Onderdelen VOLVO 140: alle 2 modellen
Populaire onderdelen VOLVO 140
Onderdelen catalogus VOLVO 140
Accessoires VOLVO 140
De meestverkochte onderdelen VOLVO 140-auto's
Voordelige aanbiedingen voor auto-onderdelen van premium merkproducenten voor 2 VOLVO 140 modellen zijn nu beschikbaar. In onze cataloog reserveonderdelen voor VOLVO vindt u een ruim assortiment van eersteklas en goedkope automaterialen voor VOLVO 140 van de leidende producenten.
Door te bestellen bij ons geniet u van tal van voordelen: garantie, kortingen, speciale aanbiedingen en deelname aan promoties. De Autodoc cataloog heeft alles wat u nodig heeft voor uw VOLVO 140. Het volstaat om het model en het benodigde onderdeel te specifiëren en ons systeem begint de zoektocht. Koop VOLVO 140 reserveonderdelen online en onze koeriersdienst brengt hen gratis en binnen de kortste periode bij u.

Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
VOLVO 140-onderdelen: Waar kopen?
Volvo 140-onderdelen in originele kwaliteit worden aangeboden in de AUTODOC-onderdelencatalogus tegen prijzen van € 3.51 tot € 59.3.
Welke VOLVO 140 auto-onderdelen zijn beschikbaar in de AUTODOC-catalogus?
Volvo 140 OEM-onderdelen zijn auto-onderdelen van merken zoals:
- BOSCH
- BREMBO
- FEBI BILSTEIN
- VALEO
- HELLA
Auto-onderdelen voor de VOLVO 140 en andere nuttige informatie: de populairste artikelen
VOLVO 140 Info over het model – de juiste reserveonderdelen uitkiezen
Volvo 140
De productie van de Volvo 140 auto’s werd uitgevoerd van 1966 tot 1974. Gedurende die tijd werd een enkele generatie van de auto uitgegeven. De assemblagelijnen stonden opgesteld in Zweden, België, Canada, Australië en Maleisië. In 1966 kreeg de auto in Zweden het predicaat “Auto van het jaar”.
Volvo 140 1e generatie
De ontwikkeling van de Volvo 140 voertuigen begon in 1960. In het begin werd het project P660 genoemd, later werd het hernoemd naar P1400. De auto moest de Volvo Amazon in de reeks van het Zweedse bedrijf vervangen. Het management van Volvo gaf de volgende instructies uit: de auto moet per se specifieke technische karakteristieken hebben (een wielbasis van 263 cm en een wielbasis van 135 cm breed), een ruim passagierscompartiment, een hoge mate van veiligheid en een compleet nieuw ontwerp. De ontwikkeling van de auto werd geleid door Jan Wilsgaard, de hoofdontwerper van het Volvo bedrijf. De eerste prototypen werden in 1961 afgerond maar deze hadden verbetering nodig. In 1964 bevestigde het bedrijf het laatste prototype en gaf een test voorbeeld, de Mazuo ZT92, vrij. In feite was het een Volvo 144 sedan, maar verborgen onder een valse naam en een aangepaste carrosserie.
De officiële introductie van de Volvo 144 sedan vond plaats op 17 augustus 1966. De nieuwe auto werd tegelijkertijd in Helsinki, Göteborg, Kopenhagen en Oslo gepresenteerd. De Volvo 140 auto’s waren uitgerust met schijfremmen en een wegklapbare stuurkolom. Het dubbel geschakelde remsysteem bezorgde de auto een prestigieuze prijs – een gouden medaille van de Zweedse Automobiel Associatie voor de belangrijkste innovatie voor de veiligheid, geschikt voor iedere standaard auto op de Zweedse markt in 1966. De constructie van de carrosserie werd geleverd met zones voor vervorming.
Het ontwerp van de auto verschilde significant van de eerdere Volvo modellen. De auto kreeg platte zijkanten, rechte lijnen en een groot glazen gedeelte. De zijkanten van de auto waren afgewerkt met chromen sierlijsten. Alle ramen hadden ook chromen lijsten. De Volvo 144 sedan gaf Volvo zijn merk uitstraling: de meeste auto’s van de Zweedse fabrikant hadden tot 2000 een herkenbaar rechthoekig ontwerp.
Er waren geen uitstekende onderdelen en scherpe elementen in de cabine. Potentiële onveilige plekken waren afgewerkt met zacht materiaal. Het dashboard was eenvoudig en functioneel. De grote comfortabele stoelen waren afgewerkt met leer.
Als eerste werd de Volvo 140 gepresenteerd als vierdeurs sedan carrosserie. De tweedeurs Volvo 142 verscheen in 1967 ten tonele en een jaar later werd de Volvo 145 stationwagen vrijgegeven.
Volvo 140 1e generatie restyling
De technische karakteristieken van het ontwerp van de auto’s onderging constante verbeteringen. In 1971 kregen alle Volvo 140 een andere grille voor de radiator met een logo van het merk en nieuwe wieldoppen. Het ontwerp van de auto werd opnieuw gemoderniseerd in 1972. De hendels van de deur waren op hetzelfde niveau als de carrosserie van de auto. Het dashboard en het centrale console werden vernieuwd. Ook werd een nieuw stuurwiel geplaatst.
In 1973 onderging de auto nog meer belangrijke veranderingen. De koplampen en achterlichten, richtingaanwijzers en de grille van de radiator werden vernieuwd. De fabrikanten veranderden het gehele dashboard. Bij de afwerking in het interieur werden nieuwe materialen gebruikt.
De voorstoelen van de Volvo 140 auto’s werden voorzien van hoofdsteunen, ook kreeg de auto noodverlichting, verwarming en sproeier op de achterruit. Stoelverwarming van de voorstoelen was optioneel.
In 1975 stopte de productie van de Volvo 140 auto’s.
Vertrouwen in online winkelen! U kunt auto-onderdelen voor de VOLVO 140 zonder opgaaf van reden binnen 200 dagen na aankoop terugzenden en uw geld terugkrijgen. Hoe? Selecteer tijdens het bestelproces gewoon de optie “Veilig bestellen”. De service kost slechts 3,95 €.
AUTODOC zorgt voor u! Elke bestelling boven de 120 € wordt gratis binnen Nederland verzonden.
*Geldt niet voor auto-onderdelen met grote afmetingen