Onderdelen PORSCHE 912: alle 3 modellen
Populaire onderdelen PORSCHE 912
Onderdelen catalogus PORSCHE 912
Accessoires PORSCHE 912
De meestverkochte onderdelen PORSCHE 912-auto's
Voordelige aanbiedingen voor auto-onderdelen van premium merkproducenten voor 3 PORSCHE 912 modellen zijn nu beschikbaar. In onze cataloog reserveonderdelen voor PORSCHE vindt u een ruim assortiment van eersteklas en goedkope automaterialen voor PORSCHE 912 van de leidende producenten.
Wij hebben alles wat u nodig heeft voor uw PORSCHE 912. We geven om uw tijd en geld, bieden een ondersteuning van topkwaliteit en garanderen een lange levensduur van reserveonderdelen. Drie minuten zijn voldoende om een bestelling te plaatsen, en u ontvangt deze binnen enkele dagen. Auto-onderdelen voor alle PORSCHE 912 modellen liggen aan de toppen van uw vingers.

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC
PORSCHE 912-onderdelen: Waar kopen?
Porsche 912-onderdelen in originele kwaliteit worden aangeboden in de AUTODOC-onderdelencatalogus tegen prijzen van € 6.36 tot € 188.31.
Welke PORSCHE 912 auto-onderdelen zijn beschikbaar in de AUTODOC-catalogus?
Porsche 912 OEM-onderdelen zijn auto-onderdelen van merken zoals:
- BOSCH
- BREMBO
- VALEO
- HELLA
- SKF
Auto-onderdelen voor de PORSCHE 912 en andere nuttige informatie: de populairste artikelen
PORSCHE 912 Info over het model – de juiste reserveonderdelen uitkiezen
Porsche 912
De productie van de sportwagen Porsche 912 werd uitgevoerd in de periode van 1965 tot 1969 in de fabriek in Stuttgart, Duitsland. In totaal werden er meer dan 30 duizend auto's uitgebracht.
Geschiedenis van de creatie van Porsche 912
Het prototype van Porsche 912 werd gebouwd in 1964, en een jaar later werd de wagen te koop aangeboden. De auto werd ontwikkeld op de basis van Porsche 911, maar verschilde door de meer bescheiden dynamische eigenschappen en de betaalbare prijs. De wagen had de betrouwbare vermogenseenheid geërfd van het Porsche 356 model. De wagen werd geproduceerd als een coupé en als een targa.
Het ontwerp van het exterieur van Porsche 912 was een volledige kopie van het Porsche 911 model. In de voorzijde van de carrosserie liep de motorkap naar beneden richting de bumper, tussen de koplampen als "ogen van een kever". Het hellende achtereinde liep vlot over in de achterste bumper.
De luchtgekoelde motor bevond zich in de achterzijde. De wagen beschikte over achterwielaandrijving. Vanwege het lagere gewicht van de vermogenseenheid, had het model een betere verdeling van het gewicht over de assen, in vergelijking met de Porsche 911.
Porsche 912 wagens waren niet bedoeld voor de motorsport, wat hen echter niet tegenhield om succesvol deel te nemen aan verschillende wedstrijden op internationaal niveau. Op het European Rally Championship van 1967, zorgde Porsche 912 voor een overwinning van de racer Sobieschaw Zasada.
Er was een grote vraag naar de wagen, en in vele landen in Europa werd deze ook gebruikt als snel politietransport. De productie van Porsche 912 liep verder tot het eind van 1969, toen het bedrijf startte met de productie van een nieuw model: Porsche 914.
Porsche 912 op de markt in verschillende landen
In 1976 werd Porsche 912 voor een korte periode geproduceerd als tijdelijke vervanging voor de Porsche 914 op de markt in de VS. De wagen werd Porsche 912E 923 genoemd. In totaal werden er ongeveer 2100 wagens uitgebracht.
Vertrouwen in online winkelen! U kunt auto-onderdelen voor de PORSCHE 912 zonder opgaaf van reden binnen 200 dagen na aankoop terugzenden en uw geld terugkrijgen. Hoe? Selecteer tijdens het bestelproces gewoon de optie “Veilig bestellen”. De service kost slechts 3,95 €.
AUTODOC zorgt voor u! Elke bestelling boven de 120 € wordt gratis binnen Nederland verzonden.
*Geldt niet voor auto-onderdelen met grote afmetingen