Onderdelen ALFA ROMEO ALFASUD: alle 3 modellen
Populaire onderdelen ALFA ROMEO ALFASUD
Onderdelen catalogus ALFA ROMEO ALFASUD
Accessoires ALFA ROMEO ALFASUD
De meestverkochte onderdelen ALFA ROMEO ALFASUD-auto's
Voordelige aanbiedingen voor auto-onderdelen van premium merkproducenten voor 3 ALFA ROMEO ALFASUD modellen zijn nu beschikbaar. In onze cataloog reserveonderdelen voor ALFA ROMEO vindt u een ruim assortiment van eersteklas en goedkope automaterialen voor ALFA ROMEO ALFASUD van de leidende producenten.
Een schitterende keuze en premium kwaliteit aan reserveonderdelen voor uw ALFA ROMEO ALFASUD is wat wij u bieden. In onze online winkel ontdekt u onderdelen van kwaliteitsgerichte fabrikanten. Ideale kwaliteit is onze topprioriteit. Bestel eender welk onderdeel voor uw ALFA ROMEO ALFASUD en we bewijzen het u!

Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
ALFA ROMEO ALFASUD-onderdelen: Waar kopen?
Alfa Romeo ALFASUD-onderdelen in originele kwaliteit worden aangeboden in de AUTODOC-onderdelencatalogus tegen prijzen van € 3.57 tot € 82.69.
Welke ALFA ROMEO ALFASUD auto-onderdelen zijn beschikbaar in de AUTODOC-catalogus?
Alfa Romeo ALFASUD OEM-onderdelen zijn auto-onderdelen van merken zoals:
- BOSCH
- BREMBO
- FEBI BILSTEIN
- VALEO
- HELLA
Auto-onderdelen voor de ALFA ROMEO ALFASUD en andere nuttige informatie: de populairste artikelen
ALFA ROMEO ALFASUD Info over het model – de juiste reserveonderdelen uitkiezen
Alfa Romeo AlfasudDe Alfa Romeo Alfasud is het beste verkochte model in de geschiedenis van het concern. Deze werd tussen 1971 en 1989 gebouwd. De auto was verkrijgbaar als tweedeurs en vierdeurs sedan, driedeurs en vierdeurs hatchback, coupé en wagon. Ze werden in fabrieken in Italië, Zuid-Afrika, Maleisië en Malta gebouwd.
Alfa Romeo Alfasud generatie IDe Alfa Romeo Alfasud werden in de fabriek in Pomigliano d'Arco gebouwd, die zich in het zuiden van Italië bevond. Het model had zijn naam te danken aan deze geografische locatie. De auto was het resultaat van een samenwerking tussen de Oostenrijkse ingenieur Rudolf Hruska en het hoofd van het ontwerpbureau Italdesign, Giorgetto Giugiaro.
De Alfa Romeo Alfasud vierdeurs sedan werd voor het eerst in 1971, tijdens de Autosalon van Turijn, aan het publiek gepresenteerd. Het design van het model ontving veel goede recensies, en enkele van haar technische functies (schijfremmen op alle wielen, voorwielaandrijving) waren zeer onconventioneel voor die tijd. Het ascetische interieur (rubberen bodem, lederen stoelen, goedkoop plastic bedieningspaneel) werden gecompenseerd door de kwalitatief hoge technologie (in hoogte verstelbaar stuur en bestuurdersstoel met leuningen, modern ventilatiesysteem).
De Alfa Romeo Alfasud had een uitmuntende hanteerbaarheid, wegligging, zicht en ruim interieur. Omdat Rudolf Hruska lang was, eiste hij een overeenkomstig ontwerp van Giorgetto Giugiaro: een auto die zowel voor een lage bestuurder voorin als voor en een lange passagier op de achterbank comfortabel was.
In 1973 werd de tweedeurs sedan gepresenteerd. Het verschil tussen deze auto en zijn voorganger (afgezien van het aantal deuren) bestond uit de koplampen (vier ronde lampjes), de aan de voorbumper bevestigde richtingaanwijzers en een spoiler. Het interieur werd vernieuwd met een stoffen afwerking voor de voorstoelen en hoofdsteunen, de echte vloerbedekking werd vervangen door rubberen vloerbedekking, en een driespaak stuur. De technische uitrusting werd ook vernieuwd. Er werden een toerenteller, oliedrukmeter en temperatuurmeter geïnstalleerd. In 1975 werd de driedeurs stationwagen Alfa Romeo Alfasud Giardinetta gepresenteerd. De auto werd geen commercieel succes: de klanten klaagden over het oncomfortabele interieur en het niet aansprekende design.
In 1976 werd een coupe voor vier personen, de Alfa Romeo Alfasud Sprint, op de markt gebracht en deze werd populairder dan de Giardinetta, maar kreeg klachten vanwege de hoge prijs, gemiddelde kwaliteit en vooral over de niet neerklapbare achterbank, waardoor het niet mogelijk was om de laadruimte te vergroten. Dit resulteerde in 1983 in een restyling. Het concern haalde de naam Alfasud weg en voorzag de auto van nieuwe bumpers, grille, achterlichten en massieve sierlijsten aan de zijkanten van de carrosserie. De verchroomde onderdelen werden zwart gespoten. Ook werd er een nog krachtigere uitvoering uitgebracht, de Alfa Romeo Sprint Quattrofoglio Verde. De auto was snel te herkennen, dankzij de groene tint op het lijstwerk en op de bumperranden.
De restyling van de Alfa Romeo Alfasud generatie IIn 1977 vernieuwde het concern de Alfa Romeo Alfasud deze van een nieuwe voorbumper en grille te voorzien. In 1980 werd er een totale restyling uitgevoerd: er werd een moderne grille gemonteerd, nieuwe koplampen, een nieuwe kofferdeksel en het bumpermateriaal werd vervangen door kunststof. Het interieur werd ook opgefrisd.
In 1981 werd de tweedeurs sedan Alfa Romeo Alfasud Ti tot een driedeurs hatchback omgeturnd, en in 1982 werd deze vanwege de grote vraag als vijfdeurs hatchback uitgebracht.
Vertrouwen in online winkelen! U kunt auto-onderdelen voor de ALFA ROMEO ALFASUD zonder opgaaf van reden binnen 200 dagen na aankoop terugzenden en uw geld terugkrijgen. Hoe? Selecteer tijdens het bestelproces gewoon de optie “Veilig bestellen”. De service kost slechts 3,95 €.
AUTODOC zorgt voor u! Elke bestelling boven de 120 € wordt gratis binnen Nederland verzonden.
*Geldt niet voor auto-onderdelen met grote afmetingen