Onderdelen FIAT 1500-2300: alle 2 modellen
Populaire onderdelen FIAT 1500-2300
Onderdelen catalogus FIAT 1500-2300
Accessoires FIAT 1500-2300
De meestverkochte onderdelen FIAT 1500-2300-auto's
Voordelige aanbiedingen voor auto-onderdelen van premium merkproducenten voor 2 FIAT 1500-2300 modellen zijn nu beschikbaar. In onze cataloog reserveonderdelen voor FIAT vindt u een ruim assortiment van eersteklas en goedkope automaterialen voor FIAT 1500-2300 van de leidende producenten.
Onze online winkel is niet enkel trots op de uitgebreide selectie FIAT 1500-2300 auto-onderdelen, maar ook in zijn bekwame klantendienst. Bekijk nu zelf zijn efficiënte antwoord op al uw vragen. U krijgt hulp op elk moment van de dag. Uw probleem krijgt ook de maximale aandacht. Onze werknemers hebben niet alleen kennis over bestel- en betalingsprocedures, maar ook over de technische specificaties van FIAT 1500-2300 modellen. Vertrouw op professionals!
Auto-onderdelen voor de FIAT 1500-2300 en andere nuttige informatie: de populairste artikelen
FIAT 1500-2300 Info over het model – de juiste reserveonderdelen uitkiezen
Fiat 1500–2300Fiat 1500-2300 wagens zijn de hele familie aan passagierswagens uitgebracht door het Italiaanse bedrijf van 1961 tot 1968. Het bestond ui modellen als Fiat 1500 (afhankelijk van de locatie ook Fiat 1300 en Fiat 1600 genoemd), Fiat 1800 (ook Fiat 2100) en Fiat 2300. De vervaardiging gebeurde in fabrieken van Zastava in Joegoslavië en Neckar Automobil AG, dochteronderneming van Fiat in Duitsland. De auto's werden onder licentie ook geproduceerd door de Spaanse firma SEAT.
Fiat 1300/1500/1600De productie van Fiat 1500 begon in april 1961 met de uitgave van de vierdeurs sedan. Zijn ontwerp vertoonde een sterke gelijkenis met Chevrolet Corvair, die ongeveer rond dezelfde tijd verscheen in de VS en een modetrend werd in de Europese auto-industrie van de jaren '60. De stijlvolle oplossing van de carrosserie in de vorm van twee horizontaal gelaste lamellen, en ook de voorste verlichting (vier ronde koplampen horizontaal geplaatst in paren aan de linker- en rechterzijde) werden ontleend aan de Amerikaanse wagen. Bij de binnenbekleding van Fiat 1500 werd heel wat aandacht besteed aan details en de kwaliteit van de materialen.
Binnen enkele maanden nadat de sedan in de verkoop ging, werd de vijfdeurs Fiat 1500 stationwagen met een identieke lengte van de carrosserie voorgesteld op het autosalon van Turijn. Sinds 1962 werd het wagenpark voor officiële politiewagens uitgebreid met deze voertuigen, wat bijgedragen heeft bij de verhoging van de productie. In 1962 werd de tweedeurs coupé van Fiat 1500 uitgebracht, en een jaar later de Fiat 1500 Cabriolet.
De modificatie van Fiat 1500L werd oorspronkelijk in 1962 uitgebracht voor taxibestuurders en was een hybride versie van gerelateerde modellen: Fiat 1500 (de motor werd geleend) en Fiat 1800 (ruimere en handigere cabine). Later werd de auto ook beschikbaar gesteld voor de gewone koper. Men dient te weten dat Fiat 1500L qua uiterlijk geen verschil kende met de Fiat 1800.
In 1964 verscheen de Fiat 1500C modificatie, een model dat verschilde in een verlengde wielbasis met 80 mm om een groter comfort te bieden aan de passagiers op de achterste zetel. Onder de andere verschillen kan men grotere richtingaanwijzers vinden, evenals nieuwe achterlichten (trapeziumvormige met die delen). Fiat 1500 wagens werden geproduceerd tot 1966 toen ze werden opgevolgd door de Fiat 124, en in 1967 ging de Fiat 1500C opzij voor de nieuwe Fiat 125 in in de modellenreeks.
Fiat 1800/2100/2300Op het autosalon van Genève in 1959 vond de presentatie plaats van de vierdeurs sedan Fiat 1800, en enkele maanden later ging ook de vijfdeurs stationwagen in de verkoop. Bij de promotie van deze wagen, begon het bedrijf Fiat de nadruk te leggen op het feit dat stationwagens niet bedoeld waren voor werk (wat aangenomen werd in Europa op dat moment), maar voor comfortabele outdoor-activiteiten. Aan het einde van 1959 presenteerde de speciale Fiat-afdeling (Sezione Carrozzerie Speciali) de versie Fiat 2100 President: een ruimere en verder ontwikkelde wagen die gebruikt werd als officiële wagen door de top en de pauselijke rechtbank in het Vaticaan.
In 1961 volgde Fiat 1800 de bijgewerkte Fiat 1800B op (met nieuwe remmen en motoren), en Fiat 2100 maakte plaats voor de Fiat 2300 die ook beschikbaar werd als coupé.
In 1968 werd de productie van de volledige reeks Fiat 1800 wagens stopgezet voor de komst van het nieuwe Fiat 130 model.
Fiat 1500–2300 op de markt in verschillende landenIn Joegoslavië werden Fiat 1500 wagens uitgebracht onder de naam Zastava 1300, en in Spanje als Seat 1500.