Remblokken auto achter en vóór
Waar koop ik remblokken auto aan een goede prijs? Bij AUTODOC!
Hoe remblokken kiezen en te kopen? De beste merken:
Vind remblok voor top automodellen
Remblokset kopen en zelf vervangen op jouw automodel
AUTODOC bestsellers – koop online aan een goede prijs en verlaag vervangen kosten van een remblokken
De best verkopende vervangonderdelen uit de afdeling Remblokken. We hebben een ruime selectie aan reserveonderdelen van verschillende merken voor Remblokken en verdere aanbiedingen in ons assortiment onderdelen.
Remblok achter en vóór: welk merk is beter?
Volgens onze klanten komen de beste reserveonderdelen in de productcategorie Remblokset vóór en achter van de volgende merken:
- RIDEX
- BREMBO
- BOSCH
- TRW
- STARK
Remblokken: hoeveel kost dit product?
De prijs van auto-onderdelen binnen de categorie Remblokken varieert van € 11 tot € 126, afhankelijk van het autotype, de fabrikant en de productspecificaties.
Remblokken vervangen: Video handleiding voor reparatie
Hoe een voor remschijven en voor remblokken vervangen op een FORD FOCUS 2 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011 [HANDLEIDING] | AUTODOC Op o...
Stap voor Stap Video Handleiding voor Doe-het-zelf Autoreparatie. Wordt een amateurmonteur met Autodoc
Populaire posts
De meestverkochte artikelen: | |||||
---|---|---|---|---|---|
P 23 021 | 0 986 424 098 | P 85 020 | 0 986 424 512 | P 86 002 | 0 986 424 790 |
Van populaire fabrikanten: | |||||
RIDEX | BREMBO | BOSCH | TRW | STARK | FEBI BILSTEIN |
Voor populaire automerken: | |||||
VW | BMW | MERCEDES-BENZ | OPEL | FORD | AUDI |
Remblokken – technische gegevens | |||||
Hoogte [mm] | Breedte [mm] | Dikte [mm] | |||
47 | 47,4 | 109 | 109,2 | 18 | 17 |
53 | 56 | 87 | 61 | 15 | 16,2 |
48,1 | 37,4 | 127 | 95,8 | 15,6 | 16,3 |
Remblokken auto: ontdek meer! Welke te kiezen, wanneer ze te vervangen en hoeveel ze kosten
Remblokken maken deel uit van het remsysteem. Ze bepalen grotendeels hoe snel een voertuig tot stilstand komt. Wanneer het pedaal wordt ingeduwd, wordt de remschoen tegen de remschijf aangedrukt, wat resulteert in het vertragen van het voertuig.
Soorten remblokken- Half metalen. Blokken worden gemaakt van ijzer-, koper- en grafietpoeders. Hun voordeel is een goede geleiding van hitte maar de nadelen omvatten de snelle slijtage, verlies van eigenschappen wanneer de temperatuur daalt en de aanwezigheid van geluid bij het remmen.
- Laag metaalgehalte. Dit is één van de beste soorten van deze componenten. Hun compositie is hetzelfde als deze van de organische en verbetering van eigenschappen wordt veroorzaakt door het toevoegen van koper of staal, wat zorgt voor een betere hitteverwijdering. Het enige nadeel is de snelle slijtage van de remschijf.
- Keramisch. Bijna geen nadelen: het binnendringen van water tast de prestatie niet aan, slijtage van de remschijven is minimaal, en het stof en de hitte komen veel minder vrij dan bij de voorgaande alternatieven.
De basis van het onderdeel is een metalen plaat met een vaste wrijvingslaag erop. Blokken herhalen de vorm van de remschijf of -trommel. Een blok wordt vastgemaakt door middel van klinknagels en speciale lijm. Vele blokken hebben slijtagesensoren.
Tips voor de werking van remblokkenDe levensduur van de remblokken hangt af van de rijstijl en kilometerstand. Plotse versnelling en vertraging zorgen voor een snellere slijtage van het onderdeel. De levensduur bedraagt gemiddeld 15 000-20 000 km. Het wordt niet aanbevolen remblokken te gebruiken indien de laag verminderd is tot 2-3 mm, aangezien er een risico bestaat op schade aan de remschijf en het koken van remvloeistof.
Falen van remblokken- vervorming van het onderdeel;
- indruk van vrij spel;
- schade of breken van het wrijvingsoppervlak;
- zware slijtage aan de remblokken.
- oneven slijtage van onderdelen;
- indicatie slijtagesensor;
- aanwezigheid van geratel of gepiep in het wiel bij het remmen;
- toename van kracht bij het indrukken van het rempedaal;
- het pedaal keert niet terug naar zijn originele positie na het lossen;
- degradatie van de remeffectiviteit.
- onderdeel is niet voldoende vastgezet;
- slijtage van remschijven;
- stof, vuil en vreemde voorwerpen op de laag;
- onjuiste installatie;
- agressief rijden;
- falen van de remcilinders.
Repareren van de blokken is niet aan te raden. In geval van falen dienen ze vervangen te worden, vooral vanwege de lage kost ervan. Vervangonderdelen verhogen de levensduur van de remschijven en het volledige remsysteem. U kunt een remblok zelf vervangen met een minimum aan gereedschap. Volg onderstaande stappen om dit uit te voeren:
- zet de wagen vast met de handrem en hef hem op;
- verwijder het wiel;
- sla de borgpinnen en geleidingspinnen eruit;
- gebruik een tang of schroevendraaier om zuigers in de cilinder van een klauw te verdrinken en oude onderdelen te verwijderen;
- vet geleidingspinnen in met olie en voer bovenstaande stappen in omgekeerde volgorde uit.
- Tijdbesparend. U kunt een bestelling plaatsen in slechts enkele minuten.
- Mogelijkheid tot gratis levering.
- Vertrouwen. Alle reserveonderdelen komen met gegarandeerde kwaliteit.
- Gekwalificeerde ondersteuning. Ontvang op elk moment ondersteuning van de specialisten van Autodoc.
- Snelle levering.
Nuttige informatie over werking, oorzaken van storingen, diagnose en vervangingsintervallen
FAQ
De componenten hebben een gemiddelde levensduur van 30.000-50.000 kilometer bij personenauto's met een handbediende versnellingsbak en 25.000-30.000 kilometer bij personenauto's met een automaat. De levensduur hangt af van een aantal factoren:
- Persoonlijke rijstijl. Wanneer u vaak aan een hoge snelheid remt, kunnen onderdelen al na 5.000 kilometer verslijten.
- Voertuigtype. Zware wagens vereisen een frequentere vervanging van de onderdelen.
- Slijtagegraad van de remschijf. Oneffenheden in het oppervlak van een beschadigd onderdeel hebben een negatieve invloed op de remblokken.
- Vastlopen van de remklauwzuigers, hetgeen ongelijkmatige slijtage van de onderdelen tot gevolg heeft.
- Samenstelling van het wrijvingsmateriaal. De levensduur van keramische componenten is langer dan die van organische onderdelen.
Normaal gesproken bestaat een kit uit 4 componenten - 2 stuks per wiel per as. Enkele sets bestaan uit 8 delen per as. Dit is afhankelijk van de uitvoering van de auto.
Moderne onderdelen zijn voorzien van elektronische of mechanische slijtsensoren. Ze geven aan dat de componenten moeten worden vervangen via het waarschuwingslampje op het dashboard, dat gaat branden, of via een piepgeluid bij het afremmen. Bovendien is het mogelijk om de dikte van de wrijvingsvoeringen te meten met behulp van een schuifmaat en deze te vergelijken met de waarde die door de autofabrikant is opgegeven als de minimale toegestane waarde. Ook kunt u de slijtage vaststellen aan de hand van de volgende signalen:
- een langere remweg;
- het peil van de werkvloeistof is lager;
- metaalstof op de velg;
- ongewone en kloppende geluiden wanneer u de auto plotseling stopt.
Voor deze taak heeft u het volgende nodig:
- een platte schroevendraaier;
- een aantal steek- en ringsleutels;
- een autokrik.
Raadpleeg de reparatiehandleiding van uw wagen voor gedetailleerde informatie. Normaliter verloopt deze procedure als volgt:
- Laat de mechanismen afkoelen.
- Open de motorkap en verwijder de dop van de remvloeistoftank.
- Zet de wielen met behulp van keggen vast.
- Draai de wielbouten los.
- Hef de auto op.
- Verwijder de wielbouten en het wiel zelf.
- Verwijder de bevestigingen van de remklauw.
- Verwijder de bevestigingsklemmen en maak de slijtindicator (indien van toepassing) los.
- Druk de zuiger van de remklauw in.
- Verwijder de versleten onderdelen.
Vergeet niet dat u na afloop van de klus wellicht remvloeistof moet bijvullen en dat het systeem moet worden ontlucht. Trap het rempedaal enige malen in voordat u met uw auto gaat rijden.
Vreemde geluiden tijdens het remmen kunnen de volgende oorzaken hebben:
- Slechte kwaliteit van de remblokken.
- De delen slijten in en hun fabriekscoating is er nog niet vanaf geschuurd.
- De componenten zijn verkeerd gemonteerd.
- De onderdelen van de assemblage zijn incompatibel.
- Oververhitting van het systeem of rijden in de regen.
- Deeltjes die in het mechanisme terechtkomen.
- Een vastgelopen zuiger van de remklauw.