• SHOP
  • CLUB
Premiumaccount uitproberen
0
Mijn garage
Voertuig toevoegen
0
Artikelen #
0,00 €
Uw winkelwagentje is nog leeg

VW Golf 5 hogedrukpompdefect: wat je moet weten over de meest voorkomende motorkiller

Inhoudsopgave

  1. Waarom is de Golf MK5 hogedrukpomp zo problematisch?
    1. De kleine klepstoter met een groot effect
    2. Waarom gaat de nokkenasstoter kapot in de Golf MK5?
  2. Herken de waarschuwingssignalen op tijd
    1. Vroege waarschuwingssignalen van een defecte hogedrukpomp
    2. Onmiddellijke maatregelen bij verdenking
  3. De verwoestende gevolgen: Wat gebeurt er als je ze negeert?
    1. Omvang van de schade bij een kapotte klepstoter
  4. Oplossingen en reparatieopties: Uw weg terug naar betrouwbaarheid
    1. Professionele diagnose: wat kun je verwachten in de werkplaats?
    2. Reparatiemogelijkheden en reserveonderdelen
    3. Merkkwaliteit vs. replica: wat AUTODOC aanbeveelt
  5. Voorkomen is beter dan herstellen: Uw preventieplan
    1. Het optimale onderhoudsplan voor FSI-motoren
    2. Rijtips om de hogedrukpomp te beschermen
    3. Speciale tips voor chiptuners
  6. Veelgestelde vragen (FAQ)

De hogedrukpomp (HPFP) in je VW Golf 5 (2003-2008) met FSI-motor is een tikkende tijdbom. In dit artikel wordt alles uitgelegd wat je moet weten over het beruchte probleem van voortijdige pompdefecten, dat duizenden Golf-eigenaren duizenden euro's heeft gekost - en hoe je jezelf ertegen kunt beschermen.

Waarom is de Golf MK5 hogedrukpomp zo problematisch?

De VW Golf 5 betekende een revolutie op het gebied van brandstofinjectie met zijn innovatieve FSI-systeem (Fuel Stratified Injection). Deze technologie bracht echter ook een ernstig ontwerpprobleem met zich mee, dat door AUTODOC-experts wordt omschreven als "het grootste probleem met FSI-motoren".

De kern van het probleem ligt bij de EA113 2.0T FSI-motor, die gebruikmaakt van een mechanisch aangedreven hogedrukpomp. Deze wordt direct via de nokkenas aangedreven en genereert de enorme druk die nodig is voor directe injectie.

Waarom is de Golf MK5 hogedrukpomp zo problematisch?

De kleine klepstoter met een groot effect

De klepstoter van de nokkenas fungeert als kritieke schakel tussen de inlaatnokkenas en de hogedrukpomp. Dit kleine maar cruciale onderdeel geeft de beweging van de nokkenas door aan de pomp en zorgt voor de juiste brandstofdruk.

De functie van de hogedrukpomp in het FSI-systeem:

  • Genereert drukken tot 150 bar voor directe inspuiting
  • Wordt mechanisch aangedreven via de nokkenas
  • Werkt perfect synchroon met de draaiende motor
  • Voorziet de injectoren van nauwkeurig gedoseerde brandstof

Waarom gaat de nokkenasstoter kapot in de Golf MK5?

AUTODOC-monteurs hebben verschillende factoren geïdentificeerd die tot deze voortijdige slijtage leiden:

Belangrijkste oorzaken van defecte klepstoters:

  • Onvoldoende oppervlakteharding - De klepstoter was niet voldoende gehard om de extreme spanningen waaraan hij werd blootgesteld te weerstaan
  • Brandstofverdunning van de motorolie - brandstofresten in de olie verminderen de smeereigenschappen
  • Moderne oliespecificaties met een laag ZDDP-gehalte - Minder antislijtage additieven
  • Hoge mechanische belasting - Constante druk en wrijving tussen nokkenas en pomp
  • Onregelmatig onderhoud - langere olieverversingsintervallen verergeren het probleem

Het lastige: AUTODOC-professionals waarschuwen dat de klepstoter volledig kan doorbreken zonder waarschuwing, wat leidt tot catastrofale gevolgschade.

-43%
RIDEX 3918H0056 Hogedrukinspuitpomp Met pakking
Beoordelingen - 3
Product informatie
  • Aantal contacten: 2
  • Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Met pakking
  • brandstoftoevoer: Directe Injectie
  • Brandstoftype: Benzine
  • Connectorhuisvorm: D-vorm
  • Nominale stroom [V]: 12
  • RIDEX: Hogedrukinspuitpomp
  • productnummer: 3918H0056
  • onze prijs: 150,38 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
RIDEX Hogedrukinspuitpomp Met pakking
Artikelnummer: 3918H0056
in vergelijking met de adviesprijs 268,50 €

150,38 €
Prijs per stuk
Prijs incl. 21% BTW, Gratis verzending

Verkocht door AUTODOC

Borsehung B18195 Taster, hogedrukpomp
Beoordelingen - 3
Product informatie
  • Diameter [mm]: 26
  • Gewicht [kg]: 0,049
  • Borsehung: Taster, hogedrukpomp
  • productnummer: B18195
  • onze prijs: 15,09 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
Borsehung Taster, hogedrukpomp
Artikelnummer: B18195
15,09 €
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

PIERBURG 7.06032.30.0 Hogedrukinspuitpomp Met afdichtring, Met adapter
Beoordelingen - 2
Product informatie
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Met afdichtring, Met adapter
  • Werkwijze: Mechanisch
  • PIERBURG: Hogedrukinspuitpomp
  • productnummer: 7.06032.30.0
  • onze prijs: 151,53 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
PIERBURG Hogedrukinspuitpomp Met afdichtring, Met adapter
Artikelnummer: 7.06032.30.0
151,53 €
Prijs incl. 21% BTW, Gratis verzending

Verkocht door AUTODOC

INA 711 0244 10 Taster, hogedrukpomp
Beoordelingen - 15
Product informatie
  • Diameter [mm]: 25,56
  • Hoogte [mm]: 29,22
  • INA: Taster, hogedrukpomp
  • productnummer: 711 0244 10
  • onze prijs: 23,60 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
INA Taster, hogedrukpomp
Artikelnummer: 711 0244 10
23,60 €
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-42%
HITACHI 133071 Hogedrukinspuitpomp Met pakking
Beoordelingen - 6
Product informatie
  • Volgende artikelen worden benodigd (artikelnummer): 133057, 133058
  • Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Met pakking
  • Werkwijze: Mechanisch
  • HITACHI: Hogedrukinspuitpomp
  • productnummer: 133071
  • onze prijs: 237,76 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
HITACHI Hogedrukinspuitpomp Met pakking
Artikelnummer: 133071
in vergelijking met de adviesprijs 410,19 €

237,76 €
Prijs incl. 21% BTW, Gratis verzending

Verkocht door AUTODOC

Herken de waarschuwingssignalen op tijd

Je Golf MK5 geeft je duidelijke signalen voordat de hogedrukpomp het helemaal begeeft. Als je deze symptomen in een vroeg stadium herkent, kan dat je duizenden euro's besparen.

Vroege waarschuwingssignalen van een defecte hogedrukpomp

1. motorprestaties en rijgedrag:

  • Aanzienlijk vermogensverlies, vooral onder belasting
  • Schokken of stotteren bij het accelereren
  • Motor slaat af tijdens het rijden of stationair draaien
  • Moeilijk starten, vooral bij koude motor
  • Onregelmatig stationair draaien

2. foutcodes die meestal voorkomen:

  • P0087 - Druk brandstofrail/systeem te laag
  • P1093 - Bank 1; brandstofdoseersysteem 2: storing
  • P2293 - Brandstofdrukregelklep (N276): Mechanisch defect
  • P0016 - Positiecorrelatie nokkenas/krukas

3. Hoorbare en zichtbare signalen:

  • Ongewone geluiden uit de motorruimte
  • Metalen geratel als de motor draait
  • Zichtbare metaalsplinters in de motorolie (bij gevorderde schade)

Onmiddellijke maatregelen bij verdenking

Als u een of meer van deze symptomen opmerkt, moet u de motor onmiddellijk uitschakelen en stoppen met rijden. AUTODOC-experts raden aan om de nokkenasstoter onmiddellijk te inspecteren om verdere schade te voorkomen.

De verwoestende gevolgen: Wat gebeurt er als je ze negeert?

Het negeren van de waarschuwingssignalen kan leiden tot een van de duurste reparatiegevallen die zich kunnen voordoen bij een Golf MK5. De kosten kunnen de waarde van de auto snel overschrijden.

Omvang van de schade bij een kapotte klepstoter

Als de nokkenasstoter het volledig begeeft, ontstaat er een kettingreactie van schade:

Primaire schade:

  • Schade aan de nokkenas - De pompzuiger slijpt direct op de nokkenas
  • totale uitval van de hogedrukpomp - inwendige vernieling door metaaldeeltjes
  • Fragmenten van de klepstoter - metalen deeltjes verspreiden zich door de hele motor

Secundaire schade:

  • Verontreiniging van het oliesysteem - metaalsplinters verstoppen de oliekanalen
  • Schade aan de oliepomp - voortijdige slijtage door vervuilde olie
  • Cilinderkopschade - In ernstige gevallen structurele schade
  • Volledige motorschade - In extreme gevallen, totale uitval

Oplossingen en reparatieopties: Uw weg terug naar betrouwbaarheid

Het goede nieuws: met de juiste diagnose en de juiste reserveonderdelen kan het probleem voorgoed worden opgelost. De professionals van AUTODOC hebben beproefde reparatiestrategieën ontwikkeld.

Oplossingen en reparatieopties: Uw weg terug naar betrouwbaarheid

Professionele diagnose: wat kun je verwachten in de werkplaats?

Een goede diagnose is cruciaal voor een succesvolle reparatie. Ervaren technici gebruiken gespecialiseerde procedures:

Diagnostische stappen:

  1. Uitlezen van het foutgeheugen - identificatie van alle relevante foutcodes
  2. Brandstofdrukmeting - test met speciale drukmeter terwijl de motor draait
  3. Visuele controle van de klepstoters - verwijdering van de HPFP voor directe controle
  4. Controle van de toestand van de nokkenas - beoordeling van mogelijke gevolgschade
  5. Olieanalyse - controle op metaaldeeltjes en vervuiling

Gespecialiseerde diagnoseapparatuur:

  • VCDS/VAG-COM-scanner voor VW-specifieke codes
  • Brandstofdrukmeter (tot 200 bar)
  • Endoscoop voor interne motorinspectie
  • Kit voor olieanalyse op metaaldeeltjes

Reparatiemogelijkheden en reserveonderdelen

Afhankelijk van de omvang van de schade zijn er verschillende reparatiemogelijkheden. AUTODOC biedt hoogwaardige reserveonderdelen van toonaangevende fabrikanten voor de Golf MK5 hogedrukpomp.

Reparatiepakketten volgens schadeniveau:

Reparatiepakket Inbegrepen onderdelen Aanbevolen extra werkzaamheden
Preventieve set Nokkenasstoter Motorolie/filter vervangen
Standaard reparatie Klepstoter + HPFP + pakkingen Brandstoffilter vervangen
Volledige reparatie Klepstoter + HPFP + nokkenas Motor spoelen + olie verversen
Motor revisie Cilinderkop revisie Volledige motorinspectie

Merkkwaliteit vs. replica: wat AUTODOC aanbeveelt

De experts van AUTODOC raden merkkwaliteit aan voor kritieke onderdelen zoals de hogedrukpomp:

Aanbevolen fabrikanten:

  • Hitachi - OEM-leverancier voor VW
  • Bosch - marktleider in brandstofinjectie
  • Continental/VDO - Hoogwaardige alternatieven
  • Pierburg - beproefde Duitse kwaliteit

Voorkomen is beter dan herstellen: Uw preventieplan

Met de juiste onderhoudsstrategie kunt u het probleem van de hogedrukpomp in de Golf MK5 met succes vermijden. De monteurs van AUTODOC hebben een beproefd preventieplan ontwikkeld.

Het optimale onderhoudsplan voor FSI-motoren

Regelmatige inspecties:

  • Elke 10.000-15.000 km - Visuele controle van de nokkenasstoters
  • Elke 20.000-30.000 km - Preventieve vervanging van de klepstoters bij normaal gebruik
  • Elke 15.000-20.000 km - Vervanging van de klepstoters bij sportief rijden of chiptuning
  • Bij elke olieverversing - controleren op metaaldeeltjes in de gebruikte olie

Kritische onderhoudsmaatregelen:

  • Olie verversen om de 10.000 km of jaarlijks (wacht nooit langer!)
  • Gebruik motorolie van hoge kwaliteit - VW 502.00/505.00 of 505.01 goedkeuring
  • Vervang het brandstoffilter elke 40.000 km
  • Controleer het luchtfilter regelmatig - verstopte filters belasten het systeem

Rijtips om de hogedrukpomp te beschermen

Do's voor FSI-motoren:

  • De motor altijd opwarmen voordat volgas wordt gegeven
  • Rijd regelmatig over de snelweg om het systeem te reinigen
  • Geef de voorkeur aan kwaliteitsbenzinestations (Shell, Aral, Total)
  • Houd de tank vol bij langer stationair draaien

Don'ts die u moet vermijden:

  • Rijd nooit vol gas met een koude motor
  • Vermijd goedkope brandstof van benzinestations zonder merknaam
  • Laat de motor niet langdurig stationair draaien
  • Gebruik alleen brandstofadditieven die door de fabrikant zijn goedgekeurd

Speciale tips voor chiptuners

Als uw Golf MK5 gemodificeerd is, moet u vaker controleren. AUTODOC professionals adviseren

  • Stotercontrole elke 7.500-10.000 km
  • Hoogwaardige upgrade HPFP voor Stage 2+ tuning
  • Versterkte klepstoters voor high-performance toepassingen
  • Vaker olie verversen (elke 7.500 km)

-21%
FEBI BILSTEIN 49744 Taster, hogedrukpomp
Beoordelingen - 2
Product informatie
  • Diameter [mm]: 26
  • Gewicht [kg]: 0,049
  • FEBI BILSTEIN: Taster, hogedrukpomp
  • productnummer: 49744
  • onze prijs: 26,27 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
FEBI BILSTEIN Taster, hogedrukpomp
Artikelnummer: 49744
in vergelijking met de adviesprijs 33,26 €

26,27 €
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

ET ENGINETEAM BS0008 Regelschroef, injectiepomp
Beoordelingen - 1
Product informatie
  • Lengte [mm]: 64
  • Schroefdraadmaat: M6
  • Aantal schroeven: 4
  • ET ENGINETEAM: Regelschroef, injectiepomp
  • productnummer: BS0008
  • onze prijs: 16,35 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
ET ENGINETEAM Regelschroef, injectiepomp
Artikelnummer: BS0008
16,35 €
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-19%
METZGER 2250145 Taster, hogedrukpomp OE REFERENTIE
Beoordelingen - 2
Product informatie
  • voor artikelnummer: 2250141, 2250144
  • aanvullende informatie: OE REFERENTIE
  • METZGER: Taster, hogedrukpomp
  • productnummer: 2250145
  • onze prijs: 27,51 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
METZGER Taster, hogedrukpomp OE REFERENTIE
Artikelnummer: 2250145
in vergelijking met de adviesprijs 34,29 €

27,51 €
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

PREXAparts P133010 Taster, hogedrukpomp
Beoordelingen - 2
Product informatie
  • Gewicht [kg]: 0,03
  • PREXAparts: Taster, hogedrukpomp
  • productnummer: P133010
  • onze prijs: 12,08 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
PREXAparts Taster, hogedrukpomp
Artikelnummer: P133010
12,08 €
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

ET ENGINETEAM BS0030VR2 Regelschroef, injectiepomp
Beoordelingen - 4
Product informatie
  • Injectiesysteem: Pompleidingverstuiver
  • Aantal: 4
  • ET ENGINETEAM: Regelschroef, injectiepomp
  • productnummer: BS0030VR2
  • onze prijs: 13,42 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
ET ENGINETEAM Regelschroef, injectiepomp
Artikelnummer: BS0030VR2
13,42 €
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

Veelgestelde vragen (FAQ)

Hoe herken ik een defecte nokkenasstoter?
De typische symptomen zijn vermogensverlies, schokken bij het accelereren en de foutcodes P0087 of P2293. Bij vergevorderde slijtage kun je metaalsplinters in de motorolie zien. Een regelmatige visuele inspectie om de 15.000 km geeft je gemoedsrust.
Hoeveel kost een hogedrukpomp voor de Golf MK5?
Een nieuwe merk HPFP kost tussen de €400-800, afhankelijk van de fabrikant. Daarbij komen nog arbeidskosten van € 200-400. Hoogwaardige reserveonderdelen zijn verkrijgbaar bij gespecialiseerde leveranciers.
Hoe vaak moet de nokkenasstoter worden vervangen?
Bij normaal gebruik om de 30.000-40.000 km, bij sportief rijden of chiptuning om de 15.000-20.000 km. Veel ervaren Golf-eigenaren vervangen ze uit voorzorg elke 20.000 km - de kosten van € 80-150 zijn te verwaarlozen in vergelijking met motorschade.
Is het probleem opgelost in nieuwere Golf-modellen?
Ja, vanaf de Golf MK6 met TSI-motoren (EA888) is het ontwerp fundamenteel herzien. De kritische mechanische aandrijving van de hogedrukpomp is gewijzigd, waardoor het probleem met de klepstoters vrijwel is geëlimineerd.
Welke motorolie beschermt het best tegen het probleem?
Gebruik alleen olie met VW-goedkeuring 502.00 of 505.00/505.01. Beproefde merken zijn Castrol Edge, Mobil 1 of Shell Helix Ultra. Belangrijker dan het merk is de regelmatige verversing om de 10.000 km of jaarlijks.
Is het de moeite waard om een oudere Golf MK5 te repareren?
Dat hangt af van de waarde van de auto. Als de reparatiekosten meer dan € 2.000 bedragen en de auto minder dan € 4.000 waard is, moet je de kosten afwegen. Een preventieve vervanging van de klepstoters voor €100-150 is vaak de verstandigste investering.

AUTODOC Bestsellers – koop online aan een goede prijs en verlaag de kosten van het vervangen van onderdelen

DR.MOTOR AUTOMOTIVE DRM0609S Regelschroef, injectiepomp
Beoordelingen - 2
Product informatie
  • Schroefkop- / moerprofiel: Binnen veeltandig
  • Oude onderdeel met nieuwe vergelijken (m.n. OER-nr.)
  • Totale lengte [mm]: 64
  • DR.MOTOR AUTOMOTIVE: Regelschroef, injectiepomp
  • productnummer: DRM0609S
  • onze prijs: 15,14 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
DR.MOTOR AUTOMOTIVE Regelschroef, injectiepomp
Artikelnummer: DRM0609S
15,14 €
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-37%
HITACHI 133060 Hogedrukinspuitpomp Met pakking
Beoordelingen - 3
Product informatie
  • Volgende artikelen worden benodigd (artikelnummer): 133059
  • Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Met pakking
  • Werkwijze: Mechanisch
  • HITACHI: Hogedrukinspuitpomp
  • productnummer: 133060
  • onze prijs: 309,85 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
HITACHI Hogedrukinspuitpomp Met pakking
Artikelnummer: 133060
in vergelijking met de adviesprijs 494,89 €

309,85 €
Prijs incl. 21% BTW, Gratis verzending

Verkocht door AUTODOC

ENGITECH ENT180001 Hogedrukinspuitpomp
Beoordelingen - 2
Product informatie
  • ENGITECH: Hogedrukinspuitpomp
  • productnummer: ENT180001
  • onze prijs: 162,82 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
ENGITECH Hogedrukinspuitpomp
Artikelnummer: ENT180001
162,82 €
Prijs incl. 21% BTW, Gratis verzending

Verkocht door AUTODOC

-63%
BUGIAD BFP52818 Hogedrukinspuitpomp
Beoordelingen - 3
Product informatie
  • Aantal contacten: 2
  • BUGIAD: Hogedrukinspuitpomp
  • productnummer: BFP52818
  • onze prijs: 155,71 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
BUGIAD Hogedrukinspuitpomp
Artikelnummer: BFP52818
in vergelijking met de adviesprijs 426,65 €

155,71 €
Prijs incl. 21% BTW, Gratis verzending

Verkocht door AUTODOC

ET ENGINETEAM BS0030 Regelschroef, injectiepomp
Product informatie
  • Injectiesysteem: Pompleidingverstuiver
  • ET ENGINETEAM: Regelschroef, injectiepomp
  • productnummer: BS0030
  • onze prijs: 9,13 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
ET ENGINETEAM Regelschroef, injectiepomp
Artikelnummer: BS0030
9,13 €
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

ESEN SKV 02SKV960 Hogedrukinspuitpomp
Beoordelingen - 2
Product informatie
  • Gewicht [kg]: 0,96
  • Nieuw onderdeel
  • Oude onderdeel met nieuwe vergelijken (m.n. OER-nr.)
  • ESEN SKV: Hogedrukinspuitpomp
  • productnummer: 02SKV960
  • onze prijs: 240,61 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
ESEN SKV Hogedrukinspuitpomp
Artikelnummer: 02SKV960
240,61 €
Prijs incl. 21% BTW, Gratis verzending

Verkocht door AUTODOC

DR.MOTOR AUTOMOTIVE DRM0307 Regelschroef, injectiepomp
Product informatie
  • Aantal: 4
  • DR.MOTOR AUTOMOTIVE: Regelschroef, injectiepomp
  • productnummer: DRM0307
  • onze prijs: 21,16 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
DR.MOTOR AUTOMOTIVE Regelschroef, injectiepomp
Artikelnummer: DRM0307
21,16 €
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

-13%
HITACHI 2503061 Hogedrukinspuitpomp Met pakking
Product informatie
  • Lees de montagehandleiding
  • Volgende artikelen worden benodigd (artikelnummer): 2503058, 2503059
  • Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Met pakking
  • Werkwijze: Mechanisch
  • HITACHI: Hogedrukinspuitpomp
  • productnummer: 2503061
  • onze prijs: 426,74 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
HITACHI Hogedrukinspuitpomp Met pakking
Artikelnummer: 2503061
in vergelijking met de adviesprijs 494,89 €

426,74 €
Prijs incl. 21% BTW, Gratis verzending

Verkocht door AUTODOC

-44%
VEMO V10-25-0037 Taster, hogedrukpomp
Product informatie
  • VEMO: Taster, hogedrukpomp
  • productnummer: V10-25-0037
  • onze prijs: 30,05 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
VEMO Taster, hogedrukpomp
Artikelnummer: V10-25-0037
in vergelijking met de adviesprijs 54,21 €

30,05 €
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

DR.MOTOR AUTOMOTIVE DRM01829 Taster, hogedrukpomp
Product informatie
  • Oude onderdeel met nieuwe vergelijken (m.n. OER-nr.)
  • DR.MOTOR AUTOMOTIVE: Taster, hogedrukpomp
  • productnummer: DRM01829
  • onze prijs: 19,70 €
  • Conditie: Geheel nieuw
Details
DR.MOTOR AUTOMOTIVE Taster, hogedrukpomp
Artikelnummer: DRM01829
19,70 €
Prijs incl. 21% BTW, excl. verzendkosten

Verkocht door AUTODOC

Populaire posts

Inschrijven in op onze nieuwsbrief

Voer uw e-mail in om ons laatste nieuws en tips te ontvangen: