Inhoudsopgave
Goodride Allseason Elite Z-401 test
De Goodride Allseason Elite Z-401 is een vierseizoenenband in het budgetsegment, die zich kenmerkt door een zeer lage prijs. In verschillende tests vertoont de band echter aanzienlijke zwakke punten op veiligheidsrelevante gebieden.
Organisatie van de tests | Jaar | Afmeting band | Testresultaat |
---|---|---|---|
Auto Bild | 2023 | 225/45 R17 | niet aanbevolen (104,8 m remweg) |
Auto Bild | 2022 | 225/50 R18 | niet aanbevolen (4,6) |
Prestaties op sneeuw
De Goodride Allseason Elite Z-401 vertoont benedengemiddelde prestaties op besneeuwde wegen met aanzienlijke zwakke punten op het gebied van tractie en handling.
De tractie op sneeuw is over het algemeen zwak, wat vooral merkbaar is op het gebied van zijdelingse controle en handling. De band heeft de neiging om vroeg te ondersturen en biedt weinig veiligheidsreserves op de limiet.
In de 2022 Auto Bild test (225/50 R18) behaalde de band slechts een score van 2 voor wintereigenschappen, wat beduidend slechter was dan de andere geteste banden.
In de 2023 Auto Bild test (225/45 R17) kwam de band niet eens door de kwalificatieronde vanwege de slechte algehele prestaties.
Prestaties op nat wegdek
Grip op nat wegdek is de grootste zwakte van de Goodride Allseason Elite Z-401, met gevaarlijk lange remafstanden en slechte controle. De tests laten consistent kritieke resultaten zien op dit belangrijke gebied voor de veiligheid.
De eigenschappen bij aquaplaning zijn ook twijfelachtig, met een vroeg begin van flotatie en slechte controleerbaarheid. De band vertoont een onveilig weggedrag op nat wegdek met een duidelijke neiging tot overstuur.
In de 2022 Auto Bild test (225/50 R18) kreeg de band een 5+ beoordeling voor grip op nat wegdek, de slechtste beoordeling in het hele testveld.
In de 2023 Auto Bild test (225/45 R17) werd een alarmerend lange remweg op nat wegdek gemeten van 60,6 meter, wat 15,6 meter langer is dan de testwinnaar.
Handling op droog wegdek
De handling van de Goodride Allseason Elite Z-401 op droog wegdek is een van de weinige acceptabele aspecten van de band, zij het met aanzienlijke beperkingen.
De zijdelingse controle is over het geheel genomen onder het gemiddelde en het stuurgedrag lijkt vertraagd. De band heeft de neiging om te ondersturen en biedt weinig feedback aan de bestuurder.
In de Auto Bild test 2022 (225/50 R18) werden de vertraagde stuurrespons en het gebrek aan precisie bekritiseerd.
In de Auto Bild test 2023 (225/45 R17) werden het sponsachtige weggedrag en onvoldoende feedback bekritiseerd.
Remprestaties
De remprestaties zijn een van de meest kritische zwakke punten van de Goodride Allseason Elite Z-401, vooral op nat wegdek.
In de Auto Bild test van 2022 (225/50 R18) werd een gevaarlijk lange remweg op nat wegdek gevonden.
De 2023 Auto Bild test (225/45 R17) documenteerde een remweg van meer dan 104,8 meter op nat wegdek, wat als veiligheidskritisch werd geclassificeerd.
Zuinig
De Goodride Allseason Elite Z-401 laat een ambivalent beeld zien als het gaat om zuinigheid.
De kilometrage en slijtage liggen in het middensegment, waarbij de zeer gunstige aanschafprijs een positieve invloed heeft op de totale zuinigheid. De lage rolweerstand draagt bij aan een laag brandstofverbruik.
In de 2022 Auto Bild test (225/50 R18) werd de lage rolweerstand positief beoordeeld met 96,16%.
De 2023 Auto Bild test (225/45 R17) bevestigde de goede brandstofefficiëntie als een van de weinige positieve aspecten van de band.
Geluidsontwikkeling
Geluidsontwikkeling is een van de betere eigenschappen van de band.
In de Auto Bild test van 2022 werd de geluidsontwikkeling beoordeeld op 98,63%, wat een van de beste waarden in het testveld is.
Het V-vormige profielontwerp en de variabele steek technologie dragen bij aan een effectieve geluidsreductie.
Prijs-prestatieverhouding
Ondanks de zeer gunstige prijs kan de prijs-prestatieverhouding niet als positief worden beoordeeld vanwege de aanzienlijke tekortkomingen op het gebied van veiligheid. De ernstige tekortkomingen op nat wegdek en de langere remweg wegen niet op tegen de kostenbesparing.
Goodride Allseason Elite Z-401 ervaring: Voordelen en zwakke punten
Voordelen | Zwakke punten |
---|---|
Zeer gunstige prijs | Gevaarlijk lange remweg op nat wegdek |
Lage rolweerstand | Zwakke grip op nat wegdek |
Geringe geluidsontwikkeling | Onvoldoende winterprestaties |
Goede brandstofefficiëntie | Gebrek aan rijstabiliteit |
Goodride Allseason Elite Z-401 testrapport
De Goodride Allseason Elite Z-401 kan ondanks een aantal positieve aspecten zoals goede geluidsisolatie en brandstofefficiëntie niet worden aanbevolen vanwege zijn aanzienlijke tekortkomingen op het gebied van veiligheid. De ernstige zwakke punten op nat wegdek en de langere remweg wegen duidelijk zwaarder dan de voordelen van de gunstige prijs.
Populaire bandenmaten van de Goodride All Season Elite Z-401
Goodride All Season Elite Z-401 205/55 R16
Goodride All Season Elite Z-401 205/55 R16 91V
Goodride All Season Elite Z-401 225/60 R17 99V
GOODRIDE All Season Elite Z-401 banden
Bron lijst:
- 35 Ganzjahresreifen im Test: Ein Profil für jedes Ziel - AUTO BILD
- Ganzjahresreifen-Test 225/50 R 18 für SUV-Reifen - AUTO BILD