Onderdelen OPEL KAPITÄN: alle 4 modellen
Populaire onderdelen OPEL KAPITÄN
Onderdelen catalogus OPEL KAPITÄN
Accessoires OPEL KAPITÄN
De meestverkochte onderdelen OPEL KAPITÄN-auto's
Voordelige aanbiedingen voor auto-onderdelen van premium merkproducenten voor 4 OPEL KAPITÄN modellen zijn nu beschikbaar. In onze cataloog reserveonderdelen voor OPEL vindt u een ruim assortiment van eersteklas en goedkope automaterialen voor OPEL KAPITÄN van de leidende producenten.
Betaal enkel de prijs van uw aankoop en wij zorgen voor de levering. Indien u een OPEL KAPITÄN heeft, bent u op het juiste adres. Vul het formulier op onze startpagina in, selecteer het vereiste onderdeel en bestel. De rest is onze zorg. In onze cataloog ontdekt u reserveonderdelen voor alle OPEL KAPITÄN modellen en ontvangt u deze binnen de kortst mogelijke periode.

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
OPEL KAPITÄN-onderdelen: Waar kopen?
Opel KAPITÄN-onderdelen in originele kwaliteit worden aangeboden in de AUTODOC-onderdelencatalogus tegen prijzen van € 0.31 tot € 71.32.
Welke OPEL KAPITÄN auto-onderdelen zijn beschikbaar in de AUTODOC-catalogus?
Opel KAPITÄN OEM-onderdelen zijn auto-onderdelen van merken zoals:
- BOSCH
- BREMBO
- VALEO
- HELLA
- SKF
Auto-onderdelen voor de OPEL KAPITÄN en andere nuttige informatie: de populairste artikelen
OPEL KAPITÄN Info over het model – de juiste reserveonderdelen uitkiezen
Opel Kapitän
Opel Kapitän is een luxewagen geproduceerd van 1939 tot 1970. In totaal werden er acht generaties van het model uitgebracht. De vervaardiging van Opel Kapitän - Europese leider van de onderneming - werd uitgevoerd in Duitsland.
Opel Kapitän jaren 1939–1957
De eerste auto onder de naam Opel Kapitän werd in 1938 voorgesteld op de binnenlandse markt in Duitsland. Een jaar later vond de wereldpremière van de wagen plaats: Opel Kapitän werd onderdeel van het autosalon van Genève. De auto won niet enkel in Duitsland aan populariteit, maar ook daarbuiten: tegen 1940 waren er 25 000 kopieën verkocht. De wagens kende de beste verkoopcijfers in Zweden en Denemarken. Het model won ook aan populariteit in Argentinië, China, Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika en Costa Rica.
Van 1939 tot 1957 werden er vier generaties van het model uitgebracht. Allen beschikten over onafhankelijke voorwielophanging en achterwielaandrijving en hadden geen kader, eigenschappen die progressief waren voor die tijd.
Het ontwerp van de eerste generatie wagens werd ontwikkeld in Amerikaanse stijl: het merk Opel behoorde in die tijd toe aan het Amerikaanse General Motors.
Het exterieur van de wagen viel op door zijn combinatie van soepele lijnen en zachte overgangen.
Oorspronkelijk werden er zeshoekige koplampen geïnstalleerd op de auto's, wat moeilijk te bouwen was. Na verloop van tijd werden deze vervangen door lichten met een ronde vorm.
In het begin waren er een sedan en een cabriolet beschikbaar, maar vervolgens werd er besloten om enkel een sedan te produceren. De carrosserieën van de vierde generatie, die debuteerde in 1954, waren groter in afmetingen en werden ook breder dan hun voorganger.
Als resultaat van de restyling in 1956, kregen de auto's van de vierde generatie een gebogen radiatorgrille en een nieuw ontwerp voor de zijden en de koplampen van de wagen.
Opel Kapitän P1
De vijfde generatie van Opel Kapitän werd uitgebracht in 1958-1959. Het ontwerp van de nieuwe wagen kwam overeen met de tendens van de Amerikaanse mode, zodat het scherpe kritieken veroorzaakte bij automobilisten: ze hielden niet van het extreem aangepaste exterieur, de smalle deur en het dak dat zes centimeter lager was dan zijn voorganger. Toch legde het bedrijf bij het adverteren de nadruk op de grote panoramische voorruit, typisch voor Amerikaanse wagens en nieuw voor Duitse.
Opel Kapitän P2
De zesde generatie van Opel Kapitän werd uitgebracht in 1959-1963. Het dak van de auto werd plat, en het ontwerp van de voor- en achterzijde werd ontwikkeld in Europese stijl met de nadruk op horizontale lijnen en scherpe contouren. Voor comfortabeler instappen van de passagiers achterin, werd het ontwerp van de dakranden lichtjes gewijzigd.
Opel Kapitän A
De zevende generatie van het model debuteerde in 1964 en werd een onderdeel van de volledig nieuwe KAD-serie waarin Opel Kapitän, Opel Admiral en Opel Diplomat toegetreden zijn. Het Opel Kapitän model was de meest budgettaire auto in deze familie. De auto van de nieuwe generatie werd veel groter dan de voorganger. De zevende generatie van het model werd geproduceerd tot 1968.
Opel Kapitän A restyling
In 1967 werd de zevende generatie wagens onderworpen aan een restyling. In de bijgewerkte wagens installeerden producenten een systeem voor veilige besturing van ZF, waarbij de stuurkolom vervormd kon worden bij een ongeval. Er werd ook verwarming van de achterruit aangeboden.
Opel Kapitän B
De achtste generatie, Opel Kapitän B, werd uitgebracht in 1969. De carrosserie van het bijgewerkte model werd vijf centimeter korter. Na verloop van tijd nam de vraag voor deze wagen af. De laatste generatie bewees dit eens te meer, en in 1970 werd de productie van Opel Kapitän B stopgezet.
Vertrouwen in online winkelen! U kunt auto-onderdelen voor de OPEL KAPITÄN zonder opgaaf van reden binnen 200 dagen na aankoop terugzenden en uw geld terugkrijgen. Hoe? Selecteer tijdens het bestelproces gewoon de optie “Veilig bestellen”. De service kost slechts 3,95 €.
AUTODOC zorgt voor u! Elke bestelling boven de 120 € wordt gratis binnen Nederland verzonden.
*Geldt niet voor auto-onderdelen met grote afmetingen