Inhoudsopgave
Goodride Z-507 Zuper Snow test
De Goodride Z-507 Zuper Snow is een budget winterband die wordt gekenmerkt door zijn zeer lage prijs. Als een van de goedkoopste winterbanden op de markt vertoont hij echter aanzienlijke zwakke punten op belangrijke veiligheidscriteria.
Organisatie van de test | Jaar | Afmetingen band | Testresultaat |
---|---|---|---|
ADAC | 2021 | 225/50 R17 | Geslaagd |
ÖAMTC | 2021 | 225/50 R17 | Geslaagd |
Tyre Reviews | 2024 | Meervoudig | Geslaagd |
Prestaties op sneeuw
De Goodride Z-507 Zuper Snow vertoont ernstige tekortkomingen op besneeuwde wegen. Met een score van 5,5 is de tractie op sneeuw volstrekt onvoldoende en biedt hij onvoldoende veiligheid in winterse omstandigheden. Het weggedrag op besneeuwde wegen geeft een zeer onveilige rijervaring. De stabiliteit in bochten is onbevredigend en vereist constante correcties. De lamellen in het profiel kunnen niet zorgen voor een effectieve grip op het sneeuwoppervlak. De prestaties in de sneeuw bevinden zich onderin het testveld. De bestuurbaarheid tijdens plotselinge stuurmanoeuvres is ernstig beperkt. De tractie bij het wegrijden werd beoordeeld met een 5,5. De wintereigenschappen werden in de tests als slecht beoordeeld. De zijdelingse controle op sneeuw is onvoldoende.
In de ADAC-test 2021 behaalde de band een totaalscore van 5,5 op sneeuw.
De ÖAMTC-test 2021 beoordeelde de prestaties van de band op sneeuw ook als 5,5.
Prestaties op nat wegdek
De Goodride Z-507 Zuper Snow band vertoont aanzienlijke zwakke punten op nat wegdek. De waterafvoer bij hevige regen is onvoldoende. De grip op nat wegdek werd in de test als slecht beoordeeld met een score van 3,3. Het weggedrag op nat wegdek geeft een zeer onveilige rijervaring. De aquaplaning eigenschappen zijn zorgwekkend met scores van 3,75 voor aquaplaning in de lengterichting en 4,5 voor aquaplaning in de flanken. De stabiliteit bij het wisselen van rijstrook is ernstig beperkt. De vertragingswaarden op nat asfalt zijn met 39,4 meter duidelijk te lang. Er is nauwelijks controleerbaarheid in kritieke situaties. De eigenschappen op nat wegdek zijn een van de grootste zwakke punten van de band. De laterale controlekrachten zijn op nat wegdek sterk verminderd.
In de ÖAMTC-test van 2021 behaalde de band een algemene waardering van 3,3 op nat wegdek.
In de ADAC-test van 2021 werden de prestaties van de band op nat wegdek ook als slecht beoordeeld.
De aquaplaning eigenschappen werden als kritiek beoordeeld in de ÖAMTC test met scores van 3,75 en 4,5.
Handling op droog wegdek
De Z-507 vertoont duidelijke zwakke punten op droge wegen. De bandconstructie biedt geen optimale balans tussen comfort en rijeigenschappen. Het stuurgedrag is onnauwkeurig en vereist veelvuldige correcties. De laterale stuurkrachten zijn sterk verminderd bij dynamisch rijden. De feedback over de toestand van de weg is onvoldoende. De band vertoont een benedengemiddelde stabiliteit bij het wisselen van rijstrook. De remprestaties op droog wegdek zijn problematisch. De stabiliteit in bochten is niet overtuigend. De stuurprecisie neemt aanzienlijk af bij hogere snelheden. De rijstabiliteit vereist meer aandacht.
In de ÖAMTC-test van 2021 werden de prestaties op droog wegdek beoordeeld met een 3,8. Het rijgedrag werd als slecht beoordeeld met een score van 4,25.
Remprestaties
De Goodride Z-507 Zuper Snow vertoont kritieke zwakke punten in de remprestaties. Met 45,2 meter vanaf 100 km/u bevinden de remprestaties op droog wegdek zich in het gevaarlijke gebied. De remweg op nat wegdek is met 39,4 meter zorgwekkend lang. De remprestaties op sneeuw vertonen de grootste tekortkomingen met een score van 5,5. De stabiliteit tijdens het remmen is onbevredigend. De dosering van de remkracht is onnauwkeurig. De ABS-ondersteuning werkt niet optimaal samen met het bandenprofiel. De remkrachtverdeling vertoont duidelijke zwakke punten in alle wegomstandigheden. De remprestaties variëren sterk afhankelijk van de temperatuur. De richtingsstabiliteit tijdens het remmen is onvoldoende.
De remstabiliteit werd in beide tests als "kritiek" bestempeld.
Zuinigheid
De Z-507 is ondanks zijn gunstige prijs minder zuinig dan gemiddeld. Het voorspelde kilometrage ligt rond de 25.000 kilometer. De rolweerstand werd als slecht beoordeeld met een score van 4,0. De rubbersamenstelling vertoont een slechte slijtvastheid. De slijtage is ongelijkmatig. De milieubalans is slecht. Ondanks de lage aanschafprijs zijn de totale kosten over de levensduur van de band niet overtuigend. De efficiëntie van de band is lager dan gemiddeld. De economische efficiëntie wordt ernstig aangetast door de zeer korte levensduur van de band. De investering wordt niet afgeschreven, zelfs niet door de lage aankoopprijs.
In de ÖAMTC-test van 2021 werd de slijtage beoordeeld met een 3,5.
De ADAC-test bevestigde de slechte zuinigheid.
Geluidsontwikkeling
De Goodride Z-507 Zuper Snow vertoont een benedengemiddeld geluidsgedrag bij dagelijks gebruik. Het profielontwerp leidt tot een duidelijk waarneembaar rolgeluid. De gemeten geluidsemissie van 72 dB ligt in het hogere segment van het testveld. De interieurakoestiek werd ondergemiddeld beoordeeld met een score van 3,5. De frequentieverdeling van het rolgeluid vertoont duidelijke zwakke punten. Het buitengeluid werd als onvoldoende beoordeeld met een score van 4,1. De afstemming van de profielelementen is niet harmonieus. De geluidsontwikkeling neemt aanzienlijk toe bij hogere snelheden. De trillingsdemping is onder het gemiddelde. De akoestische prestaties komen overeen met de lage prijsklasse.
In de ADAC-test 2021 werd de geluidsontwikkeling beoordeeld met een totaalscore van 3,8.
De ÖAMTC-test 2021 bevestigde het verhoogde geluidsniveau met een score van 3,8.
Het interieurgeluid werd in beide tests met een 3,5 ondergemiddeld beoordeeld.
Prijs-prestatieverhouding
De Goodride Z-507 Zuper Snow wordt gepositioneerd als een van de meest betaalbare winterbanden op de markt. De zeer lage aankoopprijs kan de ernstige tekortkomingen in de prestaties echter niet compenseren. De algehele prestaties voldoen niet aan de minimumeisen voor een veilige winterband. De duurzaamheid is zelfs voor de lage prijs niet acceptabel. De gebruikte materialen weerspiegelen de instapprijscategorie. De eenvoudige technologie verklaart de gunstige prijs. De totale levensduurkosten zijn niet aantrekkelijk door de zeer korte levensduur van de band. De efficiëntie van de band is matig. De prijsstabiliteit is gemiddeld vergeleken met andere budgetbanden. De investering wordt niet aanbevolen ondanks de lage prijs.
Goodride Z-507 Zuper Snow ervaring: Voordelen en zwakke punten
Voordelen | Zwakke punten |
---|---|
Zeer gunstige prijs | Gevaarlijk lange remweg |
Kritische eigenschappen op nat wegdek | |
Slechte prestaties in sneeuw | |
Zeer korte levensduur | |
Hoog geluidsniveau | |
Slechte rijstabiliteit | |
Slechte slijtagebescherming |
Goodride Z-507 Zuper Snow testrapport
De Goodride Z-507 Zuper Snow blijkt een problematische winterband met aanzienlijke veiligheidstekorten in alle tests. De ernstige tekortkomingen in natte en besneeuwde omstandigheden en de slechte algemene prestaties maken de band tot een niet-aanbevelenswaardige keuze, ondanks zijn zeer redelijke prijs. Voor de veiligheid van alle weggebruikers moeten alternatieven van hogere kwaliteit worden gebruikt, ook al zijn ze duurder in aanschaf. De testresultaten laten duidelijk zien dat de lage prijs ten koste gaat van aanzienlijke compromissen op het gebied van veiligheid en prestaties.
Populaire bandenmaten van de Goodride Z-507 Zuper Snow
Goodride Zuper Snow Z-507 XL 225 50 R18 99V
Goodride Zuper Snow Z-507 XL 235 55 R19 105V
GOODRIDE ZuperSnow Z-507 banden
Bronnen:
- Goodride Z-507 Zuper Snow im Test | ADAC
- GOODRIDE Zuper Snow Z-507 | ÖAMTC
- Die BESTEN Performance Winterreifen für 2024/2025 - Reifentests und Bewertungen
- Goodride ZuperSnow Z507 - Tyre reviews and ratings