2.0 TDCi 136-163 PK 5,0-5,8 l/100km Hogedrukpomp na 200.000 km Zeer goed

Ford Focus Generatie III (2011-2018)

Ford Focus Generatie III (2011-2018)

De derde generatie Ford Focus markeerde de overgang naar moderne turbotechnologie en bracht zowel vooruitgang als nieuwe uitdagingen met zich mee. De kilometerstand varieerde sterk afhankelijk van het motortype: terwijl de geavanceerde TDCi diesels 300.000 tot 400.000 kilometer bleven halen, vertoonden de nieuwe EcoBoost benzinemotoren vaker problemen tussen 80.000 en 150.000 kilometer. Typische reparaties betroffen turboladers, injectiesystemen en, in het geval van de driecilindermotoren, de motorsteunen. De absolute topmotor van deze generatie was de 2.0 TDCi met 150 pk, die geavanceerde dieseltechnologie combineerde met bewezen betrouwbaarheid. Qua technologie vertrouwde Ford volledig op turbolading en introduceerde voor het eerst driecilindermotoren, wat tot gemengde ervaringen leidde.

Ford Focus benzinemotoren: Generatie III (2011-2018)

Het benzinemotorengamma van de Ford Focus werd volledig omgebouwd naar turbotechnologie. De 1.0 EcoBoost met 100, 125 of 150 pk vormde de basis als driecilinder turbo, aangevuld met de 1.5 EcoBoost met 150 pk en de krachtige 1.6 EcoBoost met 180 pk. Deze Ford Focus-motoren vertoonden verschillende betrouwbaarheidsgraden: de 1.0 EcoBoost had last van problemen met de motorsteunen, koelvloeistofverlies en vroegtijdige slijtage van de turbocompressor. De 1.5 EcoBoost ontwikkelde zich tot de meest betrouwbare benzinemotor van deze generatie, terwijl de 1.6 EcoBoost opviel door zijn neiging tot oververhitting en injectieproblemen. De 1.0 EcoBoost met 125 pk bleek de meest problematische motor van deze generatie te zijn.

Ford Focus dieselmotoren: Generatie III (2011-2018)

Het dieselgamma van de Ford Focus omvatte de 1.5 TDCi met 95 of 120 pk en de beproefde 2.0 TDCi in verschillende vermogensniveaus van 150 tot 185 pk. Deze Ford Focus TDCi-motoren vertrouwden op geavanceerde common-rail technologie met SCR-katalysator. De 2.0 TDCi met 150 pk bleek de meest betrouwbare en efficiënte motor van deze generatie, met een testverbruik van slechts 4,2 liter per 100 kilometer en een hoge betrouwbaarheid op lange termijn. De kleinere 1.5 TDCi vertoonde af en toe problemen met de uitlaatgasrecirculatie en het roetfilter, maar bleef fundamenteel betrouwbaar.

Ford Focus motor Vermogen Brandstofverbruik Typische zwakke punten Beoordeling
1.0 EcoBoost 100-150 PK 5,2-6,8 l/100km Motorsteunen, turbolader, koeling Problematisch
1.5 EcoBoost 150 PK 5,8-6,5 l/100km Relatief betrouwbaar Goed
1.6 EcoBoost 180 PK 6,5-7,2 l/100km Oververhitting, brandstofinjectie Matig
1.5 TDCi 95-120 PK 4,0-4,5 l/100km EGR-klep, roetfilter Goed
2.0 TDCi 150-185 PK 4,2-5,0 l/100km Zeer robuust en zuinig Zeer goed

Ford Focus Generatie IV (2018-heden)

Ford Focus Generatie IV (2018-heden)

De huidige generatie Ford Focus vertegenwoordigt het summum van motortechnologie met volledige elektrificatie van het benzineaanbod en hypermoderne dieselmotoren. Alle benzinemotoren zijn voorzien van mild hybrid technologie, die kilometrages van meer dan 250.000 kilometer belooft, omdat de elektrische ondersteuning de verbrandingsmotor ontlast. De eerste langetermijnervaringen laten aanzienlijke verbeteringen zien ten opzichte van de vorige generatie, waarbij de herziene EcoBoost-motoren veel betrouwbaarder zijn geworden. De topmotor is de 1.5 EcoBoost Hybrid met 155 pk, die sportieve prestaties combineert met hoge efficiëntie en verbeterde betrouwbaarheid. In technisch opzicht vertrouwt Ford op 48-volt mild hybride systemen en verder ontwikkelde turbotechnologie, waardoor eerdere zwakke punten zijn weggewerkt.

Ford Focus mild hybride benzinemotoren: Generatie IV (2018-heden)

Het benzinemotorengamma van de Ford Focus bestaat uitsluitend uit mild hybride motoren. De 1.0 EcoBoost Hybrid is verkrijgbaar met 100, 125 of 155 pk, terwijl de 1.5 EcoBoost Hybrid 150 pk levert. Deze Ford Focus-motoren zijn voorzien van 48-volt mild hybridetechnologie met een geïntegreerde starter-generator. De herziene 1.0 EcoBoost Hybrid vertoont aanzienlijke verbeteringen ten opzichte van zijn voorganger - de problematische motorsteunen zijn versterkt, de koeling is geoptimaliseerd en de turbocompressor is robuuster ontworpen. De 1.5 EcoBoost Hybrid met 155 pk ontwikkelt zich tot de beste benzinemotor van deze generatie en kent tot nu toe geen grote productieproblemen.

Ford Focus dieselmotoren: Generatie IV (2018-heden)

Het dieselgamma van de Ford Focus omvat de 1.5 EcoBlue met 95 of 120 pk en de 2.0 EcoBlue met 150 pk. Deze Ford Focus-motoren vertrouwen op state-of-the-art common-rail technologie met SCR-katalysator en geoptimaliseerde uitlaatgasnabehandeling. De 2.0 EcoBlue met 150 pk zet de traditie van betrouwbare Ford Focus diesels voort en biedt een uitstekende combinatie van prestaties, verbruik en betrouwbaarheid. De kleinere 1.5 EcoBlue heeft tot nu toe geen grote problemen laten zien en bewijst een zuinige en betrouwbare instapdiesel te zijn.

Ford Focus motor Vermogen Brandstofverbruik Typische zwakke punten Beoordeling
1.0 EcoBoost hybride 100-155 PK 5,0-6,2 l/100km Aanzienlijk verbeterd Goed
1.5 EcoBoost hybride 150 PK 5,5-6,0 l/100km Geen problemen tot nu toe Zeer goed
1.5 EcoBlue 95-120 PK 3,8-4,2 l/100km Geen grote problemen Goed
2.0 EcoBlue 150 PK 4,0-4,5 l/100km Zeer betrouwbaar Zeer goed

Conclusie: De beste Ford Focus-motoren van alle generaties

De ontwikkeling van de motoren van de Ford Focus laat een duidelijke trend zien: terwijl de eerste generaties indruk maakten met eenvoudige, robuuste technologie, bracht de introductie van turbotechnologie aanvankelijk betrouwbaarheidsproblemen met zich mee. De huidige generatie met mild hybrid technologie belooft echter een terugkeer naar grotere betrouwbaarheid en verbeterde efficiëntie.

  • Beste Ford Focus benzinemotor:

De 1.5 EcoBoost Hybrid (155 pk, Generatie IV) combineert moderne mild-hybrid technologie met een hoge efficiëntie en aanzienlijk verbeterde betrouwbaarheid ten opzichte van de vroege EcoBoost motoren.

  • Beste Ford Focus dieselmotor:

De 2.0 TDCi/EcoBlue (150 pk, Generatie II-IV) biedt de beste combinatie van betrouwbaarheid, zuinigheid en prestaties over alle generaties.

  • Beste Ford Focus motor met natuurlijke aanzuiging:

De 1.6 Zetec-SE/Duratec (100 pk, Generatie I-II) maakt indruk met zijn eenvoud, betrouwbaarheid en lage onderhoudskosten.

Voor onderhoud en reserveonderdelen voor alle generaties Ford Focus biedt AUTODOC een uitgebreid assortiment originele en hoogwaardige reserveonderdelen met snelle levering en deskundig advies.

AUTODOC Bestsellers – koop online aan een goede prijs en verlaag de kosten van het vervangen van onderdelen

-5%
MANNOL ENERGY MN7511-5 Motorolie 5W-30, 5L, Deels synthetische olie
Beoordelingen - 36
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 5
  • Aanbevelingen van de fabrikant: VW 503 01, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Specificatie: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Productlijn: ENERGY
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-30
  • Olie: Deels synthetische olie
  • MANNOL: Motorolie
  • productnummer: MN7511-5
  • onze prijs: 24,44 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
MANNOL Motorolie 5W-30, 5L, Deels synthetische olie
Artikelnummer: MN7511-5
Meer
in vergelijking met de adviesprijs 25,95 €

24,44 €
4,89 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-17%
LIQUI MOLY Leichtlauf High Tech 3864 Motorolie 5W-40, 5L
Beoordelingen - 22
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 5
  • Aanbevelingen van de fabrikant: BMW Longlife-01, MB 229.5, PSA B71 2296, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Chrysler MS-10725, Chrysler MS-10850, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-N2, Fiat 9.55535-Z2, GM LL-B-025, PSA B71 2294
  • Specificatie: ACEA A3 / B4, API SP
  • Productlijn: Leichtlauf
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-40
  • Versie: High Tech
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • LIQUI MOLY: Motorolie
  • productnummer: 3864
  • onze prijs: 53,28 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
LIQUI MOLY Motorolie 5W-40, 5L
Artikelnummer: 3864
in vergelijking met de adviesprijs 64,66 €

53,28 €
10,66 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

MANNOL ENERGY MN7511-20 Motorolie 5W-30, 20L, Deels synthetische olie
Beoordelingen - 51
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 20
  • Aanbevelingen van de fabrikant: BMW Longlife-98, MB 229.5, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, VW 503 01, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Specificatie: ACEA A3 / B4, API CH-4, API SN
  • Productlijn: ENERGY
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-30
  • Olie: Deels synthetische olie
  • MANNOL: Motorolie
  • productnummer: MN7511-20
  • onze prijs: 86,43 €
Details
MANNOL Motorolie 5W-30, 20L, Deels synthetische olie
Artikelnummer: MN7511-20
Meer
86,43 €
4,32 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

DR.MOTOR AUTOMOTIVE DRM022S Afdichting, injector
Beoordelingen - 35
Product informatie
  • Binnendiameter [mm]: 7,50
  • Dikte [mm]: 3,5
  • Vorm: O-ring
  • DR.MOTOR AUTOMOTIVE: Afdichting, injector
  • productnummer: DRM022S
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
DR.MOTOR AUTOMOTIVE Afdichting, injector
Artikelnummer: DRM022S
5,02 €
Prijs per set van 8 stuks
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-50%
304 951 001 TOPRAN 304 951 Koelvloeistof dop
Beoordelingen - 37
Product informatie
  • Openingsdruk [psi]: 21
  • Kleur: zwart
  • Monteerwijze: Schroefaansluiting
  • Materiaal: Kunststof
  • TOPRAN: Koelvloeistof dop
  • productnummer: 304 951
  • onze prijs: 4,99 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
TOPRAN Koelvloeistof dop
Artikelnummer: 304 951
in vergelijking met de adviesprijs 10,01 €

4,99 €
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

KROON OIL Emperol 33217 Motorolie 5W-40, 4L, Deels synthetische olie
Beoordelingen - 12
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 4
  • Aanbevelingen van de fabrikant: VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, Renault RN0700, Renault RN0710, BMW Longlife-01, Fiat 9.55535-M2, GM LL-B-025, Porsche A40, PSA B71 2296
  • Specificatie: ACEA A3 / B4, API SN, API CF
  • Productlijn: Emperol
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-40
  • Olie: Deels synthetische olie
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • KROON OIL: Motorolie
  • productnummer: 33217
  • onze prijs: 34,24 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
KROON OIL Motorolie 5W-40, 4L, Deels synthetische olie
Artikelnummer: 33217
34,24 €
8,56 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

Valvoline 874734 Antivries / koelvloeistof G13, geel, 5L, Kant-en-klaar gemengd
Beoordelingen - 48
Product informatie
  • Kenmerken: Kant-en-klaar gemengd
  • Fabrieksadvies voor koelvloeistof: G11, G12, G12+, G12++, G13
  • Kleur: geel
  • Specificatie: G13
  • Inhoud [liter]: 5
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Universeel: Ja
  • Valvoline: Antivries / koelvloeistof
  • productnummer: 874734
  • onze prijs: 35,93 €
Details
Valvoline Antivries / koelvloeistof G13, geel, 5L, Kant-en-klaar gemengd
Artikelnummer: 874734
Meer
35,93 €
7,19 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-68%
ELF Evolution 700 STI 2202840 Motorolie 10W-40, 5L, Deels synthetische olie
Beoordelingen - 39
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 5
  • Aanbevelingen van de fabrikant: MB 229.1, VW 501 01, Fiat 9.55535-G2, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 505 00
  • Specificatie: API SN, ACEA A3 / B3, API CF, ACEA A3 / B4
  • Productlijn: Evolution
  • Viscositeit klasse SAE: 10W-40
  • Versie: 700 STI
  • Olie: Deels synthetische olie
  • Bundeltype: Jerrycan
  • API specificaties: CF, SN
  • ELF: Motorolie
  • productnummer: 2202840
  • onze prijs: 32,17 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
ELF Motorolie 10W-40, 5L, Deels synthetische olie
Artikelnummer: 2202840
in vergelijking met de adviesprijs 102,60 €

32,17 €
6,43 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

MOTUL 8100 X-cess 109228 Motorolie 5W-40, 5L
Beoordelingen - 73
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 5
  • Aanbevelingen van de fabrikant: BMW Longlife-01, MB 226.5, MB 229.5, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-N2, Fiat 9.55535-Z2, GM LL-B-025, PSA B71 2296, VW 505 00
  • Specificatie: API CF, API SN, ACEA A3 / B4
  • Productlijn: 8100
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-40
  • Versie: X-cess
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • MOTUL: Motorolie
  • productnummer: 109228
  • onze prijs: 49,12 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
MOTUL Motorolie 5W-40, 5L
Artikelnummer: 109228
49,12 €
9,82 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

OPEL GM 19 42 046 Motorolie 10W-40, 5L, Deels synthetische olie
Beoordelingen - 28
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 5
  • Specificatie: API SL, API CF, ACEA A3 / B3
  • Viscositeit klasse SAE: 10W-40
  • Olie: Deels synthetische olie
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • OPEL GM: Motorolie
  • productnummer: 19 42 046
  • onze prijs: 33,70 €
Details
OPEL GM Motorolie 10W-40, 5L, Deels synthetische olie
Artikelnummer: 19 42 046
33,70 €
6,74 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-36%
KROON OIL Duranza LSP 34203 Motorolie 5W-30, 5L
Beoordelingen - 80
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 5
  • Aanbevelingen van de fabrikant: Ford WSS-M2C913-D, STJLR.03.5003, Renault RN0700, VW 530 36
  • Specificatie: ACEA A1 / B1, ACEA A5 / B5, API SL, API CF
  • Productlijn: Duranza
  • Viscositeit klasse SAE: 5W-30
  • Versie: LSP
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • KROON OIL: Motorolie
  • productnummer: 34203
  • onze prijs: 46,67 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
KROON OIL Motorolie 5W-30, 5L
Artikelnummer: 34203
in vergelijking met de adviesprijs 73,80 €

46,67 €
9,33 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

MOBIL 1 FS 153687 Motorolie 0W-40, 4L
Beoordelingen - 76
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 4
  • Aanbevelingen van de fabrikant: AAE STO 003 B7, MB 229.3, MB 229.5, VW 502 00, VW 503 01, VW 505 00, Porsche A40, Fiat 9.55535-M2, Ford WSS-M2C937-A
  • Specificatie: API SN, API CF, ACEA A3 / B4
  • Productlijn: 1
  • Viscositeit klasse SAE: 0W-40
  • Versie: FS
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Soort voertuig: Auto
  • MOBIL: Motorolie
  • productnummer: 153687
  • onze prijs: 53,99 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
MOBIL Motorolie 0W-40, 4L
Artikelnummer: 153687
53,99 €
13,50 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-48%
MANNOL AF12+ MN4012-1 Antivries / koelvloeistof G12+-JASO M325, rood, 1L, Kant-en-klaar gemengd, Nitraat vrij-Zonder fosfaat
Beoordelingen - 41
Product informatie
  • Temperatuur van [°C]: -40
  • Kenmerken: Kant-en-klaar gemengd
  • Fabrieksadvies voor koelvloeistof: G12+, type D
  • Kleur: rood
  • Productlijn: AF12+
  • Aanbevelingen van de fabrikant: SAE J1034, ASTM D3306, ASTM D4656, ASTM D4985, ASTM D6210, BS 6580:2010, AFNOR NF R15-601, (except for RA), VAG TL-774 D, VAG TL-774 F, MB 325.3, BMW GS 94000, DACIA 41-01-001 / --T, Ford WSS-M97B44-D, CHEVROLET, MAZDA MEZ MN 121 D, JAGUAR CMR 8229, STJLR 651.5003, ASTON MARTIN, BEHR, ADE, BERGEN ENGINES, 2.13.01, CASE, NEW HOLLAND MAT3624, DAF 74002, DETROIT DIESEL, DFS93K217, CLAAS, CUMMINS CES 14439, CUMMINS CES 14603, CUMMINS, IS series u N14, DEUTZ DQC CB-14, FENDT, GREAT WALL, HITACHI, ISUZU, JENBACHER, TA 1000-0201, JOHN DEERE JDM H5, KAROSA, KOBELCO, KOMATSU 07.892(2009), LEYLAND TRUCKS, DW03245403, LIEBHERR MD1-36-130, MACK 014 GS 17009, MAK A4.05.09.01, MITSUBISHI MHI, MAN 324 Typ SNF, MAN B&W A / S, MAN B&W AG D36 5600, MTU MTL 5048, MWM 0199-99-2091 / 11, BRB BR 637, Austria Onorm V5123, GermanyFVV Heft R443, France NFR 15-601, Yanmar, MIL-Belgium, BT-PS-606-A, MIL-France, DCSEA 615 / C, MIL-Italy E / L-1415b, MIL-Sweden FSD 8704, South-Korea KSM 2142, Spain, UNE 26-361-88 / 1, NATO S-759
  • Specificatie: G12+, JASO M325
  • Inhoud [liter]: 1
  • Bundeltype: Fles
  • Chemische eigenschappen: Silicaten vrij, Zonder amine, Zonder fosfaat, Nitraat vrij
  • Temperatuurbereik tot [°C]: +125
  • MANNOL: Antivries / koelvloeistof
  • productnummer: MN4012-1
  • onze prijs: 5,10 €
Details
MANNOL Antivries / koelvloeistof G12+-JASO M325, rood, 1L, Kant-en-klaar gemengd, Nitraat vrij-Zonder fosfaat
Artikelnummer: MN4012-1
Meer
in vergelijking met de adviesprijs 9,95 €

5,10 €
5,10 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-14%
MANNOL AF12+ MN4012-5 Antivries / koelvloeistof G12+, rood, 5L, Kant-en-klaar gemengd, Nitraat vrij-Zonder fosfaat
Beoordelingen - 28
Product informatie
  • Temperatuur van [°C]: -40
  • Kenmerken: Kant-en-klaar gemengd
  • Fabrieksadvies voor koelvloeistof: G12+, type D
  • Kleur: rood
  • Productlijn: AF12+
  • Aanbevelingen van de fabrikant: SAE J1034, ASTM D3306, ASTM D4656, ASTM D4985, ASTM D6210, BS 6580:2010, AFNOR NF R15-601, (except for RA), VAG TL-774 D, VAG TL-774 F, MB 325.3, BMW GS 94000, DACIA 41-01-001 / --T, Ford WSS-M97B44-D, CHEVROLET, MAZDA MEZ MN 121 D, JAGUAR CMR 8229, STJLR 651.5003, ASTON MARTIN, BEHR, ADE, BERGEN ENGINES, 2.13.01, CASE, NEW HOLLAND MAT3624, DAF 74002, DETROIT DIESEL, DFS93K217, CLAAS, CUMMINS CES 14439, CUMMINS CES 14603, CUMMINS, IS series u N14, DEUTZ DQC CB-14, FENDT, GREAT WALL, HITACHI, ISUZU, JENBACHER, TA 1000-0201, KAROSA, KOBELCO, KOMATSU 07.892(2009), LEYLAND TRUCKS, DW03245403, LIEBHERR MD1-36-130, MACK 014 GS 17009, MAK A4.05.09.01, MITSUBISHI MHI, MAN 324 Typ SNF, MAN B&W A / S, MAN B&W AG D36 5600, MWM 0199-99-2091 / 11, MTU MTL 5048, BRB BR 637, Austria Onorm V5123, GermanyFVV Heft R443, France NFR 15-601, Yanmar, Japan JASO M325, MIL-Belgium, BT-PS-606-A, MIL-France, DCSEA 615 / C, MIL-Italy E / L-1415b, MIL-Sweden FSD 8704, South-Korea KSM 2142, Spain, uNE 26-361-88 / 1, NATO S-759
  • Specificatie: G12+
  • Inhoud [liter]: 5
  • Bundeltype: Jerrycan
  • Chemische eigenschappen: Silicaten vrij, Zonder amine, Zonder fosfaat, Nitraat vrij
  • Temperatuurbereik tot [°C]: +125
  • MANNOL: Antivries / koelvloeistof
  • productnummer: MN4012-5
  • onze prijs: 14,51 €
Details
MANNOL Antivries / koelvloeistof G12+, rood, 5L, Kant-en-klaar gemengd, Nitraat vrij-Zonder fosfaat
Artikelnummer: MN4012-5
Meer
in vergelijking met de adviesprijs 16,95 €

14,51 €
2,90 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-10%
MANNOL LEGEND+ESTER MN7901-4 Motorolie 0W-40, 4L, Synthetische olie
Beoordelingen - 27
Product informatie
  • Inhoud [liter]: 4
  • Aanbevelingen van de fabrikant: BMW Longlife-01, VW 502 00, Porsche A40, MB 229.5, VW 505 00, Fiat 9.55535-M2, MB 229.3, Renault RN17, Renault RN0700, Renault RN0710, Ford WSS-M2C937-A, Chrysler MS-10725, Chrysler MS-12633, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Specificatie: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Productlijn: LEGEND+ESTER
  • Viscositeit klasse SAE: 0W-40
  • Olie: Synthetische olie
  • MANNOL: Motorolie
  • productnummer: MN7901-4
  • onze prijs: 26,91 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
MANNOL Motorolie 0W-40, 4L, Synthetische olie
Artikelnummer: MN7901-4
Meer
in vergelijking met de adviesprijs 29,99 €

26,91 €
6,73 € per 1 liter
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

Populaire posts

Inschrijven in op onze nieuwsbrief

Voer uw e-mail in om ons laatste nieuws en tips te ontvangen: