
Automaterialen voor VOLKSWAGEN LUPO


Top Auto-onderdelen voor 1 VW LUPO modellen:
Populaire onderdelencategorieën voor VW LUPO
Onderdelencataloog voor VW LUPO
Online winkel voor VW LUPO accessoire
-
Wieldoppen
-
Autostoelhoezen
-
Automatten
-
Fietsendrager
-
Autostoel
-
Kofferbakmatten
-
Autokrik
-
Kentekenplaathouder
De meestverkochte artikelen voor VW LUPO-auto's
VW LUPO Info over het model – de juiste reserveonderdelen uitkiezen
Volkswagen Lupo
Volkswagen Lupo is een wagen geproduceerd van 1998 tot 2005. De ontwikkelaars positioneerden deze als de wagen met laag brandstofverbruik.
De naam "Lupo" wordt uit het Latijn vertaald als "wolf". Het model werd zo genoemd ter ere van de fabriek in Wolfsburg, Duitsland, waar het oorspronkelijk geproduceerd werd. De auto werd ook geproduceerd in Brussel, België.
Geschiedenis van de creatie van Volkswagen Lupo
Het Volkswagen Lupo model werd voorgesteld in 1998. Deze diende dringend het Volkswagen Polo model te vervangen in het gat van kleine stadswagens.
De wagen werd gebouwd op het VW A00-platform. Hij werd enkel geproduceerd als een driedeurs hatchback. De ontwerpers positioneerden de auto als een economisch transport voor lage budgetten, en werd slechts in twee uitvoeringen uitgebracht: basic en sport. De wagen werd erg populair in Duitsland, zodat de ontwerpers besloten verschillende speciale modificaties uit te brengen.
Volkswagen Lupo 3L is de eerste wagen ooit die niet meer dan 3 l brandstof verbruikte per 100 km. Om een dergelijke waarde te bereiken, installeerden de ontwerpers een dieselmotor met een direct brandstofinjectiesysteem, een lichte aluminium carrosserie, een automatisch start-stop systeem, een geoptimaliseerde transmissie en een verbeterd niveau aan aerodynamica.
Om het brandstofbesparingssysteem te activeren, diende men de ECO-modus in te schakelen. De auto beperkte automatisch extreme motorkracht en gebruikte energie van het remmen. Het minimale verbruik van brandstof in deze modus bedroeg 2,79 l / 100 km. Deze ontwikkelingen werden verder verbeterd en werden in 2013 de basis voor de uitgave van de Volkswagen XL1 concept wagen, waarin het brandstofverbruik onder 1 l / 100 km bleef.
Volkswagen Lupo FSI was een analoog van Volkswagen Lupo 3L met grotere kracht. De wagen had een licht gewijzigde neus en werd enkel in Duitsland en Oostenrijk verkocht.
Volkswagen Lupo GTI wagens zijn een erg dure modificatie. Als standaardopties beschikte deze over xenon koplampen, 15-inch velgen en een gestileerd interieur met een zwarte kleur. De ontwikkelaars installeerden een motor met verhoogde kracht, die naar 100 km/h versnelde in 7,8 seconden en een maximale snelheid hadden van 204 km/h.
Volkswagen Lupo op de markt in verschillende landen
Eigenlijk was Volkswagen Lupo een badge-engineering project van het licht gewijzigde SEAT Arosa model.
VW LUPO Tutorial/Stap voor stap gids reparatie en vervanging
-
PDFHoe remblokken achteraan vervangen bij een VW Tiguan I (5N) – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 2.54 mb
-
PDFHoe motorolie en filter vervangen bij een VW Polo 9N – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 2.45 mb
-
PDFHoe multiriem vervangen bij een VW up! Hatchback (121, 122, BL1, BL2) – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 1.55 mb
-
PDFHoe thermostaat vervangen bij een VW Caddy III Van (2KA, 2KH, 2CA, 2CH) – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 4.33 mb
-
PDFHoe interieurfilter vervangen bij een VW Scirocco III (137, 138) – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 1.69 mb
-
PDFHoe motorolie en filter vervangen bij een VW Fox Hatchback (5Z1, 5Z3, 5Z4) – vervangingshandleiding Gratis PDF downloaden 2.53 mb

Klantenenquête omtrent VW LUPO
Gemiddelde klantenbeoordeling
/5
uit 391 beoordelingen
-
Prijs
8 -
Kwaliteit bouw
6 -
Exterieurontwerp
11 -
Bodemvrijheid
4 -
Binnenzicht
11 -
Zitcomfort
3 -
Ergonomie
3 -
Kwaliteit materiaal
8 -
Standaard ingebouwd audiosysteem
4 -
Bagagecapacitiet
4 -
Comfort achterzetels
5 -
Transformaties interieur
14 -
Klimaatregelingssysteem
1 -
Comfort voorzetels
16 -
Interieurruimte
16 -
Koplampen
2 -
Geluidsisolatie
9 -
Prestatie ophanging
9 -
Stuurreactie
20 -
Handig voor reizen
1 -
Koude start
8 -
Brandstofverbruik
20 -
Autoprestatie
16 -
Remmen
5 -
Feedback besturing
11 -
Versnellingsbak
9 -
Wegligging
8 -
Manoeuvreerbaarheid
28 -
Onderhoudskost
3 -
Dienstverlening en beschikbaarheid onderdelen
1 -
Extra ruimten
3 -
Kwaliteit carrosserie
4
Mij altijd geleerd is dat NGK DE bougie is voor VW.