Distributieset auto
Waar koop ik distributieset auto aan een goede prijs? Bij AUTODOC!
Hoe distributieset kiezen en te kopen? De beste merken:
Vind distributieriem set voor top automodellen
Distributieriemset kopen en zelf vervangen op jouw automodel
AUTODOC bestsellers – koop online aan een goede prijs en verlaag vervangen kosten van een distributieset
De best verkopende vervangonderdelen uit de afdeling Distributieset. We hebben een ruime selectie aan reserveonderdelen van verschillende merken voor Distributieset en verdere aanbiedingen in ons assortiment onderdelen.
Distributieriem set : welk merk is beter?
Volgens onze klanten komen de beste reserveonderdelen in de productcategorie Distributieriemset van de volgende merken:
- GATES
- BOSCH
- CONTITECH
- SKF
- FEBI BILSTEIN
Distributieset: hoeveel kost dit product?
De prijs van auto-onderdelen binnen de categorie Distributieset varieert van € 37 tot € 347, afhankelijk van het autotype, de fabrikant en de productspecificaties.
Distributieset: nuttige informatie
De meestverkochte artikelen: | |||||
---|---|---|---|---|---|
530 0205 30 | 41758 | 173132 | 172599 | 530 0717 30 | 45138 |
Van populaire fabrikanten: | |||||
GATES | BOSCH | CONTITECH | SKF | FEBI BILSTEIN | INA |
Voor populaire automerken: | |||||
VW | BMW | MERCEDES-BENZ | OPEL | FORD | AUDI |
Distributieset – technische gegevens | |||||
Aantal tanden | Lengte [mm] | Breedte [mm] | |||
104 | 129 | 872 | 1096 | 17 | 15 |
121 | 133 | 1104 | 1088 | 18 | 12 |
54 | 119 | 1032 | 1267 | 25 | 19 |
Distributieset auto: ontdek meer! Welke te kiezen, wanneer ze te vervangen en hoeveel ze kosten
Een distributieriemset bestaat uit verbruiksmateriaal voor de klepaandrijving. De set omvat een riem, poelies, veren en bevestigingsmiddelen, maar ook andere componenten die eventueel nodig zijn voor het plaatsen van deze eenheden. Als u deze kit op tijd gebruikt, bent u in staat om ervoor te zorgen dat de klepaandrijving feilloos werkt.
Soorten
De distributieriemsets verschillen van elkaar qua meegeleverde onderdelen en het type daarvan. Een en ander is afhankelijk van de uitvoering van de betreffende auto en de klepaandrijving.
De kits kunnen de onderstaande soorten poelies omvatten:
- Geleiderol: hiermee kan de riem worden afgebogen doordat deze onder een zekere hoek wordt gebogen. Ze vangen de trillingen van te lange gedeelten op. Bovendien zorgen ze ervoor dat de riem niet wegglijdt en dempen ze de trillingen van de resonantie. Ze hebben een oppervlak dat glad, gegroefd of getand is. In de eerste twee gevallen worden ze aan de buitenste zijde van de riem aangebracht en in het laatste geval worden ze aan de binnenkant van de riem geplaatst.
- Spanrol: deze zijn bedoeld om de riem op de juiste manier aan te spannen. De werking ervan is rechtstreeks van invloed op die van de gehele klepaandrijving. De poelies zijn voorzien van een handmatige of automatische spaninrichting. Laatstgenoemde heeft een ingebouwde veer of is voorzien van een hydraulische actuator.
De riemen verschillen ook van elkaar al naargelang het merk en model van het voertuig. De voornaamste verschillen zijn onder meer de lengte, de dwarsdoorsnede en het aantal tanden.
Gebruikstips
Plaats om de 50.000 kilometer een nieuwe distributieriemset. Zorg ervoor dat u altijd gespecialiseerd gereedschap gebruikt. Let op dat u de riemschijven niet aanraakt tijdens de montage, omdat ze anders snel kapot gaan. Ga altijd na of de riem de juiste spanning heeft en of de poelies correct zijn uitgelijnd. Vergewis u ervan dat de afdekking van de distributieriem geen schade heeft. De motorruimte moet schoon worden gehouden en lekkages voorkomen.
Tekenen voor een defect
Wanneer er componenten in de distributieriemset stukgaan, beïnvloedt dit de werking van de complete klepaandrijving. Er kunnen geluiden en geklop in de motor en knalgeluiden in de geluiddemper hoorbaar zijn. De riem glijdt van tand naar tand, waardoor het ontstekingssysteem niet goed werkt en het vormen van een brandstof-luchtmengsel kan worden verstoord. Wanneer u de riem visueel inspecteert, merkt u sporen van slijtage, putjes of kleine barsten op. De poelies vertonen vaak corrosie. Op het oppervlak kunnen groeven en krassen ontstaan. Glimmende en gladde stukken of putjes zijn ook een indicatie voor een slechte werking van het mechanisme.
Oorzaken voor een defect
De riem is onderhevig aan aanzienlijke belastingen en verslechtert als gevolg van normale slijtage. Ook de rollagers worden op den duur minder goed. Door vervuiling en vocht, die via aangetaste afdichtingen binnendringt, kunnen de lagers sneller kapot gaan. Dit geldt eveneens voor een te strakke riem. Ondeugdelijke spanning is ook gevaarlijk voor riemschijven. Tevens beschadigen vreemde voorwerpen tussen de riemschijven en de riem deze. Vastzittende lagers of een vastzittende waterpomppoelie veroorzaken geknap van de riem. Een onjuiste uitlijning van de poelies, veroorzaakt door montagefouten, is eveneens schadelijk voor de riem.
autodoc.nl: uitsluitend auto-onderdelen van topkwaliteit
Bij onze webshop kunt u te allen tijde een hoogwaardige distributieriemset voor een scherpe prijs kopen.