Luchtmassameter (LMM) auto
Waar koop ik luchtmassameter (lmm) auto aan een goede prijs? Bij AUTODOC!
Hoe luchtmassameter (lmm) kiezen en te kopen? De beste merken:
Vind luchtmassameter voor top automodellen
MAF sensor kopen en zelf vervangen op jouw automodel
AUTODOC bestsellers – koop online aan een goede prijs en verlaag vervangen kosten van een luchtmassameter (lmm)
De best verkopende vervangonderdelen uit de afdeling Luchtmassameter (LMM). We hebben een ruime selectie aan reserveonderdelen van verschillende merken voor Luchtmassameter (LMM) en verdere aanbiedingen in ons assortiment onderdelen.
Luchtmassameter : welk merk is beter?
Volgens onze klanten komen de beste reserveonderdelen in de productcategorie MAF sensor van de volgende merken:
- RIDEX
- BOSCH
- STARK
- NTY
- HELLA
Luchtmassameter (LMM): hoeveel kost dit product?
De prijs van auto-onderdelen binnen de categorie Luchtmassameter (LMM) varieert van € 29 tot € 327, afhankelijk van het autotype, de fabrikant en de productspecificaties.
Luchtmassameter (LMM) vervangen: Video handleiding voor reparatie
Stap voor Stap Video Handleiding voor Doe-het-zelf Autoreparatie. Wordt een amateurmonteur met Autodoc
Populaire posts
De meestverkochte artikelen: | |||||
---|---|---|---|---|---|
EZC-FT-122 | 1593900800 | 120-08-070 | 120-08-083 | EPP-NS-003 | 120-08-106 |
Van populaire fabrikanten: | |||||
RIDEX | BOSCH | STARK | NTY | HELLA | DELPHI |
Voor populaire automerken: | |||||
VW | BMW | MERCEDES-BENZ | OPEL | FORD | AUDI |
Luchtmassameter (LMM) – technische gegevens | |||||
Aantal contacten | |||||
6 | 5 | ||||
3 | 4 |
Luchtmassameter (LMM) auto: ontdek meer! Welke te kiezen, wanneer ze te vervangen en hoeveel ze kosten
De luchtmassameter is een sensor waarmee de luchtstroom in het inlaatspruitstuk wordt gemeten. De metingen ervan worden door het motorbesturingssysteem gebruikt. Deze heeft ze nodig voor de instelling en het behoud van de optimale verhouding tussen lucht en brandstof. Daarnaast zorgt de sensor in benzinemotoren voor de aanpassing van de injectie- en ontstekingstijd, evenals de hoeveelheid toegevoerde brandstof, en regelt de werking van het systeem voor verdampingsemissie. In een dieselmotor bepaalt hij het inspuitmoment en de werking van het uitlaatgasrecirculatiesysteem.
Soorten
Met het oog op het werkingsprincipe:
- Mechanisch (meters met een beweegbare klep). Hiermee wordt de aanzuiglucht vastgesteld, die in verhouding staat tot de verplaatsing van een geveerde klep. Met behulp van een sensor voor de temperatuur van de inlaatlucht kunnen de gegevens worden bijgesteld, aangezien de metingen van de luchtmassameter afhankelijk zijn van de temperatuur. Meestal worden deze sensoren in oudere auto's gebruikt.
- Thermisch (sensoren met een hittedraad en membraan). Met de sensoren wordt de luchtmassa gemeten op basis van de veranderingen in de temperatuur van een gevoelig component. Doordat ze zonder bewegende onderdelen werken, zijn deze preciezer en betrouwbaarder. De metingen ervan ondervinden geen invloed van de temperatuur in de omgeving. Ze maken gebruik van een draad of een speciale kristal voorzien van laagjes platina. De laatstgenoemde soort, ook wel bekend als membraansensoren, zijn het meest geavanceerd en effectief, omdat ze vuilbestendig zijn en gedurende hun hele gebruiksduur accurate metingen verrichten.
Gebruikstips
Controleer alvorens een nieuwe luchtmassameter aan te brengen het inlaatspruitstuk grondig: olieresten kunnen een aanwijzing zijn dat het ventilatiesysteem van het carter defect is of het smeersysteem met te veel olie is gevuld. Zonder aandacht voor deze problemen zal de nieuwe component vroegtijdig defect raken. Daarom zult u het luchtfilter moeten nakijken en zonodig moeten vervangen. Let erop dat u het op de juiste manier aanbrengt.
Ontkoppel de negatieve pool van de accu vóór de montage van de nieuwe component, zodat het onderdeel niet ingeschakeld kan worden. Maak alleen gebruik van onderdelen die in overeenstemming zijn met de technische specificaties van uw auto.
Tekenen voor een defect
Als de behuizing of het gevoelige element verontreinigd is, ontstaan er incorrecte meetwaarden. Bij geoxideerde of scheurende contacten kunnen er ook problemen ontstaan met de werking van de luchtmassameter. Mogelijk gaat het waarschuwingslampje 'Check Engine' op het dashboard aan. Het verbruik van brandstof neemt sterk toe. Het toerental van de motor neemt langzaam toe. Soms is het zelfs lastig om de motor te starten. Het is mogelijk dat de motor afslaat en dat deze stationair schokkerig draait. Verder kan er uit de uitlaatpijp dikke zwarte rook verschijnen die erop wijst dat de component kapot is.
Oorzaken voor een defect
Bij een verkeerde installatie van het luchtfilter zal ongezuiverde lucht in de inlaat terechtkomen. Hierdoor raakt het gevoelige gedeelte van de luchtmassameter vervuild. Ditzelfde kan zich voordoen wanneer het filter zelf van matige kwaliteit is en scheuren vertoont. Als er olie in de inlaat komt, zal dit eveneens tot verontreiniging van het gevoelige deel leiden. Wanneer er water in het inlaatsysteem binnenkomt, kan dit tot een kortsluiting in de contacten van de sensor leiden. Foutieve montage leidt veelal tot mechanische beschadiging van het onderdeel.
autodoc.nl: enkel hoogwaardige auto-onderdelen
U kunt in onze webwinkel een luchtmassameter tegen een voordelige prijs aanschaffen.
Nuttige informatie over werking, oorzaken van storingen, diagnose en vervangingsintervallen