Remklauw auto achter en vóór
Waar koop ik remklauw auto aan een goede prijs? Bij AUTODOC!
Hoe remklauw kiezen en te kopen? De beste merken:
Vind remklauwen voor top automodellen
Remtang kopen en zelf vervangen op jouw automodel
AUTODOC bestsellers – koop online aan een goede prijs en verlaag vervangen kosten van een remklauw
De best verkopende vervangonderdelen uit de afdeling Remklauw. We hebben een ruime selectie aan reserveonderdelen van verschillende merken voor Remklauw en verdere aanbiedingen in ons assortiment onderdelen.
Remklauwen achter en vóór: welk merk is beter?
Volgens onze klanten komen de beste reserveonderdelen in de productcategorie Remtang achter links en rechts van de volgende merken:
- RIDEX
- STARK
- HELLA
- METZGER
- FEBI BILSTEIN
Remklauw: hoeveel kost dit product?
De prijs van auto-onderdelen binnen de categorie Remklauw varieert van € 29 tot € 357, afhankelijk van het autotype, de fabrikant en de productspecificaties.
Remklauw vervangen: Video handleiding voor reparatie
Hoe een achter remklauw vervangen op een VOLKSWAGEN GOLF 5 HANDLEIDING | AUTODOC Topmerken die Achterremklauw: BOSCH, STARK, SACHS, SKF, VAN WEZEL, VA...
Stap voor Stap Video Handleiding voor Doe-het-zelf Autoreparatie. Wordt een amateurmonteur met Autodoc
Populaire posts
De meestverkochte artikelen: | |||||
---|---|---|---|---|---|
6250106 | 6250294 | 131-04-402 | 8AN 355 799-881 | 8AN 355 799-871 | 131-04-426 |
Van populaire fabrikanten: | |||||
RIDEX | STARK | HELLA | METZGER | FEBI BILSTEIN | RAP BRAKES |
Voor populaire automerken: | |||||
VW | BMW | MERCEDES-BENZ | OPEL | FORD | AUDI |
Remklauw – technische gegevens | |||||
Remzadel uitvoering | Inbouwplaats | Remsysteem | |||
Remzadel (1 zuigers) | Vuistzadel | Achteras links | Vooras rechts | ATE | BREMBO |
Remzadel met geintegreerde handrem | Zwevend remzadel | Achteras rechts | Vooras links | Lucas | Lucas / TRW |
Remzadel (2 zuigers) | Vast remzadel (4 zuigers) | rechts | - | SUMITOMO | - |
Remklauw auto: ontdek meer! Welke te kiezen, wanneer ze te vervangen en hoeveel ze kosten
De remklauw maakt deel uit van het remsysteem. De component zorgt voor de kracht die nodig is om te remmen.
Soorten remklauwenZwevende remklauw. Gemonteerd op de meeste productiewagens. Het ontwerp is eenvoudig, maar niet voldoende effectief voor sportwagens en zware voertuigen.
Vaste remklauw. Gebruikt een ingewikkelder ontwerp en verhoogt de efficiëntie van het element. De prijs voor dit onderdeel is hoger dan in het voorgaande geval.
Constructie van de remklauwDe klauw is een constructie die de remblok tegen de remschijf duwt wanneer het pedaal wordt ingedrukt. Het is het enige bewegende onderdeel van de rem, en de remprestatie hangt voor een groot deel af van de werking ervan.
Wanneer u het rempedaal induwt, komt er druk in de hydraulische lijn die de klauwzuigers aandrijft en de remblokken tegen de schijven aanduwt. Als resultaat vertraagt de wagen. Een andere belangrijke functie van de remklauw is het parallel houden van de remblokken ten opzichte van de remschijf. Indien dit niet het geval is verlaagt het remeffect en gebeurt de slijtage van het remblokoppervlak oneven.
Tips voor de werking van de remklauw- Het wordt aanbevolen om maandelijks het onderdeel en het volledige remsysteem te inspecteren op lekkage van werkvloeistof. Er dient extra aandacht besteed te worden aan de verbinding tussen de slang met de klauw.
- Een volledige vervanging van de remvloeistof dient minstens elke 2 jaar te gebeuren. Dit komt door zijn eigenschap om vochtigheid op te nemen die de prestatie van de systeemonderdelen drastisch beïnvloedt.
- Bij vervanging van remblokken, inspecteer ze op oneven slijtage. Ongelijke slijtage duidt op een onjuiste werking van de remklauwen.
De levensduur van de klauwen hangt af van de gebruiksomstandigheden van het voertuig. Vlot remmen, tijdig onderhoud en optimale opslagomstandigheden voor het voertuig verhogen de levensduur van het remsysteem.
Falen van de remklauw- vervorming van het onderdeel;
- verschuiven van de klauw;
- losse bevestiging;
- falen zuigerafdichtingen;
- roest op het onderdeeloppervlak.
- wagen trekt naar één kant tijdens het remmen;
- het pedaal wordt te moeilijk of te eenvoudig ingedrukt;
- rempedaal vibreert wanneer ingedrukt;
- achterremmen blokkeren wanneer grote kracht wordt toegepast;
- slepen van remmen.
- ontijdig of onprofessioneel onderhoud van het remsysteem;
- slijtage van onderdelen;
- gebruik van componenten van lage kwaliteit;
- lekkage in het systeem;
- agressieve rijstijl;
- loskomen van bevestigingen
In geval van lichte schade kan de reparatie van het remsysteem zelfstandig worden uitgevoerd. De reden van plakken en onjuiste werking van remklauwen kan vervuiling, roest op het oppervlak of een gebrek aan smeervetten zijn. Om deze op te lossen kunt u:
- hef de auto op door gebruik van een krik of hijstoestel;
- verwijder het wiel;
- schroef de klauwbevestiging los;
- verwijder het onderdeel zonder het los te koppelen van het remvloeistofkanaal.
Indien het onderdeel een ernstige reparatie vereist, is het aanbevolen een dienstencentrum te raadplegen.
Vervanging van remklauwen gebeurt indien er zware mechanische schade is aan de onderdelen. Indien u niet over de juiste ervaring beschikt wordt het afgeraden om dit zelf te doen, om de integriteit van het systeem niet te beschadigen.
Autodoc: snel en eenvoudigOp onze website is het proces voor het vinden van de juiste onderdelen zo perfect mogelijk vereenvoudigd. U dient enkel het merk, model en modificatie van uw wagen in te geven. Spendeer niet te veel tijd, plaats een bestelling op Autodoc in slechts enkele muisklikken! Nog steeds vragen? We helpen u met plezier verder!
FAQ
De onderdelen van het eerste type hebben een simpele en compacte constructie. Ze zijn geïnstalleerd op goedkope wagens die voorzien zijn van minder krachtige motoren. De producten zijn niet duur en onderhoudsvriendelijk. Ze zijn echter ongeschikt voor een agressieve rijstijl. Bovendien gaat hun binnenste remblok eerder kapot dan het buitenste, doordat het eerder in werking treedt.
De vaste onderdelen zijn geïnstalleerd op zwaardere SUV's en hoogwaardige sportauto's. Ze raken niet snel oververhit en zijn van betrouwbaar ontwerp. Deze componenten zijn daarentegen duur en de onderhoudskosten liggen hoger.
Voor deze werkzaamheden hebt u nodig:
- een hefinrichting voor de auto;
- wielkeggen
- een set ringsleutels;
- een platte en een kruiskopschroevendraaier;
- gereedschap voor het terugdraaien van de zuigers;
- een tang;
- remvloeistof, aanbevolen door de producent;
- een container met een buis voor de afvoer van vloeistof.
De werkwijze verschilt per voertuigmerk en de as waarop het onderdeel is gemonteerd. Uitgebreide instructies vindt u in de reparatiehandleiding van uw voertuig. Meestal gaat het om de volgende stappen:
- Zet het voertuig op een effen ondergrond.
- Zet de auto op de handrem.
- Plaats wielkeggen onder de wielen en schroef de bouten ervan los.
- Open de motorkap en schroef de dop van het remvloeistofreservoir los.
- Til het voertuig omhoog en schroef de wielbouten eruit.
- Verwijder het wiel.
- Druk de zuigers in de remklauw.
- Verwijder de remslang.
- Trek de remblokken van de schijf weg.
- Schroef de bevestigingen van de remklauw los en verwijder deze van de fusee.
Waarschuwing! Trek nooit de handrem aan vóór u de onderdelen van de achterste as demonteert.
De twee belangrijkste soorten producten voor de smering van de onderdelen zijn: spray en pasta. Deze behouden hun werkende eigenschappen ook bij hoge temperaturen en wanneer ze in contact komen met vocht en werkvloeistoffen. Over het algemeen zijn ze op basis van olie waaraan metaaldeeltjes zijn toegevoegd. Deze smeermiddelen kunnen in 3 hoofdsoorten worden ingedeeld:
- Hoge temperatuur anti-vastloop. Dit kan koperpasta zijn, op basis van molybdeendisulfide, of van een complexe samenstelling. Ze zijn bedoeld voor de smering van de geleidepennen. Deze producten mogen in geen geval op de werkoppervlakken van de remblokken worden aangebracht. Dit soort is vertegenwoordigd door de artikelen van Liqui Moly, Mannol, Textar en diverse andere merken.
- Mineraal. Deze bevatten bentoniet en vetzuren. Deze producten zijn bestemd voor voertuigen waarmee in stedelijke gebieden wordt gereden. Deze smeermiddelen worden onder meer door het merk Teroson gemaakt.
- Synthetisch. Deze smeermiddelen zijn voorzien van meerdere roestremmers en toevoegingen die slijtage voorkomen. Ze blijven werkzaam in een groot temperatuurbereik tussen -40°С en +300°С. Ze zijn geschikt voor de behandeling van alle bewegende onderdelen. Deze producten zijn te vinden in het assortiment van Permatex en TRW.