Inhoudsopgave
Berlin Tires All Season 1 Test
De Berlin Tires All Season 1 is een moderne vierseizoenenband die zich richt op prijsbewuste bestuurders die het hele jaar door functionaliteit zoeken in verschillende weersomstandigheden. De band werd gelanceerd in 2020 en heeft verschillende onafhankelijke tests ondergaan door gerespecteerde organisaties zoals TheTyrelab voor afmetingen zoals R17 en gericht op kritieke prestatiecategorieën zoals handling op sneeuw, nat wegdek en droog wegdek. Ondanks de betaalbare prijs en het "voorwaardelijk aanbevolen" oordeel, positioneert de band zich in het middensegment van de testscores, wat vooral aantrekkelijk is voor bestuurders die bereid zijn om compromissen te sluiten voor lagere aanschafkosten.
Bron | Jaar | Geteste band | Testresultaat |
---|---|---|---|
TheTyrelab | 2020-2022 | R17 | Voorwaardelijk aanbevolen |

Populaire bandenmaten van Berlin Tires All Season 1
BERLIN TIRES ALL SEASON 1 XL All Season banden
BERLIN TIRES ALL SEASON 1 XL All Season banden
BERLIN TIRES All Season 1 banden

Prestaties op sneeuw
Berlin Tires All Season 1 heeft sinds zijn lancering deelgenomen aan meerdere vierseizoenenbandentests en is consequent beoordeeld op zijn vermogen om om te gaan met sneeuw en ijs. In 2022, voor de populaire R17 maat, scoorde de Berlin Tires All Season 1 51% gescoord voor winterse omstandigheden. Deze statistieken illustreren de matige grip en stabiliteit op sneeuw, wat suggereert dat de band weliswaar bruikbaar is, maar dat bestuurders die op zoek zijn naar toonaangevende winterveiligheid betere opties kunnen vinden.
De band behaalde een winterprestatiescore van 51% (TheTyrelab), vergeleken met 63% voor de best presterende band.
Tractie op sneeuw: beter dan 62,5% van de geteste banden (TheTyrelab)

Prestaties op nat wegdek
Grip op nat wegdek en remafstanden zijn het hele jaar door van cruciaal belang voor de veiligheid. Berlin Tires All Season 1 wordt regelmatig beoordeeld op deze gebieden. Uit vergelijkende tests blijkt dat de banden consistent, maar niet uitzonderlijk, presteren op nat of glad wegdek. De R17-band behaalde in verschillende tests een waardering van slechts 45%, waarbij de werkelijke remafstand op nat wegdek soms meer dan 60 meter bedroeg. Hoewel ze aantrekkelijk zijn voor dagelijks gebruik, is voorzichtigheid geboden voor bestuurders die regelmatig te maken krijgen met hevige regen of stilstaand water, omdat ze zich niet kunnen meten met de beste op de markt in veiligheidskritische situaties.
De nieuwste resultaten van TheTyrelab tonen een nat rendement van 45% voor de R17.
In de TheTyrelab test werd de remafstand op nat wegdek vastgelegd op 55,4 meter, terwijl de beste concurrent stopte op 45 meter.
Deze cijfers geven aan dat het met dit model echt nodig is om conservatief te rijden op nat wegdek, waarbij anticipatie en een veilige remweg prioriteit zijn.

Droog weggedrag
De handling op droog wegdek wordt beoordeeld op basis van reactievermogen, stabiliteit en precisie van de remafstand, vooral in noodsituaties. De procentuele beoordeling en de gemeten remweg van de Berlin Tires All Season 1 plaatsen de band stevig in de middenmoot van de all season concurrenten. In de 2022 tests scoorde de band 35% voor handling op droog wegdek tegen 46% (beste in de groep), wat duidt op betrouwbare maar niet indrukwekkende resultaten. TheTyrelab bevestigd dat hoewel de band voldoende veiligheid biedt op droge wegen, bestuurders zich ervan bewust moeten zijn dat de remafstanden van premium modellen aanzienlijk korter kunnen zijn.
Scoorde 35% voor droge omstandigheden (TheTyrelab)
TheTyrelab geregistreerde remweg op droog wegdek: 42,4 meter
Remmen op droog wegdek: beter dan 37,5% van de geteste banden (TheTyrelab)

Remprestaties
Remprestaties staan centraal in de veiligheid van banden en zijn getest onder gecontroleerde omstandigheden op zowel nat als droog wegdek. Berlin Tires All Season 1 De resultaten zijn consistent matig, met remafstanden boven die van toonaangevende concurrenten in beide categorieën. Uit diverse documenten en testtabellen blijkt dat de band tijdens de test op droog wegdek in 42,4 meter en op nat wegdek in 62,3 meter tot stilstand kwam. TheTyrelab proef.
Droge omstandigheden: 35%, remweg op droog wegdek - 42,4 meter (TheTyrelab)
Rendement op nat wegdek (R17): 45%, remafstand op nat wegdek - 62,3 meter (TheTyrelab)
Winterprestaties: 51% bij TheTyrelab

Brandstofbesparing
Brandstofbesparing voor vierseizoenenbanden wordt bepaald door de rolweerstand, die fundamenteel is voor de algehele efficiëntie van een voertuig. Berlin Tires All Season 1 In recente rolweerstandtests werd de band beoordeeld op 15%. Dit resultaat suggereert een hoger brandstofbesparingspotentieel dan premium all season alternatieven en zou moeten worden overwogen door bestuurders die een maximale efficiëntie willen gedurende de levensduur van hun banden. De efficiëntie van deze banden is het meest aantrekkelijk voor eigenaars met een beperkt budget en niet zozeer voor diegenen die waarde hechten aan de impact op het milieu.
De band behaalde een rolweerstandsscore van 15% (TheTyrelab)

Geluidsontwikkeling
Geluidsontwikkeling, zowel van binnen als van buiten, is een essentieel aspect van moderne bandentestprocedures, vooral voor gebruik in de stad en op de snelweg. De Berlin Tires All Season 1 registreerde een van de lagere scores met 6% in vergelijking met de beste testwaarde van 9%, wat suggereert dat hij meer weggeluid produceert dan de leiders in zijn klasse. Dit plaatst hem achter veel concurrenten in de ranglijst van subjectief comfort; het geluid kan meer merkbaar zijn bij snelheden op de snelweg of ruw asfalt. Hoewel hij niet de luidste in de groep is, is hij ver verwijderd van de koplopers en is hij beter geschikt voor bestuurders die andere kwaliteiten belangrijker vinden dan optimaal akoestisch comfort.
TheTyrelab Geluidsscore: 6% (beste uit de test: 9%)

Prijs-prestatieverhouding
Berlin Tires All Season 1 Blijft matig effectief in alle belangrijke prestatiedisciplines, maar onderscheidt zich in de markt door zijn budgetprijs. De consistente aanwezigheid van de band in de "voorwaardelijk aanbevolen" segmenten benadrukt zijn aantrekkingskracht op eigenaren die op zoek zijn naar waar voor hun geld, waarbij kostenbesparingen worden gecombineerd met bruikbaar gebruik het hele jaar door. Voor diegenen die bereid zijn om de afweging tussen prijs en topprestaties te accepteren, biedt Berlin Tires een rationeel compromis, maar kopers moeten zich bewust zijn van zijn relatieve zwakte op het gebied van rem- en geluidscomfort. De band is niet ontworpen om beter te presteren dan topmodellen, maar richt zich op een toegankelijke prijs en basisveiligheid.

Berlin Tires All Season 1 Ervaring: Voordelen en Zwakke punten
Voordelen | Zwakke punten |
---|---|
Biedt een goede betaalbaarheid voor bestuurders die all-season functionaliteit nodig hebben. | Remweg op nat wegdek is aanzienlijk langer dan de leiders in deze klasse. |
Verdiende "voorwaardelijk aanbevolen" status voor R17 in TheTyrelab tests. | Geluidsniveaus zijn hoger dan bij de concurrentie, wat het comfort in het interieur beïnvloedt. |
De rolweerstand is hoger; kan leiden tot een iets hoger brandstofverbruik. |

Berlin Tires All Season 1 Testrapport
Samengevat, Berlin Tires All Season 1 presenteert zichzelf als een kosteneffectieve optie die geschikt is voor bestuurders die genoegen nemen met matige prestaties in de categorieën sneeuw, nat en droog. Hoewel zijn betaalbaarheid en acceptabele waarderingscijfers hem een aantrekkelijke oplossing maken voor bepaalde markten, zijn de beperkingen op het gebied van rem- en geluidscomfort duidelijk in vergelijking met toonaangevende alternatieven. Zijn oordeel "voorwaardelijk aanbevolen" weerspiegelt eerder zijn rol als pragmatische keuze dan als benchmark voor topprestaties. Voor budgetgerichte kopers die op zoek zijn naar dekking voor alle seizoenen is dit een logische, bruikbare keuze, maar hij blinkt niet uit in cruciale veiligheids- of comfortkenmerken.

Bron Lijst
- Berlin Tires All Season 1 - Reviews and tests 2025 | TheTyrelab.com
- All season tyre test 205/55 R17 - ARBÖ 2022 | TheTyreLab.com
- All season tyre test 225/50 R17 - Autobild 2021 | TheTyreLab.com