Remschijven en blokken, set auto achter en vóór
Waar koop ik remschijven en blokken, set auto aan een goede prijs? Bij AUTODOC!
Hoe remschijven en blokken, set kiezen en te kopen? De beste merken:
Vind remschijven en -blokken voor top automodellen
Remmenset kopen en zelf vervangen op jouw automodel
AUTODOC bestsellers – koop online aan een goede prijs en verlaag vervangen kosten van een remschijven en blokken, set
De best verkopende vervangonderdelen uit de afdeling Remschijven en blokken, set. We hebben een ruime selectie aan reserveonderdelen van verschillende merken voor Remschijven en blokken, set en verdere aanbiedingen in ons assortiment onderdelen.
Remschijven en -blokken achter en vóór: welk merk is beter?
Volgens onze klanten komen de beste reserveonderdelen in de productcategorie Remmenset vóór en achter van de volgende merken:
- MAPCO
- VAICO
- ROADHOUSE
- BREMBO
Remschijven en blokken, set: hoeveel kost dit product?
De prijs van auto-onderdelen binnen de categorie Remschijven en blokken, set varieert van € 44 tot € 254, afhankelijk van het autotype, de fabrikant en de productspecificaties.
De meestverkochte artikelen: | |||||
---|---|---|---|---|---|
8192.03 | 8192.01 | 8263.01 | 8141.00 | 8414.01 | 8263.08 |
Van populaire fabrikanten: | |||||
MAPCO | VAICO | ROADHOUSE | MASTER-SPORT | BREMBO | |
Voor populaire automerken: | |||||
VW | BMW | MERCEDES-BENZ | OPEL | FORD | AUDI |
Remschijven en blokken, set – technische gegevens | |||||
Diameter [mm] | Remschijfdikte [mm] | Remsysteem | |||
247 | 238 | 10 | 12 | ATE | LUCAS |
232 | 240 | 9 | 11 | VAG | AKE |
236 | 239 | 20 | 18 | BENDIX | Lucas / TRW |
Remschijven en blokken, set auto: ontdek meer! Welke te kiezen, wanneer ze te vervangen en hoeveel ze kosten
Een remmenset bestaat uit een reeks componenten die tot doel hebben de prestaties van het remsysteem te verbeteren of, in sommige gevallen, voor de tuning van het remsysteem. Gewoonlijk bestaat de set uit remschijven en remblokken, en in sommige gevallen hebben ze remklauwen, slangen en bevestigingsonderdelen.
Soorten
Al naargelang het gebruiksdoel zijn er de volgende soorten remmensets verkrijgbaar:
- Standaard: ze vormen een prima alternatief voor originele componenten. Hiermee kan de oorspronkelijke werking van het remsysteem worden hersteld.
- Voor sterkere prestaties: deze zijn voor de fans van een sportieve rijstijl. Deze componenten zijn voor hoge belastingen ontworpen. Bij het tunen van het remsysteem worden ze vaak ingebouwd, omdat ze een aanpassing van de instellingen van het systeem mogelijk maken.
Gebruikstips
Houd u altijd aan de aanwijzingen en gebruik u het geschikte gereedschap voor het monteren van componenten van de remmenset. Fouten bij de montage veroorzaken veel mankementen en kunnen zelfs de complete uitval van de remmen tot gevolg hebben. Daarnaast is het van belang om de geleidepennen van de remklauw af en toe in te vetten.
De componenten van het remsysteem vereisen een regelmatige visuele inspectie. Mocht u een lekkage constateren, dan moet u het systeem onmiddellijk controleren om te achterhalen wat de oorzaak is en het probleem op te lossen. Daarnaast is het noodzakelijk om de dikte van de remblokken en remschijven in de gaten te houden. Let erop dat het niet toegestaan is om pasta's of andere smeermiddelen op de wrijvingsvlakken van de onderdelen te gebruiken. Overigens dient u bij gebruikmaking van standaardsets of standaard ingebouwde componenten een sportieve manier van rijden achterwege te laten, omdat er anders sprake kan zijn van oververhitting en beschadiging van de remmen. Maar u kunt ook een remmenset voor sterkere prestaties monteren – deze heeft componenten die ook bij extreem hoge temperaturen een goede werking hebben.
Tekenen voor een defect
Het naar opzij trekken van de auto bij het remmen kan een indicatie van diverse defecten zijn: slijtage of vervuiling van de remblokken, vervorming of beschadigde remschijven, vervorming van de remklauwen, vastgelopen geleidepennen of zuigers, lekkage van remvloeistof vanuit de remcilinder, beschadiging of verstopping van de slangen. Een ongewoon lange beweging van het rempedaal ('slap' of 'sponsachtig' remmen) is meestal te wijten aan een lekkage in het remsysteem, zoals bij een kapotte slang of pakking van de zuigers en de drukcilinder. Kraak- of piepgeluiden kunnen aangeven dat de frictieparen beschadigd zijn. Kost het minder moeite om het pedaal in te trappen en te remmen, dan zit er doorgaans lucht in het systeem. Als u daarentegen meer kracht moet zetten, kan het zijn dat de zuiger van de remklauw vastloopt. De geur van verbranding is ook een indirecte aanwijzing dat de zuigers of geleidepennen van de remklauw zijn vastgelopen. Terwijl het oververhit raken van de remschijf het algemene verschijnsel is van een wiellager dat vastzit.
Oorzaken voor een defect
De onderdelen van een remmenset gaan mogelijk kapot als u uw remmen niet tijdig onderhoudt. Het niet invetten van de geleidepennen of vervanging van de stofhoezen resulteert er bijvoorbeeld in dat de remklauw vast komt te zitten. Hierdoor ontstaat ongelijke slijtage van de remschijven en remblokken en een gebrekkige remwerking. Vervuilde remvloeistof veroorzaakt een afzetting in het systeem, schaadt de slangen en pakkingen en leidt tot het vastlopen van de zuiger. Door een sportieve rijstijl kunnen de remmen oververhit raken.
autodoc.nl: uitsluitend auto-onderdelen van topkwaliteit
In onze webshop kunt u tegen een voordelige prijs een remmenset kopen. Wij geven kwaliteitsgaranties op alle onderdelen. Wij kunnen u adviseren over de keuze van de juiste onderdelen en zullen deze tijdig leveren.