Onderdelen PORSCHE 356: alle 2 modellen
Populaire onderdelen PORSCHE 356
Onderdelen catalogus PORSCHE 356
Accessoires PORSCHE 356
De meestverkochte onderdelen PORSCHE 356-auto's
Voordelige aanbiedingen voor auto-onderdelen van premium merkproducenten voor 2 PORSCHE 356 modellen zijn nu beschikbaar. In onze cataloog reserveonderdelen voor PORSCHE vindt u een ruim assortiment van eersteklas en goedkope automaterialen voor PORSCHE 356 van de leidende producenten.
Wij hebben alles wat u nodig heeft voor uw PORSCHE 356. We geven om uw tijd en geld, bieden een ondersteuning van topkwaliteit en garanderen een lange levensduur van reserveonderdelen. Drie minuten zijn voldoende om een bestelling te plaatsen, en u ontvangt deze binnen enkele dagen. Auto-onderdelen voor alle PORSCHE 356 modellen liggen aan de toppen van uw vingers.

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
PORSCHE 356-onderdelen: Waar kopen?
Porsche 356-onderdelen in originele kwaliteit worden aangeboden in de AUTODOC-onderdelencatalogus tegen prijzen van € 2.91 tot € 110.36.
Welke PORSCHE 356 auto-onderdelen zijn beschikbaar in de AUTODOC-catalogus?
Porsche 356 OEM-onderdelen zijn auto-onderdelen van merken zoals:
- BOSCH
- BREMBO
- FEBI BILSTEIN
- VALEO
- HELLA
PORSCHE 356 Info over het model – de juiste reserveonderdelen uitkiezen
Porsche 356
De sportwagen Porsche 356 werd het eerste model van het merk en werd geproduceerd tijdens de periode van1948 tot 1965 in de fabriek in Gmund, Oostenrijk, en ook in Stuttgard, Duitsland. In totaal werden er meer dan 76 000 wagens van dit model uitgebracht.
Porsche 356 Urmodell
De zoon van de oprichter van het bedrijf — Ferdinand Porsche Jr (Ferdinand "Ferry" Porsche) werd betrokken bij de ontwikkeling van de wagen. De auto werd gecreëerd volgens zijn eigen noden, maar het succesvolle ontwerp van de wagen verkreeg aanzienlijke interesse van automobilisten. Erwin Komenda, ontwerper van de legendarische Volkswagen Kever, nam deel aan de creatie van de carrosserie.
Porsche 356 wagens erfden een groot aantal details van de Volkswagen Käfer die vernieuwd werden door de ontwerpers van het bedrijf voor de verbetering van de dynamische eigenschappen van het model. Het testen van het Porsche 356 prototype vond plaats in juni 1948.
De eerste 50 Porsche 356 wagens werden geproduceerd in de fabriek in Gmund, Oostenrijk. De carrosserie van de auto was met de hand gemaakt van aluminium. De snelheid van de montage maakten de serieproductie van het model onmogelijk zodat de wagen niet kon voldoen aan de aanzienlijke vraag op de automarkt in Duitsland en Oostenrijk. In 1950 werd de massaproductie van Porsche 356 met een carrosserie gemaakt van staal georganiseerd in de fabriek in Stuttgart, Duitsland.
De motor bevond zich aan de achterzijde van de wagen, en deze werd voorzien van achterwielaandrijving. De auto verschilde van het merendeel van de modellen van die tijd door de hoge dynamische eigenschappen, uitstekende wegligging, en de ideale Duitse kwaliteitsmontage. De auto werd uitgebracht als een coupé, een cabriolet en een roadster.
De wagen werd met succes gebruikt in de motorsport. Op de wedstrijden "24 Heures du Mans” behaalde Porsche 356 fijne resultaten. De auto kreeg ook goede cijfers in de races Targa Florio, Mille Miglia en Carrera Panamericana. Op heden wordt het model erg gewaardeerd door verzamelaars aangezien slechts minder dan de helft van de totale hoeveelheid wagens nu nog bestaat.
Porsche 356 restyling
In 1951 rustte de producent de wagen uit met krachtigere motoren. Het daarop volgende jaar kreeg de auto een integrale voorruit zonder B-stijl, aanpasbare zetels en een betere binnenbekleding. De carrosseriestijl van Porsche 356 onderging kleine wijzigingen.
Porsche 356A
In 1955 bracht het bedrijf wijzigingen aan in het ontwerp van de voorste ophanging van de wagen. Na de overwinning in de Mexicaanse wedstrijden Carrera Panamericana, startte het bedrijf de uitgave van de Porsche 356 Carrera modificatie met een aluminium carrosserie en een maximum snelheid van 200 km/h.
Porsche 356B
In 1959 werd het ontwerp van de verlichting vooraan verbeterd. Porsche 356B kreeg opnieuw nieuwe motoren.
Porsche 356C
In 1963 kreeg de wagen schijfremmen met een verbeterd ontwerp, evenals nieuwe bumpers vooraan en achteraan. De ontwerpers schikten de koplampen van Porsche 356C op een hoger niveau.
Vertrouwen in online winkelen! U kunt auto-onderdelen voor de PORSCHE 356 zonder opgaaf van reden binnen 200 dagen na aankoop terugzenden en uw geld terugkrijgen. Hoe? Selecteer tijdens het bestelproces gewoon de optie “Veilig bestellen”. De service kost slechts 3,95 €.
AUTODOC zorgt voor u! Elke bestelling boven de 120 € wordt gratis binnen Nederland verzonden.
*Geldt niet voor auto-onderdelen met grote afmetingen